donderdag 4 april 2013

Brocante aan de Giessen




Vandaag ben ik in Giessenburg
geweest en heb daar De Graanbuurt bezocht.
Dit was niet de eerste keer voor mij,
maar nu stonden er ook
kraampjes met brocante.
Ik heb genoten: van de uitgestalde
brocante, maar ook van de
winkels in 'De Graanschuur'
en 'De Kolenbeurs'.


Heel veel heb ik niet gekocht,
maar dit heb ik meegenomen naar huis:
een oude kledinghanger...









                   






...waar dus inmiddels mijn mooie
witte jurkje aan hangt. En deze witte kastknopjes,
die hun plekje nog moeten krijgen.








Ik ben ook het museum in geweest,
waar ontzettend veel spullen uit
grootmoeders tijd en nog veel ouder te bewonderen zijn.
 De eigenaars hebben vooral inboedels opgekocht en uitgestald
in het museum en in de voormalige graanmaalderij.
In de graanfabriek zijn materialen te koop, zoals deuren,
lampen, oude bouwmaterialen...teveel om op te noemen!
 Er zijn ook artikelen te koop van Jeanne d'Arc Living
of in de trant daarvan.
Het is echt de moeite waard om
daar eens te gaan kijken.
De speciale brocantedagen zijn
ook nog op vrijdag 5 en zaterdag 6 april.
Voor meer informatie kan je
kijken op de site: www.degraanbuurt.nl.


Ik hoop dat het morgen en overmorgen wat warmer is
(sowieso natuurlijk),
want het was kkkkoud! Ik had
vooral medelijden met de mensen,
die buiten stonden/staan met hun kraampje.


Warme groet,

Linda






24 opmerkingen:

Home and Lifestyle zei

Toen mijn opa en oma nog leefden, kwamen wij nog wel eens in de buurt van Giessenburg, maar dat is inmiddels al lang verleden tijd. Dit adres lijkt mij erg leuk, ik moet het eigenlijk even noteren want er worden vaak zoveel mooie adresjes genoemd dat ik het tegen die tijd dat ik eens die kant op zou gaan helemaal vergeten ben. Ik vind je kledinghanger een mooie aankoop!

Een fijne avond! Lieve groet, Ingrid

De Witte Lanteern zei

Leuk zo'n kleerhangertje. Ik kan me nog herinneren dat mijn moeder vroeger zo'n soort hangertjes had. Jammergenoeg spoorloos verdwenen. Vroeger was het gewoon oud spul, wat moest je d'r mee? Nu denken wij er anders over, gelukkig. En is het zoeken naar mooi oud spul een ware uitdaging, wat we met veel plezier doen.
Liefs, Peetje

*Mieke*Petitevictorianrose*and*PastTimeChildhood zei

Lieve Linda, wat een prachtige kleerhanger, mijn oma had vroeger ook zulke hangers, maar net als Peetje al zegt.....ze zijn allemaal spoorloos :)
Het ziet ontzettend mooi uit met het jukje zo eraan !!

Lieve groetjes Mieke

Jolanda zei

Hello,

Altijd leuk als je brocante tegen komt!
Ik ben voor de winkel ook altijd op zoek!!

Fijne avond,

Jolanda

Anita r zei

Hoi Linda.
Ik woon ook vlakbij Giessenburg.
Aan de andere kant van de lek.
Wil daar ook wel eens gaan kijken.
Misschien zaterdag al.

gr. Anita

Gerry zei

Heerlijk om even zo'n brocante tochtje te maken.
Die kleerhangers vind ik zo leuk. En je hebt haar heel leuk aangekleedt!
Geniet ervan!

Lieve groet,
Gerry

Ús hûs ús thús zei

Wat heb je een prachtige kledinghanger gekocht. Deze heb ik nog nooit eerder gezien. Volgens mij heb je een heerlijk dagje gehad. Helaas woon ik niet in de buurt anders had ik graag een kijkje genomen in de graanfabriek.
Fijne avond.
Groetjes van Aleta

Old Red Barn zei

Aha, niet genoten van brocante in Durbuy, maar dus wel bij de Graanbuurt :-)!

Goedele

Judiths-creablog zei

Wat een mooie aankopen heb je gedaan!! Mooi die hanger met het jurkje eraan!

