woensdag 13 maart 2013

Telefoon





Bloggers, kom maar op

met jullie telefoonnummers!



Onlangs kocht ik 

op 'De Witte Markt'

in Heinenoord

deze telefoon.






Ik was al een keer

langs de kraam gelopen

en de telefoon had mijn

aandacht getrokken.

Na enig denkwerk 

besloot ik tot koop

over te gaan en na wat afgedongen

te hebben, was ik de eigenaresse.

 In deze vorm heb ik 

een telefoon nog niet eerder

gezien (of was mij nog niet eerder opgevallen),

 dus voor mij

is ie wel bijzonder!



  


De verkoper kon mij niet

vertellen hoe oud de telefoon is.

De standaard waar de hoorn op ligt

lijkt gebogen; volgens de verkoper

hoort dit. Ik heb hier zo mijn 

twijfels overmaar hij staat

gewoon leuk te wezen

in mijn woonkamer!



Kijk, deze afbeelding

vond ik op internet.

Dit is echt een plaatje.

Zie ik ook gelijk hoe de

standaard hoort te zijn...



 



Tot horens ;-)


Linda



31 opmerkingen:

Home and Lifestyle zei

Ik bel je even om door te geven dat ik dit een geweldige vondst vind....zo zie je ze nog maar zelden. En de verbinding loopt ook als een tierelier ;-).

Lieve groet, Ingrid

My Home Sweet Homemade zei

Die is echt superleuk zeg, wat een aanwinst! Ik zou zeggen; we bellen!
Groetjes Elly

Thuis bij Tjits zei

wow!! supermooi!!

lieve groet van Tjits

It's me zei

Hij is mooi !! en superrr leuk hoor...liefs Ria...xxx..

Ger zei

Ja....hallo...met mij,

mooi toestel en hoornsteun kan je denk ik wel in juiste stand buigen.

link waar je wellicht iets mee kan:
http://www.telefoonmuseum.com/index.php?option=com_content&view=article&id=46:1900-1930&catid=..

Lieve groeten,
Ger

Anita r zei

Wat een te gekke telefoon.
Ja het is echt wel verbogen.
Maar maakt hem niet minder mooi.


gr. anita

idémakeriet zei

Nou kijk dat is nog eens een mooitje van een telefoon.
Soms mis ik gewoon die lekkere stevige hoorns die je lekker in je nek kon leggen om te luisteren en ondertussen je handjes vrij had.
Maar goed dat snoertje was altijd veel te kort natuurlijk.
Het is een mooi pronkstuk meid!
Liefs gerda

Mayflower zei

Wat een prachtige aanwinst Linda.
Die gebogen standaard doet daar niets aan af. Een mooie smoes van haar je te vertellen dat dit zo hoort hihi
Fijne dag.
Lieve groet, Mea

Marijke zei

Wat een leuke vondst het je gedaan, zal vast een prachtig plekje krijgen in je huis!
fijne dag,
groetjes van Marijke

Petra Beckers zei

Die zie je inderdaad bijna niet meer. Heel mooi dat jij er nu een hebt! Echt een blikvanger. En wat voor gesprekken zou daar allemaal meegevoerd zijn...?
Liefs, Peetje

Barbara zei

Wat een super mooie aanwinst, echt een prachtig decoratie stuk.

Lieve groet,
B.

Marjonel M zei

heel leuk, mooie aan koop!

Fijne dag, Marjonel

bij ELZ zei

Wauw! Wat gaaf!
Liefs Lindy

Arja van Garderen zei

Super mooi! Ik heb ook zo'n telefoon en ben er ook nog steeds heel erg blij mee!

Leuke blog ik ga je volgen, neem gerust eens een kijkje op mijn blog.

Lieve groet, Arja

*Mieke*Petitevictorianrose*and*PastTimeChildhood zei

Lieve Linda, wat een prachtige telefoon, heel wat anders als die mobieltjes van vandaag :)

Lieve groetjes Mieke

Mirjam zei

Hoi Linda,
Hij is geweldig mooi, maar die man heeft mooi praten dat de beugel waarop de hoorn rust zo krom hoort te zijn. Echt niet dus, die hoort gewoon recht. Maar het heeft wel wat natuurlijk, zo'n kromme beugel. Gebruikerssporen kun je het ook noemen...
Ik wens je alvast een heel fijn weekend,
Lieve groet,
Mirjam

ria zei

Weet niet waarom, maar ik moest gelijk aan de serie "Swiebertje"denken toen ik je foto's zag.Misschien kwamen ze in die serie ook voor??Hij is in ieder geval super!!
Groetjes Ria

Gerry zei

Zo een heb ik ook nog nooit gezien. Een mooie vondst Linda!

Lieve groet,
Gerry

Ús hûs ús thús zei

Och wat een prachtige telefoon! Ooit had ik ook zo'n oude telefoon (iets ander model)maar ... die heb ik met de verhuizing ... weggegooid. En nu ik deze weer zie, heb ik heeeel veeeel spijt. Doet de telefoon het ook nog?
Fijne avond.
Groetjes van Aleta

Eefies day zei

Kun je ook sms-jes ontvangen...??
Zo jammer dat we deze mooie toestellen ingeruild hebben voor de moderne apparaten...maar jij kunt me bellen hoor:)

Lieve groetjes en tot horens,
Eefie

little sweet things zei

Ik vind hem echt prachtig, echt een aanwinst!
Heb even gegoogled en kwam daar een soort gelijke exemplaar tegen van ericsson en die kwam uit 1904.

Groetjes, Sas

Joke zei

Wat leuk dat je in mijn woonplaats bent geweest,en zo leuke telefoon heb gevonden.

Groetjes Joke.

Marjon zei

Ik vind hem supermooi....jaren geleden had mijn moeder ook eentje maar daar zat (kitsch)goud aan en ze vroeg of iemand hem wilde hebben....ik zei, nee.....de jouw is echt prachtig daar had ik geen nee tegen gezegd....fijn weekend en lieve groet Marjon

Lilablu at home / Tina zei

Hoi Linda,
Wat een vondst, die had ik zeker ook niet laten staan......dan ga je toch gelijk bedenken: waar zou die gestaan hebben........
Liefs,
Tina

idémakeriet zei

Geniet lekker bij je dochter met het klussen.
Spannend, zoals je zegt een nieuwe fase.
Zo oud heb ik mijn kinderen nog niet, het duurt nog even voordat wij gaan klussen, hihi.
Liefs gerda

Blomkje en Wenje zei

Wat een beauty zeg! Kan me voorstellen dat je daarmee helemaal in de wolken bent!

Groetjes, Pietrik

Miranda zei

Wat een geweldige vondst, zoiets moois kun je inderdaad niet laten staan.

Fijne avond!

idémakeriet zei

Fijne dag Linda ondanks het niet lente gevoel en weer:)
Liefs gerda

Sonja Meurs zei

Oooooooooooooh, wat is dit een prachtige aankoop zeg!
Jij doet vast niet anders meer dan telefoneren ;)
Liefs, Sonja

inro soor zei

hahaha hij is leuk!
beter dan smartphones van nu.....

Des guirlandes zei

Prachtige spiegels! Leuk dat die eerste echt oud is. Dat gehavende maakt hem juist zo mooi.
Dank voor je berichtjes op mijn blog. Ik was er nog niet aan toe gekomen jouw blog uitgebreid te bekijken maar nu wel. Je hebt een leuke blog. Jouw eieren van de vorige post zijn ook super geworden. Groeten, Barry van des Guirlandes