donderdag 11 april 2013

Restyling banken en stoel





Wel of geen nieuwe bank?

We hebben alweer jaren dezelfde
drie- en tweezitter en een bijbehorende stoel.

Niet in hetzelfde jasje, want inmiddels heb
ik de kussens (16!) opnieuw bekleed
met een kattennageltjesbestendige grijze stof .
Eerst was dit een blauwe stof met een motiefje.

Vervolgens ging de kwast over het grenen.
Eerst wit, maar dat vond ik destijds te wit, 
daarom heb ik toen al snel
de kleur taupe eroverheen geschilderd.





Aangezien ik nu in de fase ben beland,
dat ik wit wel ziet zitten,
heb ik afgelopen weken alles in de krijtverf gezet
van Painting The Past: Historical White.
Dit is net van het witte af.
Daarna heb ik hier en daar 
de verf met een schuurpapiertje
bewerkt.




De banken en de stoel hebben
laden en dat zijn fijne
extra opbergplaatsen!






Zien jullie de oneffenheden in het hout?
Deze zijn er destijds door de verkoper ingeslagen
met een ketting, zodat de zitmeubels
dezelfde uitstraling kregen
als de kasten die we al hadden.
Nu zou ik meer voor de afwisseling
gaan van meubels. Daarom is
een verfbeurt op zijn tijd een uitkomst.



















 

Aangezien het er nu weer
lekker fris uitziet,
mogen deze meubeltjes na de
zoveelste restyling
nog een poosje blijven!


Lieve groet,
Linda


 

24 opmerkingen:

It's me zei

Ziet er goed uit hoor Linda......mooi gedaan !!...liefs Ria...xxx..

bij ELZ zei

Wat een gave bank Linda! Die zou ik ook niet weg doen! En door hem te verven en opnieuw te bekleden heb je toch steeds weer wat nieuws! In wit is ie prachtig! Liefs Lindy

What's in a day zei

Wat mooi is dit geworden zeg..heel erg leuk en je hebt nu toch helemaal een nieuwe bank!!!

Lieve groetjes Eefie

Ik heb mijn blognaam veranderd, dus je vindt me nu op:
http://whats-inaday.blogspot.nl
Je moet dit dan weer veranderen in je leeslijst anders kun je me niet vinden.

Home and Lifestyle zei

Een mooie oplossing Linda, die kleur heb ik hier op een kast...al vijf jaar maar het blijft mooi! Wij hebben hier twee lederen bankjes staan, ik zou ze er graag uit doen maar krijg dat niet voor elkaar. We hebben de bankjes ook nog niet zo lang en ze waren flink aan de prijs...vandaar dat ik tegengas krijg ;-). Jij kunt voorlopig in ieder geval vooruit.

Fijn weekend! Lieve groet, Ingrid

Homemade Home zei

Ja soms wil je wel eens iets anders, en dat heb je super opgelost Linda. Ik vind je bank heel mooi geworden.
Fijn weekend lieve groet Nelly

Ús hûs ús thús zei

Dat is toch heerlijk dat je zo lang van één meubel kunt genieten. De bank is erg mooi geworden met deze witte kleur. Je kunt er weer een tijdje van genieten!
Fijne avond.
Groetjes van Aleta

Thuis bij Tjits zei

het zal een hele klus geweest zijn, maar je moeite is dubbel en dwars beloond, erg leuk!

lieve groetjes, Tjits

Marijke zei

Dapper dat je zo met de verfkwast in het rond gaat... met een geweldig leuk fris resultaat!
groetjes van Marijke

Barbara zei

Het ziet er nu allemaal prachtig uit! Verven? Knap hoor dat je alles zelf geverfd hebt, ik zou er helemaal niets van bakken. Ga er maar lekker van genieten.

Lieve groet,
B.

Joke zei

Ziet er weer super uit,je heb gelijk weer een ander interieur.

Groetjes Joke.

inge van der sanden zei

Dat heb je mooi gedaan, nu kun je er weer jaren tegen.

Fijne Avond,
inge, my choice

Marjon zei

Helemaal te gek is hij geworden...en is toch veel beter dan direct nieuw kopen....echt prachtig...lieve groet Marjon

Gerry zei

Wat heb je de bank prachtig opgeknapt. Hoef je nog echt niet weg te doen. EN de combinatie van kleuren van het hout en de kussens zijn mooi!
Zal vast een klus geweest zijn!

Lieve groet,
Gerry

Wit en Wit zei

Het is mooi geworden.
Het leest alsof je het zomaar even doet, het is toch altijd weer een hele klus.

Doei Doei Greet

*Mieke*Petitevictorianrose*and*PastTimeChildhood zei

Lieve Linda, de bank zier er echt super uit zo, ik vind ook de combinatie met de kleur van de kussens heel mooi, zo kan hij toch zeker noch jaren bljven :)

Lieve groetjes Mieke

De Witte Lanteern zei

Je hebt weer een 'nieuwe' bank gekregen, alleen maar door hem te verven. Hoe cool is dat? Kun je trots op zijn. Kan weer jaren mee. Wit en grijs is altijd een mooie combinatie! Lekker fris!
Liefs, Peetje

little sweet things zei

Ik vind het een hele leuke bank dus ik zou hem zeker nog een tijdje houden als ik jou was. Zeker nu hij weer mooi in de verf zit.
Groetjes, Sas

Pascale zei

Wat is ie mooi geworden. Je kunt eer hebben van je werk! Groet, Pascale

Lilablu at home / Tina zei

Hoi,
Wat heerlijk dat je zelf die kussens opnieuw kunt bekleden.........volgens mij heb je er zo toch veel meer voldoening van als dat je iets nieuws koopt (wat het opknappen van meubels betreft ik tenminste wel) Helaas heb ik twee linkerhanden wat stoffen, de naaimachine of naald en draad betreft....Waag me er ook maar niet meer aan..
Liefs,
Tina

Miranda zei

Leuk om af en toe iets nieuws te kopen, maar zelf opknappen/veranderen is minstens zo leuk!

Fijn weekend. Lieve groet, Miranda

Old Red Barn zei

Mooi!!! Heb je zin om je meubels een keertje aan mijn link party te linken? (Ieder weekend van zaterdag tot maandagochtend).

Goedele

idémakeriet zei

Het ziet er lekker fris uit hoor.
Wat een heerlijke bank heb je zeg met die laden daar onder.
Lijkt mij ideaal om zo wat opbergruimte te hebben onder je bank.
Bij mij zou ie denk ik vol komen te liggen met knutselspullen.
Ik zit altijd op de bank te knutselen:)
Geniet er nu maar een tijdje van en zou je alsnog wat anders willen hebben kan dat toch?
Liefs gerda

jacqueline zei

wauw dat ziet er leuk uit!!!Helemaal mijn smaak en stijl...leuk z heb je weer een andere look!Groeten,jacqueline

Judith van Zo gezellig brocant zei

Ik zou ze zeker houden, ik wou dat ik zulke leuke banken had! Past helemaal in je interieur, waar kan je die nou nog kopen? Houden zou ik zeggen!
groetjes Judith van Zo gezellig brocant