woensdag 27 februari 2013

Servies




Jaren heb ik mijn eerste servies,
van wat er nog van over was,
weggestopt. Gewoon, omdat ik het zat was.
Gelukkig heb ik het nooit weggedaan.
Onlangs heb ik het gedeeltelijk weer
tevoorschijn gehaald,
omdat ik het toch 
nog zo gek niet vind.
 Weliswaar gebruik ik
de schaal en het suikerpotje
voor andere doeleinden
dan waarvoor ze oorspronkelijk
bedoeld zijn...


Zo doet de schaal dienst
als schotel onder een terracotta pot.






En het suikerpotje is uitermate
geschikt gebleken voor de hyacint.






Dit heb ik in een vogelkooitje
geplaatst, dat ik ooit
gekocht heb bij de Intratuin.
Wacht, ik zal het deurtje even open doen.
Heel rustig aan sluipen
hier ook de Paasattributen
naar binnen.
 




 
De kwarteleitjes en de gespikkelde veertjes
behoren wel tot mijn favorieten.






Het vogeltje hoort er natuurlijk
ook bij en zit stevig vastgelijmd
op z'n stokje. Maar jullie hebben toch
wel gezien, dat er een kleedje 
in z'n kooitje ligt? Pure luxe,
welke vogel kan dat zeggen?






Al is het nog niet helemaal
zover, jullie krijgen van mij alvast
de voorjaarsgroeten!


Linda




17 opmerkingen:

Barbara zei

Dank je wel voor je mooie post en je voorjaarsgroet. Dus nooit meer iets meteen weggooien, goede tip hihihi. Je hebt het creatief hergebruikt en prachtig in beeld gebracht. Ik ben een beetje jaloers op je vogelkooitje, wat een plaatje!

Voor jou de voorjaarsgroeten terug.
Liefs,
B.

Mirjam zei

Hoi Linda,
Heerlijk dat je het voorjaar al zover naar binnen haalt. Hier alleen nog maar de voorjaarsbloeiers, maar ik denk dat ik de eitjes ook maar eens ga opzoeken. Het is tenslotte nog maar 4 weken voor het Pasen is, en ze horen ook zo helemaal bij de lente...
Ik wens je een heel fijne avond,
Lieve groet,
Mirjam

Anita r zei

Ik vind het een mooi servies.
Die van mij zijn alleen nog 2 schoteltjes over.
Maar ik vind het echt niet mooi meer.
Mooi vogelkooitje met een schattig vogeltje.

gr. Anita

Home and Lifestyle zei

Wat een lieve post en met je voorjaarsgroeten ben ik reuze blij. Elke dag komen we een stukje dichter bij de lente. Ik vind het vogelkooitje erg leuk, handig ook dat je servies multi functioneel is :-)!

Een fijne avond! Lieve groet, Ingrid

Homemade Home zei

Super gezellige post Linda, hier wordt je vrolijk van,en ik vind je vogelkooitje heel leuk.
Fijne avond lieve groet Nelly

Ús hûs ús thús zei

Waar oud servies al niet goed voor is... Je hebt er een leuk plekje voor gevonden. De vogelkooi is ook prachtig. Ik dacht bijna dat het een echt vogeltje was!
Groetjes van Aleta

My little white home zei

Wat een leuk kooitje zeg!
En het ziet er prachtig uit! Fijne avond!

Groetjes,

Nadine

Eefies day zei

Een voorjaarsgroet om van te genieten...hi,hi die vogel boft maar hoor...zit daar heerlijk en luxe te wezen...
Leuk om je oude servies te gebruiken voor decoratie.

Lieve groetjes,
Eefie

Greet van der Meulen zei

Dan komt het spreekwoord toch weer uit,"wie bewaart die heeft wat".
En dank je wel voor de voorjaarsgroeten.

Doei Doei Greet.

*Mieke*Petitevictorianrose*and*PastTimeChildhood zei

Lieve Linda, wat een schattig vogelkooitje, en je hebt het zo leuk "ingericht" :)
De hyacint staat prachtig in het suikerpotje.
Bedankt voor de voorjaars groeten, en nu maar hopen op de zon !!

Lieve groetjes Mieke

Ger zei

Hoi Linda,

Zo heb je toch plezier van je goed bewaarde serviesdelen.

Vogeltje zit er helemaal klaar voor....
laat het voorjaar maar komen!!!

Liefs,Ger

Joke zei

Het is leuk om iets te gebruiken waar ze niet voor bedoeld zijn.

Groetjes Joke

Krek wak wou zei

Zo zie je maar weer....wie wat bewaart die heeft wat! Super leuk om zo je servies te gebruiken! Ik krijg ook zin om de eitjes tevoorschijn te halen!
x Nicole

Petra Beckers zei

Hallo Linda, je blog is heel leuk. Dat vogelkooitje is echt te gek. Zeker met dat volgeltje erin. Ik heb zelf ook twee houten vogelkooitjes, (niet zo mooi als deze), ook met nep-vogeltjes erin, zo leuk. En je hoeft de kooi niet steeds schoon te maken, haha...Ik moet de rest van je blog nog doornemen, maar dat zal genieten worden.
Liefs, peetje

Marijke zei

Leuk een beetje voorjaar in huis kan zelf bijna ook niet wachten tot het zonnetje weer in de tuin staat!
groetjes van Marijke

Miranda zei

Een gezellig tafereeltje en de verwachtingen voor volgende week zijn goed, dus... op naar de lente!

Fijn weekend. Lieve groet, Miranda

G-STYLE zei

Wat leuk om je servies op deze manier her te gebruiken, zo heeft het nog weer een doel allemaal.
Je hebt er gezellige hoekjes mee gecreëerd ..

En die voorjaarsgroeten gaan helemaal goed hé ,
mooi weer in aantocht !

Geniet ervan , doe ik ook !

Lieve groet Gea