zondag 25 november 2012

Warmte in huis




Ik heb warmte in huis toegevoegd
door accessoires van vorig jaar
uit de kast te halen.





Een paar zelfgemaakte kussens
en een heerlijke warme plaid van nepbont.






Dit kussen heb ik gemaakt van linnen.
Je ziet een uitgeprinte afbeelding
van een rendier op een stukje katoen.
Met een rijgsteekje heb ik de afbeelding omlijst.






Een stempel, een knoop en een koordje
maken het kussen af.






De stempel heb ik vorig jaar
ook gebruikt om kerstkaarten te maken.











Al is het buiten soms guur,
binnen kunnen we het ook gezellig maken.


Ik las vanochtend nog dit versje
van Toon Hermans:


Klein Liedje

Liedjes van de herfst
zijn altijd somber,
zijn gemaakt van
okers en van omber.

Toch ken ik septembers
met een gouden glans,
toch zijn er novembers
met een toverdans.

De zon heeft in december
mij al zo vaak verrukt
en dikwijls heb ik rozen
uit de sneeuw geplukt.

En daarom schrijf ik
in dit kleine lied,
niet wachten op de lente,
want dan komt ie niet.

......


Een liedje...
mooi in al zijn eenvoud...
niets aan toe te voegen...
behalve dan...warmte in huis...


Warme groetjes,
Linda



12 opmerkingen:

Eefies day zei

Je warmet in huis is zeker nodig, want buiten is het zo guur..maar bij jou nu lekker knus en goed gelukt.
Leuk je eigen gemaakte kussen...
Mooi liedje hoor..en de warmte zit ook vaak in jezelf.

Lieve groetjes,
♥Eefie

Home and Lifestyle zei

Met die storm kun je binnen wel wat extra warmte en sfeer gebruiken. Leuk dat je deze kussens zelf hebt gemaakt of van mooie printen hebt voorzien.

Lieve groet, Ingrid

It's me zei

Wat gaaf je kussen !!! mooi gedaan hoor....liefs fijne zondag van mij...xxx...

Anita r zei

Mooi liedje.
En warmte in huis.
Is heel belangrijk.

gr. anita

Mayflower zei

Wat heb je het gezellig gemaakt in huis Linda. Wat een prachtig kussen, ik ben dol op rendieren, deze horen echt bij deze tijd van het jaar.
Ohhh....en dat versje van Toon vind ik prachtig. Ik hou zo van zijn mooie woordspreuken en versjes, inderdaad in alle eenvoud en met een paar woorden weet hij je te raken.
Fijne avond.
Lieve groet, Mea

Loraine Living zei

Ook ik ben gek op rendieren...een geweldig leuk kussen!!
Een fijn lied en zo bijzonder geschreven ;)
Een fijne nieuwe week, lieve groet Diana

Gerry zei

Je hebt het lekker warm gemaakt in huis. Zeker gezellig nu de donkere dagen van december zijn aangebroken.
Hoewel ik vanmiddag nog even lekker tegen de wind hebt opgetornd. Het was niet eens zo koud.
Het is een mooi liedje, ook mooi om mee te zeggen geniet gewoon van elke dag zoals die komt in ieder jaargetijde, er is altijd iets moois te vinden.

Lieve groet,
Gerry

Miranda zei

Wat een mooi kussen en ook nog eens origineel! Je koffer uit een van je vorige posten vind ik helemaal geweldig.

Lieve groet, Miranda

Mirjam zei

Hoi Linda,
Mooi, dat kussen, dat heb je heel mooi gemaakt. Ben wel heel benieuwd naar hoe je dat doet, een afbeeling printen op textiel...
Lekker hoor, warmte in huis voor de komende wintertijd...
Mooi liedje, die Toon... Geweldig!
Ik wens je een heel fijne avond,
Lieve groet,
Mirjam

idémakeriet zei

O wat een leuk kussen heb je daar zeg.
Zo lief zoals je dat hebt gedaan met dat rijgsteekje rond het rendiertje.
Heel erg leuk.
Ja wat is dat gezellig he om zo wat warmte in je huis te creëren.
Liefs gerda

Krek wak wou zei

Ik doe niks liever dat het binnen warm en gezellig te maken tijdens deze donkere dagen!
Kei mooi kussen heb je gemaakt!
Fijne, warme avond, groetjes van Nicole

Barbara zei

Hallo Linda,

Ben via via op je blog beland, natuurlijk even je posts gelezen en je foto's bewondert. Wat een prachtig kussen, heerlijk cosy! Ga je volgen.

Lieve groet,
B.