zaterdag 16 februari 2013

Brocante vondsten (4)





Last but not least,
vond ik bij de verhuizing
van mijn schoonmoeder
in een oude schoenendoos
deze mooie jurkjes.
Al jaren zaten ze hierin verstopt!
Daar is nu verandering in gekomen.
Ik zal ze even showen.
Dit vind ik toch wel de mooiste.






 Kijk maar eens naar die prachtige details...






Dit is ook een plaatje,
echt een lief jurkje...





...met kunstige borduursels.






En dan is er ook nog
dit schattige minibroekje...






Het regaal komt ook weer eens in beeld.
Rechts naast het jurkje hangt een
babyfoto van mijn vader.
Met een kartelrandje!
Zo worden ze tegenwoordig
niet meer afgedrukt...





Fijn weekend!


Linda





P.S. Jullie kunnen nog je hoofd breken
over het raadsel van de muursticker.
Dus mochten jullie je vervelen
dit weekend...

30 opmerkingen:

Home and Lifestyle zei

Wat een prachtige jurkjes, ze zijn echt bijzonder mooi! Gelukkig maar dat ze nu toch tevoorschijn zijn gekomen!

Fijn weekend! Lieve groet, Ingrid

Barbara zei

Ik zou willen dat ik een dochtertje had :)wat een beeldschoon jurkje. Super dat zoiets moois niet verloren gaat.

Lieve groet,
B.

Petra zei

Wat een prachtige mooie jurkjes, zo mooi fijntjes gemaakt schitterend kant is ervoor gebruikt. Genieten met de grote G. Super dat het zo goed terecht is gekomen. Ik kan me voorstellen dat je hier heeeellll erg blij mee bent.
Gezellig weekend, groetjes Petra.

*Mieke*Petitevictorianrose*and*PastTimeChildhood zei

Lieve Linda, daar gaat mijn (poppenmoeder) hartje nu echt sneller van kloppen, wat superrr mooie jurkjes, en het hangt zo leuk aan het rekje !!!
voor jou een heel fijn weekend.

Lieve groetjes Mieke

Gerry zei

Wat een prachtige jurkjes! Wat een mooi handwerk hadden ze vroeger toch!
Staat mooi aan het rekje!

Liefs, Gerry

Anita r zei

Wat een mooie jurkjes.
Zijn ze oud en heeft ze ze zelf gemaakt ?

fijn weekend.

gr. Anita

ria zei

Zucht....wat een prachtige vondsten.Zoek al lang naar oud linnen en zulke mooie jurkjes.Maar ja, de prijzen die er vaak aanhangen zijn meestal niet echt leuk meer.Ik vind je regaal zo prachtig: de combinatie van t jurkje met die foto's..heel mooi!
Lieve groet Ria

Mayflower zei

Wow....dat zijn mooie vondsten Linda.
Wat een prachtige jurkjes en ohhh...dat broekje ook al zo lief.
Een mooie plek om ze te showen. Je regaal ziet er mooi uit en oude foto's, ik ben er ook zo dol op.
Fijn weekend.
Lieve groet, Mea

Eefies day zei

Prachtig zeg...dat zijn oude schatten die heel bijzonder zijn..je geeft ze een mooi plekje bij die prachtige foto's...
Wat kun je toch genieten van deze mooie schatten.

Fijn weekend en lieve groetjes,
Eefie

Judiths-creablog zei

Prachtig hoor!! en dat in een oude schoenendoos vinden... Het heeft een plaatsje bij jouw gekregen!

En de muursticker, ik heb nog geen idee...

Fijn weekend verder!

Groetjes Judith

It's me zei

Mooi hoor allemaal.....heel fijn weekend...liefs van mij...xxx..

Blomkje en Wenje zei

Wat een prachtige jurkjes...allemaal verborgen schatten op zolder, dus!

Fijn weekend

Groetjes, Pietrik

Miranda zei

Je hebt echt prachtige vondsten gedaan en het staat ook zo sfeervol bij elkaar!

Fijn weekend. Lieve groet, Miranda

theeleuten zei

Wat een beauty's ik ben er gek op, dat broekje is ook zo leuk!!

Groet Evelien

Ger zei

Wat zal jij een gelukkig mens zijn met zulke mooie vondsten.

Weet je ook of die schattige kleertjes gedragen zijn en door wie?

Het zou best eens kunnen dat het doopkleertjes zijn,die werden in het verleden vaker gemaakt uit de trouwjurk van mama voor hun kindje.

