dinsdag 14 mei 2013

Geraniums




Vorige week
kocht ik geraniums
(Pelargonium).






Tegen de opnieuw geverfde
schutting komen de witte bloemen
mooi uit; ze steken goed af.

Ook de vier bloembakken
heb ik een fris kleurtje gegeven.
De kleur op de foto
wijkt wel wat af
van hoe het in het echt eruit ziet.
Het is bijna dezelfde tint
als die ik op het buikkastje
heb gesmeerd.

Er zitten ontzettend
veel knoppen in de geraniums,
dus dat wordt lang genieten
van deze bloemen.






En ik vertel er maar
even bij,
dat ik nog lang niet van plan
ben om achter de geraniums
te gaan zitten!



Linda





26 opmerkingen:

Home and Lifestyle zei

Achter de geraniums hoor jij nog lang niet thuis, Linda! Maar deze zijn mooi, als nu het zonnetje ook nog flink gaat schijnen, kun je er lekker buiten van genieten.

Lieve groet, Ingrid

Arja van Garderen zei

Mooi contrast zo!
En achter de geraniums zitten kan altijd nog hahah nu nog lánggg niet! Liefs Arja

Gerry zei

Stel je voor dat je wel achter de geraniums komt...dan is het wel een mooie bloem hoor!
Maar zo aan de muur staan ze prachtig. Nu nog een flinke zonnescheut, want daar houden ze van.
Geniet ervan Linda!

Liefs, Gerry

Roelie Steinmann zei

Ik zou zo achter deze geraniums gaan zitten hoor. Prachtig de witte bloemen tegen de zwarte schutting.

Lieve groet, Roelie

idémakeriet zei

Prachtig meid!
Tegenwoordig is een geranium helemaal geen ouderwetse plant meer die best gezien mag worden.
Ik herinner me nog toen ik een paar jaar geleden een paar geraniums in de vensterbank binnen had staan en mijn schoonouders op bezoek kwamen.
Mijn schoonvader lachte zich rot en was stomverbaast dat ik die planten in de vensterbank had staan.
Tegenwoordig heb je zo veel verschrikkelijk mooie soorten.
Ik stond van de week nog bij één te kijken die mooie harige blaadjes had en piepkleine witte bloementjes, een pracht exemplaar maar mijn beurs was leeg:)
Liefs Gerda

Ús hûs ús thús zei

Achter deze geraniums zitten is geen straf! Wat zijn ze mooi. Ze staan ook prachtig bij je bloembakken.
Groetjes van Aleta

inge van der sanden zei

Dat is mooi, je witte geraniums tegen een zwarte achtergrond.
En wat zitten er veel knoppen in, echt super.

Groetjes,
Inge, my choice

It's me zei

Ik heb ook een bak witte geraniums.....wat is er mis mee.....gewoon er niet achter gaan zitten....niks aan de hand hoor...;-)))...x !

De Witte Lanteern zei

Ze zijn mooi hé? Ik heb dit jaar ook witte geraniums en vind ze prachtig. Vorig jaar had ik van die hele zachte roze, bijna witte, maar die hadden ze jammergenoeg dit jaar niet. En je hebt er de hele zomer plezier van (mits die warme zon eindelijk gaat schijnen). Oudbollig vind ik ze zeker niet (kijk maar eens in Zweedse blogs, hoe vaak ze daar langskomen). Och, en er achter zitten...zit er liever vóór, kan ik ze mooi bewonderen, haha!
Liefs, Peetje

Marjonel M zei

Witte bloemen ik hou er wel van, en achter de Geraniums zitten doen we wel als we stokoud zijn ;-)

Fijne dag, liefs Marjonel

Krek wak wou zei

Nee, niet achter maar ervoor en genieten van deze mooie bloem!
Fijne dag!
X Nicole

Lilablu at home / Tina zei

Achter deze geraniums zitten zou weliswaar geen straf zijn.......... Geniet van al het moois in je tuin!
Wat een explosie van groen en kleuren momenteel, heerlijk! Nu nog een zonnetje erbij dan zou het helemaal super zijn......
Liefs,
Tina

Anita r zei

Mooi zeg die witte geraniums tegen de donkere schutting.
Nog niet doen hoor er achter gaan zitten ;-)

gr. Anita

Miranda zei

Mooi zo in combi met de donkere schutting!

Fijne dag.

Marijke zei

Een heel bekende combi, hihi, heel erg mooi, zelf heb ik de witte geraniums van vorig jaar overgehouden... maar als ik die van jou zie denk ik....
Dat ik toch maar de deksel van de vuilnisbak open doe en opnieuw begin!

Veel kijkplezier van je schitterende planten!
groetjes van Marijke

ilona zei

Heel mooi, die witte bloemen en bakken tegen de donkere schutting.
Groetjes,Ilona.

What's in a day zei

Goed dat je zegt dat je zelf nog niet achter de Geraniums zit:) maar ze zijn wel erg mooi hoor die witte soort.
Leuk zo met de opgepimpte bloembakken.
Lief datje in je reactie vroeg of moederdag zonder dochters was,gelukkig was de jongste thuis!!

Lieve groetjes,
Eefie

Sonja- Sezoentje zei

Haha, maar goed dat je nog niet achter de geraniums gaat zitten ;)
Mooi zeg, dat wit tegen die donkere muur, ik ga morgen ook maar eens wat bloemetjes inslaan, enzo blijven we toch steeds bezig hè, en dat is maar goed ook ;)
Fijne avond, liefs, Sonja

Marian zei

Ha ha, nee ervoor gaan zitten das beter....mooi zo die witte geraniums....slim gedaan om de bakken te verven..nou hopen op mooi weer zodat ze lekker kunnen bloen en je ervan kan genieten...

Blomkje en Wenje zei

Ha ha! Ik hoop idd niet dat je al achter de geraniums gaat zitten!
Staat mooi in die bakken

Fijne avond

Groetjes, Pietrik

Marjon zei

In de zomer zit ik er wel achter hihi...want ik vind deze bloemen toch maar altijd mooi en eenvoudig en ze bloeien prachtig...vorig jaar had ik ook witte en dit jaar wordt het waarschijnlijk roze...ik ben heel laat...maar de voortuin is nog steeds niet klaar dus alles is later dit jaar...lieve groet Marjon

idémakeriet zei

Ik wens je nu alvast een fijn weekend toe.
Ik zal alles bijelkaar hopen zodat jullie daar ook wat lekker weer krijgen.
Liefs gerda

*Mieke*Petitevictorianrose*and*PastTimeChildhood zei

Lieve Linda, wat zien geraniums in wit er toch mooi uit, vooral met die mooie donkere achtergrond, zo kun je lekker vóór de geraniums gaan
zitten :)
Alvast een heel fijn lang Pinkster weekend

Lieve groetjes Mieke

Thuis bij Tjits zei

Zolang je maar buiten achter de geraniums gaat zitten is het niet zo erg haha:)) heel mooi!!

fijn pinksterweekend,
lieve groetjes, Tjits

Pascale zei

Ja, dat komt zeker mooi uit zo tegen die zwarte schutting. Wij gaan dit weekend ook eens de geraniums buiten zetten, als het weer het tenminsten wil toelaten. Fijn weekend, groet, Pascale

idémakeriet zei

En...... is het lekkere weer aangekomen?
Ik hoop het, geniet er van.
Liefs gerda