Groetjes Judith

Mirjam zei

Hoi Linda,
Wat een mooi hangertje en die knopjes zijn ook prachtig. Die zullen vast een heel mooie bestemming krijgen.
Wat zal het heerlijk geweest zijn om daar rond te snuffelen...
Ik wens je alvast een heel fijn weekend,
Lieve groet,
Mirjam

Marian zei

Wat een leuk hangertje......en dat lieve jurkje ..geeft samen een prachtig plaatje.
Die knopjes zijn alleen al om neer te leggen geweldig ...

Marjon zei

Nou dit is zeker een leuk hangertje en wat staat het leuk met het jurkje...ook de kastknopjes zijn schitterend...fijn weekend en lieve groet van Marjon

Homemade Home zei

Ik ben er ook een keer geweest en vind het ook super leuk.
Het kledinghangertje is heel mooi.
Fijn weekend lieve groet Nelly

Barbara zei

Mooie brocante aanwinsten, Linda. Ik zag op de "Welke" site een leuk idee voor kastknopjes... een glazen pot en boven op de deksel zo'n knopje zetten, ziet er heel erg leuk uit. Heb zelf al 2 potjes en knopjes gekocht, nu alleen nog dit ideetje uitvoeren.

Fijn weekend.
Liefs,
B.

Eefies day zei

Wat heerlijk om zo lekker brocante te snuffelen...leuk die kleerhanger, ik heb er nog een paar uit de oude doos:)
De knopjes zijn trouwens ook erg mooi!!!

Lieve groet,
Eefie

Ger zei

Kijk dit zijn nou van die leuke adresjes om eens heen te gaan,voor elk wat wils,in een mooie omgeving en dit even mee pikken.

Leuke B&B en ik vermaak me wel....

Dankjewel voor de leuke TIP,Linda!!!
En het prachtige jurkje komt nog mooier uit op het oude kleerhangertje!!

Fijn weekeind en lieve groet!!
Ger

Miranda zei

Dat klinkt veelbelovend! Een eind bij ons uit de buurt, maar dus zeker het onthouden waard... Jij hebt er in ieder geval leuke vondsten gedaan.

Fijn weekend. Lieve groet, Miranda

bij ELZ zei

Ooh dat klinkt heel erg leuk allemaal! En je oude hangertje is erg leuk. Kan me ook nog herinneren dat mijn opa en oma ook zo eentje hadden.
En je knopjes zijn ook erg mooi!
Fijn weekend, liefs Lindy

Blomkje en Wenje zei

Ik denk dat de graanschuur op mijn to-visit lijstje komt! lijkt me erg leuk.

Fijn weekend

Groetjes, Pietrik

inge van der sanden zei

Leuk dat je een kijkje op mijn blog genomen hebt, en dat je me gaat volgen.
Ik ga jou mooie blog ook volgen.

Fijn Weekend,
inge, my choice

idémakeriet zei

Heerlijk zo´n dagje struinen en mooie dingen zien en ook nog wat kopen.
Genieten he is om naar al dat mooie oude spul te kijken.
Ik verlang er ook zo naar om weer eens naar een rommelmarkt of brocantemarkt te gaan.
Effin komt wel weer.
Liefs Gerda

idémakeriet zei

Lieve Linda,
Bedankt voor je ontzettende lieve woorden, heerlijk om zo even opgebeurd te worden als je een beetje verdrietig bent.
Ja ik moet me niet kwaad maken over zo´n mens maar die boze woorden raakten mij ontzettend.
Ik heb zo´n ontzettend veel warme berichtjes gekregen op mijn blog en via de e-mail dat maakt alles weer goed wat zij verpeste.
Ik heb die boze worden één voor één in de prullenbak gegooid en ga gewoon lekker door met mijn stijl:)
Een knuffel voor jou en ik wens je een fijne avond.
Liefs Gerda

Krek wak wou zei

Die kleerhanger is super, Linda! Ook die knopjes zijn prachtig! Goeie vondsten!
X Nicole

Lisanne Myblog zei

Hallo Linda, Ik ben je inderdaad gaan volgen, wilde nog een berichtje doen maar het was gisteren al zo laat dat ik eerst maar even ging slapen;) Mooie blog heb je! Heerlijk zeg het zoeken naar mooie spulletjes! Daar houd ik ook van. Deze mooie winkel is helaas iets te ver weg maar mocht ik in de buurt komen dan ga ik er zeker even langs! Fijne dag. Groetjes Lisanne