donderdag 1 november 2012

Doornappels



Vorig jaar bracht mijn moeder
een paar zaadjes mee van een plant
uit de natuur. Ze zaaide ze thuis
in haar tuin, maar er gebeurde niets...

Tot dit jaar: in juni kwam er een plantje te voorschijn,
wel op een andere plek en het
werd al snel een grote plant.

Er groeiden stekelige zaaddozen aan de plant
en die liggen nu bij mij op een schaal
te pronken.

Ik heb op internet opgezocht
welke plant het nu eigenlijk is.
Het blijkt de doornappel te zijn.
Oei,
de plant is erg giftig,
nou ja,
ik laat de zaaddozen maar even
rustig liggen
voor de sier...
ernaar kijken kan vast geen kwaad!










































Tot de volgende keer!

Linda


7 opmerkingen:

anita zei

Wel voorzichtig zijn .
Wel een beetje spannent ook ;-)

Maar wel mooi groene 'vruchten'

gr. Anita

Judiths-creablog zei

Hoi Linda,

Bedankt voor je liever berichtje op mijn blog. Ik ben bij jouw ook een kijkje gaan nemen en het is hier ook gezellig! Ik ga je volgen.
Doe maar voorzichtig met de zaaddozen als ze zo giftig blijken te zijn...

Fijne avond!

Groetjes Judith

Gerry zei

Voor decoratie zijn ze heel erg mooi.
Maar ik hoop dat je geen kinderen of dieren in de buurt hebt die stiekem kunnen gaan eten.
Maar je hebt er een mooie sfeer mee neergezet.

Lieve groet,
Gerry

Home and Lifestyle zei

Uiteindelijk was het dus een hele geslaagde actie van je moeder. Ter decoratie zijn ze erg mooi!

Lieve groet, Ingrid

Krek wak wou zei

Ookal zijn ze giftig...ze zien er in ieder geval wel heel leuk uit! Gezellige decoratie....ook de zaadjes!
Fijn weekend alvast en groetjes van Nicole

Eefies day zei

Je hebt wel een prachtige plant/vrucht over gehouden aan de zaadjes van je moeder....wel voorazichtig ermee hoor!!!
Mooi gedecoreerd!!!

Fijn weekend en lieve groetjes,
♥Eefie

bij ELZ zei

Best spannend, dat ze zo giftig zijn. Ze zien er wel erg mooi uit!
Fijn weekend, liefs Lindy