Leuk ook de weerspiegeling in je spiegeltje aan het regaal.

Fijn weekeind en lieve groeten!!
Ger

Ús hûs ús thús zei

Prachtig hoor die mooie oude jurkjes. En die leuke borduursels maken het nog mooier. Veel te mooi om weg te stoppen in een doos.
Fijn weekend!
Groetjes van Aleta

Marjon zei

oohhh wat zijn ze mooi, werkelijk prachtig...wat een vondst ziet er allemaal super uit....liefs Marjon

jacqueline zei

Wat een mooie spullen..en dat regaal ziet er ook al zo leuk uit zeg!Mooi zeg! Fijne avond nog! Jacqueline

Mirjam zei

Hoi Linda,
Wat een prachtige vondsten, vooral het eerste jurkje vind ik super mooi...
Ik wens je een heerlijke zondagavond,
Lieve groet,
Mirjam

Maaike ♥ brocante en theetuin ♥ zei

Bedankt voor je berichtje op mijn blog! Wat een mooie spullen! Ik ga je blog volgen hoor!

Groeten Maaike

bij ELZ zei

Jeetje wat een prachtige jurkjes!
En die foto van je vader, echt super! Ziet er weer heel gezellig uit zo! Liefs Lindy

Wateringen zei

Lieve Linda,

Ja daar maakt mijn hart een sprongetje van..
wat een schattige mooie oude kledingstukjes...

En wat heb je het prachtig op de foto gezet..!
Mijn begin van de dag is heel goed..ik wordt zo vrolijk van deze toffe post.

Liefs en een fijne week!
Marijke
www.marijkevanooijen.blogspot.com

MARIANNE zei

Wat een prachtige vondst...zomaar tijdens de verhuizing...gevonden in een oude doos...ha,ha!
En nu hangen de jurkjes bij jou te pronken aan je mooie regaal!
Het kleine broekje is trouwens ook pittig leuk.

Dank je wel ook voor je lieve berichtje op mijn blog.
En ja, ook ik weet nog dat vroeger de toilet 'echt' veel in de keuken was...mijn schoonzus woonde toen ze 43 jaar geleden trouwde op een etage in A'dam Oost, en die had dat ook.
Maar ons huis staat hier pas 30 jaar...dus nou zo antiek is dat niet...ha,ha...en ik vind het 'echt' op een heel belachelijke plek bedacht! Maar ja, verder wonen we hier wel heel fijn hoor!

Lieve groetjes van Marianne.

Heb ook nog even nagedacht over de oplossing van je muursticker...maar zag wel iets in het hart, de wolken, en in de suiker maar verder kwam ik er niet uit...hmm maar waarschijnlijk moet ik in het engels denken...nog eens proberen toch maar misschien??

idémakeriet zei

O meid wat een prachtige jurkjes en broekje gevonden.
Zo leuk dat het nu ook in de familie blijft en dat jij er van kunt genieten.
Niet iedereen is van die oude dingen gecharmeerd, hihi.
Fijne avond.
Liefs gerda

Marijke zei

O wat een schattige jurkjes echt super mooi leuk op een oud hangertje aan een regaal!
groetjes van Marijke

G-STYLE zei

Ik heb me al even gebogen over de muursticker maar kom er niet uit ... misschien na een goede nachtrust straks ;-)

Je regaal is leuk en dat jurkje en pof broekje erg schattig , inderdaad zo mooi als je naar de details kijkt.

Hartelijke groet van Gea

G-STYLE zei

Ik heb me al even gebogen over de muursticker maar kom er niet uit ... misschien na een goede nachtrust straks ;-)

Je regaal is leuk en dat jurkje en pof broekje erg schattig , inderdaad zo mooi als je naar de details kijkt.

Hartelijke groet van Gea

idémakeriet zei

Haha, ik had ze eerlijk gezegd nog niet ontdekt maar nu zie ik ze ja.
Ja soms worden je ogen een beetje lui als je allemaal mooie dingen voorbij ziet komen en dan kijk je niet in alle hoeken en gaten zullen we maar zeggen:)
Fijne dag.
Liefs gerda

Jolanda zei

Hello,

Ik ga je volgen leuke blog!!

Lieve groet,

Jolanda

Sezoentje-Sonja zei

wat een prachtig linnengoed laat je hier zien,echt een aanwinst.
Ben een beetje gezond jaloers op je omdat je zo dicht bij de quilthoeve zit,wat zou ik daar eens graag rondstruinen :)
Liefs,Sonja