donderdag 31 januari 2013

Brocante vondsten (2)





Zoals beloofd laat ik
jullie nog een aantal brocante
vondsten zien.
Dit keer zijn het de wat 
kleinere frutsels,
zoals deze oude nieuwjaarskaart...







...en deze schoteltjes met
de roze bloemetjes.
De bijbehorende kopjes
zijn gesneuveld.







Maar schotels komen altijd goed
van pas, dus hup mee: in de tas!






Dit portemonneetje vind ik ook
wel wat hebben: al die kraaltjes, die erop
verwerkt zijn.







Hier en daar zijn er 
wel wat draadjes losgelaten.
 De kleurencombinatie zilver, zwart en wit 
spreekt me wel aan.







Deze kop en schotel
heb ik op het allerlaatst
nog uit de doos, bestemd voor de
kringloop, gevist.
Zowel het kopje als de schotel vind
ik erg bijzonder!






De schotel is apart
door het opengewerkte gedeelte.
En het kopje staat op pootjes.
Geen alledaags kopje, toch?







Ik heb nog gezocht naar 
een merknaam, maar er is niets
te vinden. Hoe dan ook:
dit stelletje mag wel een poosje
pronken in mijn kamer.
 Wordt vervolgd!



Linda

22 opmerkingen:

Home and Lifestyle zei

Mooie vondsten hoor, ik vind ook dat je ze heel mooi hebt gefotografeerd!

Lieve groet, Ingrid

It's me zei

Leuk hoor !!...liefs van mij...xxx...

*Mieke*Petitevictorianrose*and*PastTimeChildhood zei

Lieve Linda, wat prachtige vondsten weer, die oude nieuwjaarskaart vindt echt helemaal geweldig, en dat kralenbeursje ziet er prachtig uit :)
Voor jou een fijn weekend !

Liefs Mieke

Thuis bij Tjits zei

prachtig Linda en je fotos zijn ook zo mooi!
ik kan me nog herinneren dat ik vroeger ooit eens een portemonneetje gemaakt heb van kleine kraaltjes, zo leuk om dit mooie beursje nu bij jou te zien!

alvast een fijn weekend!
lieve groet, Tjits

Mirjam zei

Hoi Linda,
Wat een heerlijke vondsten...! Het kaartje is zo schattig, de schoteltjes heel lief, het portemonneetje super mooi, zo kunstig gemaakt en het kop en schotel zeker niet alledaags. Mooie pronkstukken gevonden waar je zeker van zult genieten,
Lieve groet,
Mirjam

Barbara zei

Mooie collectie aan vondsten, maar je kop en prachtig bewerkte schotel is wel mijn favoriet.

Lieve groet,
B.

Gerry zei

Mooi, deze vondsten Linda! Ik vind de kop en schotel heel mooi. Dat is met recht een pronkstelletje! En zo'n oud portemonneetje is ook leuk.
Veel plezier ermee!

Lieve groet,
Gerry

http://truutske.blogspot.com zei

Jeetje Linda, wat een leuke vondsten.
Het portemonneetje is echt helemaal gaaf en de mooie
kop en schotel zou ik ook meegenomen hebben hoor.
Wens je een mooi weekend, Trudie.

Homemade Home zei

Leuke vondsten hoor Linda, en je portemonneetje vind ik heel mooi.
Fijn weekend groetjes Nelly

Wanda zei

Dag Linda,
Wat mooi die spulletjes! Vooral de kaart, prachtig!
Groetjes en een fijn weekend

Anita r zei

Hele mooie vondsten.

gr. Anita

Marijke zei

Leuk je vonsten vooral dat portomonneetje wat een super leuk ding!
fijn weekend,
groetjes van Marijke

Eefies day zei

Hup in de tas...zo leuk om te lezen en te zien..je hebt echt mooie spullen meegenomen...en wat is het leuk om zulke schatten te vinden.

Lieve groetjes,
Eefie

Loraine Living zei

Weer leuk geslaagd ;) mooi ! Fijn weekend!

Judiths-creablog zei

Wat een mooie vondsten! De kop en schotel zijn inderdaad ook wel heel apart, leuk!

Fijn weekend verder!

Groetjes Judith

Blomkje en Wenje zei

Wat een mooie spullen, Linda! Om meer te weten te komen over het kopje kun je misschien Madelief van het gelijknamige blog vragen. Volgens mij weet zij heel erg veel van vintage serviezen.

Nog een fijne zondag

Groetjes, Pietrik

AweSomeLiving By Rosita de Jongh zei

Wat een prachtige vondsten ja dat laat je niet liggen die portemonee zo mooi.... geniet er lekker van ...fijne week lieve groet rosita

Miranda zei

Inderdaad weer leuke en bijzondere vondsten, vooral het portemoneetje vind ik erg leuk!

Fijne avond. Lieve groet, Miranda

idémakeriet zei

O wat heb je mooie dingen gevonden.
Het prachtige beursje en dat openbewerkte schoteltje, wat prachtig allemaal.
Geniet er maar lekker van.
Je hebt het vast al een mooi plekje gegeven:)
Liefs Gerda

bij ELZ zei

Prachtige vondsten Linda!
Leuk ook zo'n oude nieuwjaarskaart!
Alvast een hele fijne week!
Liefs Lindy

MARIANNE zei

Dank je wel Linda, voor je lieve reactie op mijn blog!
Ben zo blij dat ik toch als afleiding, het bloggen weer een beetje heb opgepakt...want oh wat doen al die lieve bemoedigingen van mede blogsters ons goed!

Wat een leuke Brocante vondsten heb je op de kop getikt...en de laatste foto van dat bijzondere kop en schotel met opengewerkt schoteltje...zo grappig zo'n soort kop en schotel heb ik nog van mijn oma, ergens in de kast...ik zal eens kijken of daar eigenlijk een merkje onder staat!

een fijne avond verder!
Groetjes van Marianne.

Anoniem zei

Hallo,

Ik zag in in bijschrift dat je niet wist welk merk die kop en schotel had.
Dit behoort tot het Versailles Porcelaine.
Prachtig voor een gezellige high tea.

P.s. leuke blog

Groetjes Beja