zaterdag 10 november 2012

DIY schilderij




Een creatieve uitspatting aan de muur!



Het begon allemaal met een bruine lijst van de rommelmarkt.





En een geschilderde bruine eekhoorn op een A-4'tje.
Afgelopen voorjaar had een vriendin aan mij gevraagd of ik een eekhoorn op een muur in haar huis wilde schilderen. Aangezien ik niet veel schilder en het alweer een tijd geleden was, moest ik
natuurlijk wel even testen of ik het nog kon. Dit kwam er dus uit. Ze vond het goed genoeg om
zoiets op haar muur te krijgen ('poeh hee').





Zelf ben ik meer fan van o.a. wit, grijs, zandkleur...
Ik kwam op het idee om de eekhoorn op een stukje katoen in grijze en witte tinten te printen.





De bruine lijst schilderde ik wit en schuurde ik door op de randjes (hoe kan
het ook anders ;-) ).





En zo kwam de eekhoorn in deze lijst terecht.
Om het 'af te maken' heb ik een paar detailtjes toegevoegd.
Maar zonder dat armbandje, roosje en kantje is het ook goed
genoeg, vind ik. De lijst op zich is al sierlijk genoeg.
Oké, even voor op de foto dan...










Wil ik weer wat veranderen, kan ik de lijst met de eekhoorn ook altijd nog gebruiken
 als dienblad.
Dan wel met glas erin. Dat heb ik bij het schilderij eruit gelaten, ik vind het wat natuurlijker staan op
deze manier.








Al met al ben ik weer lekker bezig geweest.
Net als jullie...lieve bloggers!


Maak er een gezellig weekend van!

Liefs Linda



13 opmerkingen:

anita zei

Linda ja je bent echt lekker bezig geweest.
Mooi geworden.
Lekker crea toch?.
fijn weekend.

gr. Anita

Eefies day zei

Hij is heel mooi Linda, hoe krijg je dat voor elkaar om hem uit te printen...???
Je hebt er wel een mooi herfsttafereel van gemaakt en je kunt genieten van je crea momenten.

Fijn weekend en lieve groet,
♥Eefie

Home and Lifestyle zei

Wat een leuk en multifunctioneel idee. Mocht je de eekhoorn een keer voor iets anders willen wisselen, dan is dat voor jou ook een koud kunstje! Mooi hoor!

Fijn weekend! Lieve groet, Ingrid

Mayflower zei

Wat een prachtige creatie Linda en wat heb je de eekhoorn mooi geschilderd. Zo met de mooie lijst is het een pronkstuk en ook een leuk idee om dit als dienblad te gebruiken.
Kom er maar op hihi.
Bedankt voor je altijd lieve reacties.
Fijn weekend.
Lieve groet, Mea

Blomkje en Wenje zei

Wat kan jij goed tekenen/ schilderen, zeg! En wat is het een mooi geheel geworden! Vind je lijst ook supergaaf!

Fijne dag

Groetjes, Pietrik

Gerry zei

Wat heb je de eekhoorn prachtig geschilderd. Mooi in de opgeknapte lijst en die je ook als dienblad kunt gebruiken.
Ik vroeg me alleen af hoe je een schilderij op papier kunt uitprinten. Via scannen?
Maar hoe dan ook, heel mooi!

Lieve groet,
Gerry

Twa zei

Ik kom voor het eerst op je blog, en vind het er gelijk heel erg gezellig. Wat een leuk schilderij heb je gemaakt zeg! En een mooie lijst zit erom.
Ik zet je gelijk bij mijn favorieten hoor!
Groetjes Antoinette

Homemade Home zei

Je bent lekker in de weer geweest.
Vind je eekhoorn heel lief en je lijst is erg mooi en veelzijdig.
Fijne avond groetjes Nelly

bij ELZ zei

Dat is leuk geworden! Heerlijk zo'n creatieve uitspatting!
Fijne avond, liefs Lindy

Krek wak wou zei

wat goed van jou zeg! Echt prachtig geschilderd die eekhoorn!
Een mooi geheel met de lijst!
Fijne avond en liefs van Nicole

Thuis bij Tjits zei

heel mooi Linda!! en wat een superidee om de eekhoorn op katoen te printen en je lijst vind ik ook een plaatje!
en je bent altijd welkom om gezellig aan de keukentafel een bakkie te komen doen hoor, leuk:)

lieve groetjes, Tjits

Miranda zei

Wat kun jij goed tekenen! En wat een prachtige lijst...

Fijne avond. Groeten, Miranda

ilona zei

Hoi Linda. Wat leuk dat je mij bent gaan volgen. Ik ben natuurlijk gelijk even bij jou gaan buurten. Wat een gezellig, creatief blog! Heb natuurlijk nog niet alles bekeken, maar ik ga jou ook volgen. Groetjes, Ilona.