maandag 15 oktober 2012

Bloempot, kruk en vensterbank



Ik ben weg van deze bloempot, inmiddels heb ik er twee.
Eentje boven in m'n slaapkamer, eentje beneden in de woonkamer.
Het is een buitenpot met een gat in de onderkant, dus ik heb
wel maatregelen moeten nemen om lekken te voorkomen: gewoon
een stukje plastic onderin de pot.










Zoals jullie zien heb ik een grijze vensterbank.
Alle vensterbanken in huis zijn grijs.
Deze heb ik op een speciale manier behandeld.
En wel met antiekgrijze krijtverf, daarna ingewreven met witte
kalkwas en vervolgens uitgewreven met boenwas.
Ik kwam op het idee, doordat ik ooit bij Ariadne at Home
de hieronder afgebeelde kruk besteld heb.
De krijtverf, de kalkwas én de werkbeschrijving 'kreeg' je er gelijk bij
om de onbehandelde kruk te bewerken.
 Aangezien ik het een mooi resultaat vond,
heb ik het ook toegepast op de vensterbanken!











Lieve groet!
Linda

9 opmerkingen:

anita zei

Wat een leuke bloempot.
Leuk je vensterbank.
En wat leuk dat je de beschrijving bij het kruk er bij kreeg.
Zo zie maar weer heb je gelijk mooie vensterbanken.

gr. Anita

Anoniem zei

Fraaie vensterbanken en een fraaie pot, dat is wel een hele mooie combinatie ;)!

Lieve groet, Ingrid

Home and Lifestyle zei

Huh...ik heb anoniem gereageerd, ik heb waarschijnlijk per ongeluk ergens op gedrukt. Maar je mag best weten dat ik van Home & Lifestyle ben hoor hihi

Lieve groetjes...

Gerry zei

Dat is een mooie pot, Linda! Een mooie combinatie op de vensterbak. En een gezellige plant erin. Als ik je een goede raad mag geven: sproei of spoel de plant regelmatig af om spint en luis te voorkomen boven de verwarming. Zo heb ik namelijk een keer zo'n mooie plant verloren.
Je kruk ziet er ook mooi uit.

Lieve groet,
Gerry

Krek wak wou zei

Hoi Linda,
Bedankt voor je leuke berichtje! Gezellig dat je me gaat volgen! Ik heb ff zitten snuffelen op jouw blog.....het ziet er prachtig uit....heel sfeervol! Je man heeft dat regaal super gemaakt zeg! Trouwens een goed idee van je om pompoentjes wit te verven!
Je hebt er een volger bij!
Groetjes van Nicole

.♥.Gaby.♥.Homestyle.♥.. zei

hi Linda..♥
Wat een gezellige sfeervolle blog..♥
Ik ga jou ook zeker volgen..;))
Lieve herfstgroetjes Gaby..♥

Eefies day zei

Wat een mooie pot, zo stoer...en die combinatie met de vensterbank is erg mooi hoor.
Leuke kruk ook en de techniek ga ik onthouden...geeft een prachtig effect, ik hou wel van die kleur.

Lieve groetjes,
♥Eefie

MARIANNE zei

Daar ben ik nog even...vergeet nog te vertellen dat ik jou ook 'gezellig' ga volgen hoor!
En ik heb ook 2 van die soortgelijke zware bloempotten...ze zijn mooi hé!

Doegie!

Miranda zei

Inderdaad een prachtige pot en erg mooi in combinatie met de kleur van de vensterbank!

Groeten, Miranda