zondag 21 oktober 2012

Naaimachine




Deze naaimachine heb ik van mijn oma geërfd.
Als je zoiets eens goed bekijkt,
zie je hoeveel mooie details erin verwerkt zijn.











En wat te denken van die superleuke houten klosjes!
















Afgelopen week kocht ik deze blouse,
ik vind dat die ook wel een beetje
een brocante look heeft!






Jaren geleden, toen mijn nu twee alweer grote dochters,
nog mini-meisjes waren, heb ik zelf heel wat
kleertjes voor ze gemaakt. Van die
schattige jurkjes bijvoorbeeld,  met net even
zo'n speciaal detailtje eraan.
Die tijd is voorbij en nu kopen we
het maar kant-en-klaar!
Ook leuk (en makkelijk)! :-)






Fijne dag!

Lieve groet,
Linda


11 opmerkingen:

Home and Lifestyle zei

Een mooi erfstuk, deze machine is inderdaad met aandacht gemaakt! Vroeger zat ik ook nog wel eens achter de naaimachine, maar tegenwoordig gebeurt dat nog maar zelden. Soms wil ik tegen de kerst nog wel eens iets maken, maar verder komt het er nog maar weinig van.

Een fijne zondag! Lieve groet, Ingrid

Eefies day zei

Aandacht voor details, ik heb er ook één van mijn oma staan, de zorg die eraan besteed is zie je echt terug in spullen uit die tijd.
Gelukkig heb ik mijn moderne naaimachines om snel te kunnen werken..en ja de tijd dat ik kleding maakt voor mijn dochters is ook al weer voorbij..leuke blouse!!!!

Lieve groet,
♥Eefie

Vief zei

leuk mam!
xx mini-meisje

Gerry zei

Ik heb ook zo'n soort naaimachine van mijn oma! Is ook nog heel mooi. Heb ik al een keer laten zien.
Je bloesje is leuk.
Vroeger heb ik nog wel kleding voor mijzelf gemaakt.
Een mooie avond!

Lieve groet,
Gerry

.♥.Gaby.♥.Homestyle.♥.. zei

OOhhh Linda..♥
Ik ben verliefd op jou mooie naaimachine PRACHTIG erfstuk hoor!! ♥..;))
Ik hoop dat hij het nog doet want ze zijn super leuk om mee te werken zo'n trapper ..heb er zelf nog naailes mee gehad kan je indenken hihi wees er maar zuinig mee !!..;))
Ook de klosjes zo orgineel nog het garen is beren sterk..!!
En de blouse is ook mooi..♥
Liefs en fijne week Gaby..♥

jacqueline zei

Hoi Linda,
Leuk dat je mijn blog hebt gevonden, zo ik weer de jouwe! ook heel leuk zeg! Die naaimachine is mooi oud, ik kan niet zo goed naaien helas maar ja een mens kan niet alles hè, maar dat geeft niet, ik maak weer andee dingen. Ik ben je ook gaan vlgen! Ik heb trouwens nog een leuke give away t/m 28 okt., misschien ook wat voor jou..? Groetjes, Jacqueline

MARIANNE zei

Wat een mooie naaimachine van je Oma, Linda! zo prachtig zoals ze er vroeger uitzagen...misschien was dat ook wel een beetje omdat de naaimachines vroeger vaak standaard ergens in de kamer stonden, omdat er heel veel op genaait werd, dan stond ie toch nog mooi te staan, in de kamer.
De naaimachines van tegenwoordig zijn veel compacter, sneller, zien er strak uit, en worden na gebruik meestal snel in hun hoes of koffertje in de kast opgeborgen.
Want nee...helemaal in een brocante inrichting laat je die niet gezellig in de huiskamer staan hé...ha,ha!
Ik heb best een beetje spijt dat ik die van mijn oma ooit heb weg gegedaan (wegens ruimte gebrek, in ons toen kleine huisje)...helemaal als ik nu zie hoe mooi hij bij jou eigenlijk is, en die van mijn oma ook was!

Fijne avond nog verder en groetjes hoor!
Marianne.

MARIANNE zei

Je blouse is trouwens ook mooi hoor, en past mooi bij de naaimachine...ha,ha!!!

Dag!!!!

Krek wak wou zei

Prachtige naaimachine....leuk dat ie nog van je oma is geweest! Mooi bloesje!
Fijne avond en groetjes van Nicole

Petra zei

Heel erg mooi ik heb er nog een die in een tafel zit kan je uitklappen staat hier altijd ingeklapt. En word gebruikt als tafeltje met wat prullen erop. Die houten klosjes helemaal leuk. Bedankt voor je lieve reactie op mijn blog. Geniet van de avond. Groetjes Petra .

Homemade Home zei

Wat een ""prachtig""naaimachine en zo leuk met de klosjes. Je bloes is heel leuk.
Fijne dag groetjes Nelly