zondag 10 februari 2013

Brocante vondsten (3)






Dit is deel 3 van mijn 'brocante vondsten'.
Dit buikkastje kon ik echt
niet laten staan!

'Uiteraard' moest hier eerst
de verfkwast overheen.
Dit is het resultaat na de metamorfose.



 




Dit was het kastje voor de verfbeurt.







  
Als dit geen metamorfose is...








Ik had een bepaalde kleur matte krijtverf 
besteld van Painting the Past, maar toen ik 
het deksel opendeed, vond ik de kleur
veel te groen. In de winkel
 lijkt het toch altijd weer anders, 
soms ook door het licht. Toen ben ik maar gaan mengen met
grijze verf die ik nog had staan.
Het is uiteindelijk grijs-groen geworden.
Dit bevalt me veel meer. Past nu veel beter bij me.

Het zou natuurlijk veel handiger zijn
om een proefblikje te kopen of 
een kleurenkaart aan te schaffen. 
Dit was weer een leerlesje.
(Maar met mengen kom je ook een heel eind :-)).
Na het verven heb ik het kastje
behandeld met witte wax,
ook van Painting the Past.
Zo krijg je er een witte waas overheen.








Dit kastje heeft een plekje gekregen
onder de trap. Het is in de plaats gekomen
van de opbergkist, die ik onlangs
te koop had gezet (klik).
Overigens reageerde diezelfde dag nog een
stille volgster en zij heeft de kist gekocht.
Die was ik dus snel kwijt. Bovendien 
heeft ze nog gezellig een bakkie koffie bij
me gedaan en we hebben vooral gekletst over onze
gezamenlijke passie: wonen.
Waar het bloggen al niet goed voor is!








Voor alle (stille) volgers en
lezers: een fijn weekend van wat
er nog van over is en alvast een goed
begin van de week!


Liefs Linda




20 opmerkingen:

It's me zei

Mooi gedaan hoor....ik denk dat we het model allemaal wel ergens hebben zien staan....wij hadden hem ook thuis en mijn oma ook....leuk !!...liefs Ria...xxx...

Home and Lifestyle zei

Een heel verschil, je metamorfose is bijzonder geslaagd. Verf is inderdaad lastig om te kopen, ik kreeg er deze week ook de zenuwen van. In de winkel lijkt het dan je kleur, maar onderweg naar huis slaat de twijfel toe. Gelukkig stond ik thuis nog steeds achter mijn keus, al zit het nog niet op de muur ;-).

Gelukkig dat jij nog verf had om te mengen!

Lieve groet, Ingrid

theeleuten zei

Ja leuk is tie geworden!!
Ik vind verfkeuze ook erg moeilijk!
Laatst de kast gedaan met verf van painting the past, maar het resultaat vond ik erg streperig...dus we doen het gewoon nog een x over met leliewit.....mijn vertrouwde verf .

Fijne week, Evelien

Eefies day zei

Een ware metamorfose hoor, hij ziet er echt heel leuk uit!!!
En zo herkenbaar met verf....hier sla ik ook weleens de plank mis, maar we gaan altijd samen kijken en kiezen...dat scheelt ergernis achteraf:)

Lieve groetjes,
Eefie

Mayflower zei

Wat een prachtige metamorfose Linda.
Een mooie kleur ook.
Wat leuk ook zo'n ontmoeting.
Fijne avond en een lieve groet, Mea

bij ELZ zei

Wat een verandering, erg mooi!
En wat fijn dat de kist een nieuwe eigenaar heeft, leuk om zo eens een volgster te ontmoeten!
Voor jou ook een hele fijne week, liefs Lindy

Ús hûs ús thús zei

Hoi Linda,
Ik kom via via op je blog terecht. Ik heb even rondgekeken en het ziet er allemaal zeer sfeervol uit. Je hebt leuke oude spulletjes die je sfeervol op de foto zet.
Het buikkastje is ook erg mooi geworden. Ik vind het zelf ook leuk om oude meubels te restylen. Het kost wat tijd en moeite, maar als je het resultaat ziet, dan is dat het meer dan waard. Ik ga je graag volgen.
Groetjes van Aleta

Krek wak wou zei

Wat een geweldige metamorfose, Linda! De kleur is prachtig! Kei leuk kastje zo geworden!
Fijne avond!
X Nicole

Ús hûs ús thús zei

Dit is grappig! Ik zie net dat je (op het moment dat ik hier een bericht achterlaat) ook volger bij mij bent geworden. Leuk! Fijne week!
Groetjes Aleta

Joke zei

Leuk lade kastje een ander kleurtje doet wonderen.

Groetjes. joke.

Ger zei

Hoi Linda,

En óf.... het mooi geworden is dit buikkastje,wat een kleurtje al niet kan doen.

En je foto's zien er ook alweer zo sfeervol en fris uit,kan daar zó van genieten!!!

Fijne (blog)week en lieve groeten!!
Ger

*Mieke*Petitevictorianrose*and*PastTimeChildhood zei

Lieve Linda, Wat een prachtige metamorfose, en zo mooi dat je ook de handgrepen en sloten mee geverfd hebt :)
Is dat gewoon de zelfde verf, of is daar een andere voor nodig ??
Wat fijn dat je de opbergkist zo snel en zo leuk verkocht hebt :)
Voor jou een fijne week !

Lieve groetjes Mieke

Miranda zei

Een prachtig eindresultaat! Toch elke keer weer verbazingwekkend wat een kwast verf kan doen...

Fijne dag. Lieve groet, Miranda

*Mieke*Petitevictorianrose*and*PastTimeChildhood zei

Hé Linda, dank je wel voor je snelle reactie, ik ben zelf ook bezig kasten wit te verven en heb tot nu toe altijd de sloten en handgrepen eraf gehaald, maar wat super te weten dat het helemaal niet hoeft, en het ziet ook nog veeeel mooier uit !!!
Heel erg bedankt !!!!

Lieve groetjes Mieke

idémakeriet zei

Inderdaad Linda wat een metarmofose!
Ik was denk ik straal aan het kastje voorbij gelopen zoals hij eerst was maar nu is het een plaatje geworden:)
Je moet er meestal iets in zien en dan kun je het lekker opknappen.
Liefs gerda

Thuis bij Tjits zei

wat mooi Linda! precies zo'n kastje staat hier ook nog op zolder te wachten tot mijn dochter ruimte heeft om het neer te zetten.
Ik hoop niet dat je pannenkoeken aangebrand zijn vanavond hihi..

lieve groet, Tjits

Hannekie(Sisterly) zei

leuk geworden hoor..mijn moeder heeft er ook een..grappig toch dat ze weer helemaal van nu zijn
liefs hannie

Homemade Home zei

Wat een likje verf al niet kan doen
""prachtig"" En de kleuren zijn altijd anders dan op het blik of verfstaal, vind ik ook zo vervelend.
Lieve groet Nelly

Blomkje en Wenje zei

Het kastje is prachtig geworden, Linda! Goed idee om zelf te gaan mengen, je hebt nu een unieke kleur op je kastje ;)

Fijne avond

Groetjes, Pietrik

Woon Droom zei

Het kastje is supermooi geworden! fijne avond, Leen