dinsdag 2 juli 2013

Duivenklok




Deze duivenklok kwam enige tijd

geleden tevoorschijn 

uit een kast

tijdens de verhuizing

van mijn schoonmoeder.








Mijn lief heeft in zijn jeugdjaren 

 deze klok

gebruikt

tijdens wedstrijden

met duiven.

Een duivenklok geeft de tijden aan

wanneer de duiven zijn vertrokken

en weer zijn aangekomen.








Naast de klok staat een flesje

gevuld met Allium, uit eigen tuin geplukt,

samen met Asparagus. Van deze

laatste heb ik een plant en

als die uit vorm raakt,

snoei ik de takken 

eruit en die combineer ik

met bloemen, al

dan niet uit eigen tuin.









Ik lees op verschillende blogs

dat blogsters op vakantie

gaan, een blogpauze

nemen of het bloggen op een

laag pitje zetten.

Ik ga er binnenkort

ook nog wel even kort tussenuit,

maar verder ga ik gewoon

lekker door met bloggen.

Veel te gezellig hier

in blogland!

Bedankt, lieve (stille) volgsters,

dat jullie de moeite

nemen om mijn berichtjes

te lezen en ook

super bedankt 

voor jullie lieve reacties!

Het doet me goed!



Liefs Linda




18 opmerkingen:

Home and Lifestyle zei

Hoi Linda,

Wat een bijzondere klok, dat is wel een plekje in huis waard en een mooie herinnering voor je man aan vroeger.

Je bloemen uit de tuin zijn ook mooi, leuk is dat hè...om zelf een boeket(je) samen te stellen.

Als wij op vakantie zijn, zal ik ook minder bloggen maar verder ga ik ook gewoon door hoor. Ben blij te lezen dat jij dat ook doet!

Lieve groet, Ingrid

Ús hûs ús thús zei

Wat een ontzettend leuk klokje is dat! Je hebt er een prachtig sfeerhoekje van gemaakt met het boeketje erbij. Mooi in zijn eenvoud!
Ik ga ook gewoon door met bloggen hoor! Juist in de vakantietijd hoop ik weer wat meer te tijd te hebben. En dan is het toch heerlijk om in alle rust lekker te genieten van alle mooie blogs. Waaronder die van jou.
Groetjes van Aleta

Marian zei

Gaaf, zo'n klok...en ik pluk ook regelmatig bloemetjes uit de tuin..die aspagnus is leuk, is hier verdwenen, zou het eens opnieuw moeten planten, want is wel erg decoratief...

Gerry zei

Hallo Linda,
Dat is een bijzondere klok, helemaal omdat er zoveel herinneringen aan zitten. Dus koesteren!
Ik ga niet op vakantie, ga wel iets minder logjes plaatsen, maar blijf gewoon reageren.
Door de vakantie heen zijn er altijd wel blogsters , ondanks dat het minder is. Maar ik vind het ook gezellig om gewoon door te gaan!
En gezellig als je uit je eigen tuin bloemen kunt plukken!

Lieve groet,
Gerry

A place for my home zei

Leuk zo'n klok Linda. En zeker met zo'n mooi verhaal erachter! Leuk om te lezen dat je gewoon doorgaat met bloggen in de vakantieperiode, ik ga ook gewoon door hoor.

Groetjes, Cynthia

It's me zei

Leuk hoor Linda.....ik wens je een hele fijne zomer !!....liefs Ria...x !

Maaike ♥ brocante en theetuin ♥ zei

Leuk zo'n klok! Helemaal met het verhaal he, wij hebben er ook eentje van opa.

Groeten Maaike

Pascale zei

Wat leuk zo'n klok. Hij is mooi! Groet, Pascale

Barbara zei

Een heel bijzondere klok en zo decoratief! Je Allium is beeldschoon, heerlijk als je wat bloemen uit eigen tuin kunt plukken.

Lieve groet,
B.

Ger zei

Waar is de tijd gebleven.....dat ik als kind zondags op bepaalde tijden niet achter op de plaats mocht spelen, mijn vader met bus duivenvoer stond te schudden en zijn ogen de lucht aftuurden met de woorden: kommar...kom,kommar kom....
In vroeger jaren was het in de buurt waar ik opgroeide een echte sport onder de duivenmelkers om hun duiven mee te laten vliegen en het klokken was een ''nauwkeurige'' bezigheid,tegenwoordig hoor of zie ik er weinig tot niets meer over in mijn omgeving.

Maar je duivenklok is wel van een bekend merk,snapte vroeger al geen ene snars van dat ringen en klokken dus ging ik net even mijn licht opsteken via het internet,ben iets wijzer geworden;-)

Goh...je mooie foto's doen mij echt aan vroegere tijden denken....boeketten vol anjers met aspergegroen in de vaas midden op tafel op een gehaakt kleedje☺☺

En nog iets....gezellig dat jij blijft bloggen ook in de vakantie tijd.

Toen wij met vakantie waren,al weer bijna 2 maanden geleden heb ik heel af en toe wel op mijn smartphone wat blogs gelezen maar niet gereageerd.
En ik heb zeker niet zo'n hoge dunk van mezelf dat ik denk dat iemand mij en mijn blogposten zal missen in die paar weken;-)
Ben ook absoluut niet bezig met de aantallen wat kijkcijfers/volgers betreft,vind reactie's krijgen wel leuk natuurlijk,maar krijg ik er geen lig ik daar echt niet wakker van.

Lieve Linda ik wens je een heerlijke zomertijd waar je ook bent!!!

Lieve groet,
Ger

Musje zei

Wat leuk dat je deze klok vond,je hebt prachtige foto`s gemaakt,fijne dag,lieve groet Musje.

Athomebymy zei

Leuk dat je blijft bloggen !
Ik blijf ook bloggen hoor het is net nu dat ik er meer tijd voor heb !

Lieve groetjes Petra

Marjonel M zei

Met de duivenklok komen bij mij ook allerlei herinneringen naar boven, mijn vader heeft jaren wedstrijd gevlogen heel leuk.

Groet, Marjonel

Mirjam zei

Hoi Linda,
Wat een mooi exemplaar is dat. Heerlijk dat je deze hebt gevonden, zeker omdat jouw man er zulke mooie herinneringen aan heeft... Een klok met een eigen verhaal dus...
Ik wens je een fijne dag,
Lieve groet,
Mirjam

What's in a day zei

Heel bijzonder de klok zeg, zo leuk dat je man hem ook gebruikt heeft!!
Zo samen met de mooie bloemen uit eigen tuin is het echt een plaatje.
Fijn dat je nog lekker door blogt, doe ik voorlopig ook hoor, anders wordt het hier wel erg stil:)

Lieve groetjes,
Eefie

Miranda zei

Een mooie klok met bijzondere herinneringen! Altijd gezellig als er wat blogsters actief blijven, zelf ga ik er binnenkort wel een poosje tussenuit...

Fijne avond! Lieve groet, Miranda

*Mieke*Petitevictorianrose*and*PastTimeChildhood zei

Lieve Linda, wat apart die mooie klok, en dan noch met zoveel herinneringen !
Prachtig die allium uit eigen tuin en dan gecombineerd met bloemen, ziet het er heel romantisch uit :)

Lieve groetjes Mieke

Kind An Huys zei

Wat een leuk verhaal achter deze klok!
Leuk dat je morgen ook op de zomerfair bij de Quilthoeve staat!
Tot morgen! groetjes, Anne.