zaterdag 24 augustus 2013

Bosje wilde bramen




Mijn ouders hebben bramen in hun moestuin staan. 
"Mmm, leuk voor in een vaas", dacht ik hardop.
Ik wil hun oogst niet afpakken, anders had ik
zo wat takjes mee kunnen krijgen.

Een paar dagen later kwamen ze met een bosje
wilde bramen aan. Bij hun in de buurt gevonden,
waar de bramenstruiken in overvloed staan.

Dus was ik daar heel blij mee!






Deze bramen kan je beter niet zonder handschoenen
beetpakken, want er zitten van die 'lekkere' stekels aan.
 





De bramen heb ik in een groene pot/vaas gezet.
Deze vaas heb ik alweer jaren terug gekocht op de
Landgoedfair in Marienwaerdt. Die vaas stond daar mét bramen
te koop. Er 'horen' in deze vaas 'dus' gewoon
bramen te staan (althans, ik denk er altijd aan terug).






De volgende ochtend viel er zo mooi licht
op de bramen, dat ik ze nog maar eens goed hebt vastgelegd!










Zo meteen ga ik naar een andere fair:
de kasteelfair in Rhoon. Ik ben benieuwd hoe het
daar is. Wordt vervolgd!


Fijn weekend voor allemaal!


Linda

18 opmerkingen:

Home and Lifestyle zei

Wat een origineel idee om bramen in een vaas te zetten. De rijpe bramen zouden er hier denk ik niet lang aan blijven zitten, daar vind ik ze te lekker voor :-).

Veel plezier vandaag op de fair en een fijn weekend! Lieve groet, Ingrid

Old Red Barn zei

Mooi! Ik maakte de bloemstukjes voor ons trouwfeest in 2006 zelf en verwerkte er ook wilde bramen in. Het zag er héél leuk uit, in combinatie met zonnebloemen.

Goedele

Bonjade zei

Klinkt als een heerlijk weekend.
Ben benieuwd wat je daar allemaal spot.....

Heb ook al bramen gespot....vind het altijd zo'n heerlijke inluiding van de herfst......

Maar had nog geen handschoenen bij de hand....;)

Fijn weekend

Liefs

De Witte Lanteern zei

Zie ze steeds meer langskomen op blogs, bramen. In vazen, potten, schalen. Heel mooi (én lekker). Geeft toch langzaam aan dat de herfst eraan komt...
Liefs, Peetje

Athomebymy zei

Dat is eigenlijk echt wel héél leuk zo , goed idee !

Liefs Petra

What's in a day zei

Bramen, niet alleen heerlijk om te eten, maar ook om van te genieten in de vaas.
Ze zien er heerlijk uit!!

Fijn weekend en lieve groet,
Eefie

inge van der sanden zei

Mooi hoor... ik zag ze net ook al in een bloemenzaak, stukjes met bramen...ik houd daar wel van.
Mooie pot voor je bramen.

Fijn Weekend,
Inge, my choice

Mirjam zei

Hoi Linda,
Zo vind ik ze ook het mooiste. Als ze nog wat groen hebben, met zo'n zweempje rose er in. En dan hier en daar al een rijpe braam er tussen. Wat een prachtig gezicht om dit zo in die mooie vaas te zien. Ik geniet met je mee hoor.
Ik wens je een heerlijk weekend,
Lieve groet,
Mirjam

Gerry zei

Ja lekker bramen! Je ziet ze op dit moment overal. Op de blogs, aan de rand van de weilanden waar ik vanmiddag langs fietste.
Ze staan daar prachtig in de pot bij jou! En dan het mooie licht erbij, mooie foto's heb je ervan gemaakt!
Mooi weekend nog!

Lieve groet,
Gerry

het Moonhuis Monica zei

Staan leuk die bramen.
Ik ben benieuwd hoe je het in Rhoon hebt gehad.
Vandaag was ik op de landgoedfair, post volgt waarschijnlijk vanavond nog.
Fijne zondag!!

Liefs Monica

Petite Chambre Brocante zei

Hoi Linda, wat prachtige foto´s heb je gemaakt, ze zien er uit als of ze uit een tijdschrift komen.
Als de bramen weer daar zijn krijg ik altijd zo´n gezellig gevoel dat de herfst eraan komt.

Fijn weekend

Lieve groetjes Anna

Musje zei

Prachtig je bosje bramen,groetjes Musje.

Marjonel M zei

Hele mooie foto`s.

Fijne zondag, Marjonel

Miranda zei

Mooi deze vaas met bramen! Ben benieuwd naar je post over Rhoon en of je daar nog mooie aankopen hebt gedaan...

Fijne dag.

Mayflower zei

Wat mooi die bramentakken in de pot en wat heb je er mooie foto's van gemaakt.
Fijne zondag.

Ger zei

Of het nou in pot,vaas,schaal of kom is......maakt niet uit,mooi is het altijd,velen gingen je al voor, zoals kunstschilders,fotografen en decorateurs,zij gebruiken de wilde bramen in hun stillevens......omdat die zo'n enorme aantrekkingskracht hebben.

Mijn aandacht wordt nu getrokken naar jou prachtige foto's met bramen.
Ik ''proef'' een beetje dat het zilte van de zomer plaats gaat maken voor de kleurrijke herfst.

Lieve groet,
Ger

Ús thús zei

Mooi zeg, die bramen zo!
Wat een geluk dat ze die gevonden hadden en lief dat ze die voor je meegenomen hadden..

Fijne avond!

Groetjes, Rianne

A place for my home zei

Heel erg leuk zo'n bosje bramen zo. Staan erg mooi in je "bramenpot" :-)

Groetjes, Cynthia