zondag 27 januari 2013

Brocante vondsten (1)




Aan dit bericht heb ik de titel
'Brocante vondsten' gegeven.
Ik moet bekennen, dat ik aan onderstaande producten
wel heel gemakkelijk ben gekomen.
Ik moest er dan nog net wel
de deur voor uit.






Deze broodtrommel vond ik in
de schuur van mijn schoonmoeder.
Ze ging verhuizen en ja, toen
moest er geruimd worden.
Dus hebben een aantal spullen
de weg naar mijn huis gevonden.






Dit petroleumstelletje
komt bij mijn ouders vandaan.
Het stond al tijden op zolder.
Nu niet meer: het heeft
een ereplaats gekregen 
op mijn aanrecht.






Natuurlijk staat dit er voor de sier
en heb ik er gelukkig een mooi gasfornuis
met meerdere pitten naast staan. Toch wel een tikkie
handiger dan één zo'n pit!
Vroeger werd zo'n stel vaak gebruikt
om er urenlang iets op te laten garen.






 Zo simpel kan het dus soms gaan!
Ik laat binnenkort nog wel meer 'gemakkelijke
vondsten' zien, maar een aantal
daarvan heeft toch echt wel een verfbeurtje
nodig voordat het mijn huis in komt.


Linda




22 opmerkingen:

Mayflower zei

Wat een mooie vondsten Linda en nog specialer omdat ze uit uit (schoon)ouderlijk huis vandaan komen.
Ja ik herinner mij van vroeger dat de pan met vlees uren stond te sudderen op het petroleumstel.
Fijne avond en een lieve groet, Mea

Home and Lifestyle zei

Juist dat je aanwinsten bij je ouders en schoonmoeder vandaan komen, maakt het extra bijzonder. En tja, dat je er zo makkelijk aan kon komen is ook wel eens fijn :)!

Lieve groet, Ingrid

Petra zei

Mooi hoor, en z'n petroleum stelletje geweldig heerlijk voor stoofperen of draadjes vlees. Als ik jou was wist ik het wel en dus niet alleen voor de sier. Fijne zondag nog, groetjes Petra.

Anita r zei

Dat zijn zeker mooie vonsten.
En lekker dichtbij.
fijne avond.

gr. Anita

Blomkje en Wenje zei

Prachtige spullen! En wat leuk dat het ook van 'dichtbij' komt, over het algemeen krijgt het dan nog een grotere waarde.

Nog een fijne avond!

Groetjes, Pietrik

Marjonel M zei

De spullen die bij je ouders en schoonmoeder weg komen zijn wel speciaal.

Lieve groet, Marjonel

Marijke zei

Mooie en dierbare vondsten en perfect van kleur!
groetjes van Marijke

Eefies day zei

Wat een mooie aanwinsten zeg en gelijk de goede kleur...ik heb nog ene oude broodtrommel maar die is bruin:) ik doe hem niet weg, maar de kleur is me te bruin.
Ik ben benieuwd wat er nog meer komt.

Fijne week en lieve groet,
Eefie

little sweet things zei

Ik kocht een keer een oud petroleum stel bij een oud mannetje via MP, die man dacht dat ik hem echt ging gebruiken en had er zelfs nog een nieuwe lont in gedaan, zo schattig!
Maar het is natuurlijk veel specialer als de brocante vondsten uit eigen familie komen, dat weet je ook het verhaal er achter.
Groetjes, Sas

Gerry zei

Mooi die vondsten uit de familie. Daar blijft altijd een herinnering aan. En ze verdienen dan ook een mooi plekje.
Een mooie week Linda!

Lieve groet,
Gerry

Mirjam zei

Hallo Linda,
Ik heb een paar maanden geleden een petroleumstel gekocht via mp en deze staat ook mooi te wezen op het aanrecht. Maar niet alleen dat, we hebben er al draadjesvlees op laten sudderen en ik heb de stoofpeertjes hierop gaar laten worden. Heerlijk! En met gewone lampolie erin ruikt het praktisch niet...
Ik wens je een heel fijne nieuwe week,
Lieve groet,
Mirjam

It's me zei

Heerlijk al die oude spulletjes ...geniet van een fijne week.....liefs van mij...xxx..

jacqueline zei

Leuk , ik herken ze..hadden wij vroeger ook en mijn moeder heeft nog zo'n trommel in de kelder staan!Mooi toch? Ben benieuwd naar je andere vondsten! Groeten,Jacqueline

Marian zei

jou broodtrommel en petroleum stelletje hebben een mooie kleur... ik vind dit persoonlijk mooier en beter te integreren dan dat reseda groen en geel wat je vaak ziet...
Leuk!!!

Marijke van Ooijen zei

Hay Linda,

Wat een mooie brocante spulletjes..
en zo mooi op de foto gezet..prachtig!
De kleur is helemaal tof.

Liefs,
Marijke

idémakeriet zei

Mooie vondsten heb je gedaan Linda!
Prachtig toch dat het bij de familie vandaan komt en dat jij er nu weer van gaat genieten.
Liefs Gerda

Miranda zei

Makkelijk of niet, het zijn wel erg mooie vondsten. Ben dan ook benieuwd naar de rest...

Fijne dag. Lieve groet, Miranda

Decoraties Van Nu zei

Dag Linda,
Wat een gezellige blog heb je!
Ben volger geworden bij je hoor.
Wil je vragen of je mijn blog ook wilt volgen.
Graag hoor ik van je!
Lieve groetjes Wanda

bij ELZ zei

Hoi Linda, wat een prachtige 'makkelijke' vondsten!
Zo zijn ze wel veel specialer. Ben benieuwd naar je andere vondsten, liefs Lindy

*Mieke*Petitevictorianrose*and*PastTimeChildhood zei

Lieve Linda, wat prachtige spullen heb je gevonden, en wat leuk dat het uit de familie komt,zo heeft het nog een veel grotere waarde :)
Geniet et maar lekker van !

Liefs Mieke

Hannekie(Sisterly) zei

hoi linda
leuk hoor je blog..ik heb ook een broodtrommel bij mijn moeder vandaag gevist die is nog van mijn oma geweest..en een zand,zeep, soda rek bij mn schoonvader uit de schuur..leuk is dat he...
grtjes hannie

Loraine Living zei

Nou... Zo leuk en dat zo dichtbij! Mooi zeg in het roomwit, je zult er lang plezier van hebben ;)
Nog een fijne week, groetjes Diana