zaterdag 3 november 2012

Koffiepot gevuld met leeuwenbekjes




Een paar dagen geleden zijn
deze leeuwenbekjes nog
geplukt uit de tuin.
Cadeautjes van de natuur.














Ik heb ze in een 'cadeautje' uit de winkel
gezet: een oude koffiepot.







Een koffiepot met een prachtig
glazen dekseltje.






Het binnenwerk van de koffiepot
is ook nog aanwezig.
Er werd koffie in gedaan, water erop
gegoten en zo borrelde het een poosje,
waarschijnlijk op het petroleumstel:
door het glazen deksel zag je de
koffie sputteren...









Leeuwenbekjes doen me altijd denken
aan mijn kindertijd.
Vroeger stonden ze in de tuin
bij mijn ouders.
Wanneer ik buiten speelde
kneep ik soms in de bloemetjes,
waardoor de 'bekjes' open gingen.
Herken je dit?









Zo komen vroeger en nu weer
samen:
de oude koffiepot, die nu dienst doet
als vaas
en de bloemetjes van nu,
die mooie herinneringen geven
aan vroeger!



Ik wens alle lezers
een fijn weekend
toe!


Linda



12 opmerkingen:

ria zei

Heel mooi!!Ik ken de bloemetjes op zich niet maar vind t zo in combinatie met koffiepot prachtig!!
Lieve groet Ria

Gerry zei

Wat zien de leeuwenbekjes er nog prachtig uit! Inderdaad een cadeautje.
En in zo'n soort koffiepot heb ik vroeger heel wat koffie gezet. En als je niet goed oplette en je liet het overkoken dan had je een enorme troep.
Zo'n heel oud potje heb ik ook nog van mijn oma.
Mooi weekend, Linda!

Lieve groet,
Gerry

Petra zei

Ziet er Toppie uit, die oude koffiepot is erg leuk. En het staat erg sfeervol met die mooie leeuwenbekjes prachtig bloemetje. Geniet van je weekend groetjes Petra.

Home and Lifestyle zei

De leeuwenbekjes zien er uit alsof het midden in de zomer is, wat zijn ze nog mooi! Deze koffiepot kan ik mij inderdaad nog wel herinneren van vroeger, ik weet nog wel dat mijn moeder ook op die manier koffie zette.

Fijn weekend! Lieve groet, Ingrid

Eefies day zei

Prachtige combinatie van de leeuwenbekjes en de koffiepot, mooije verhaal erbij...die herinnering maakt deze post dan weer heel bijzonder.

Fijn weekend en lieve groetjes,
♥Eefie

It's me zei

Wat een mooie foto's !!...fijn weekend...liefs van mij...xxx..

Thuis bij Tjits zei

wat leuk dat je nu nog leeuwenbekjes in je tuin hebt en wat zijn ze mooi!! ja ik herken het knijpen erin haha:))
de oude koffiepot doet me denken aan mijn tante die vroeger ook zo'n pot gebruikte, erg leuk om terug te zien!

fijne zondag!
lieve groet, Tjits

Blomkje en Wenje zei

Hier bloeien de leeuwenbekjes ook nog uitbundig...wat staan ze mooi in de oude pruttelpot.

Fijne zondag

Groetjes, Pietrik

Homemade Home zei

Prachtig die mooie leeuwenbekjes in de oude koffiepot.
Leuk hé die herinneringen van vroeger.
Nog een fijne avond groetjes Nelly

Miranda zei

Wat een prachtige leeuwenbekjes en leuk om de koffiepot een nieuwe functie te geven!

Groeten, Miranda

Thuis bij Tjits zei

ik kom je even bedanken voor je compliment over mijn foto's, wat lief dankjewel:))

fijne dag!
lieve groetjes, Tjits

Krek wak wou zei

Echt een kadootje zeg die leeuwenbekjes! Kei leuk in d e koffiepot!
Groetjes van Nicole