vrijdag 29 november 2013

Buffetkast




In mijn vorige post schreef ik dat ik
mijn servieskast zou gaan bewerken met Paste Wax.

Inmiddels is de kast al even klaar.
Omdat het zelfs overdag te donker was
om mooie heldere foto´s van de kast
te maken, heeft het even geduurd voordat ik
´m aan jullie kon laten zien.
Uiteindelijk heb ik de lampen maar aangedaan en
hoewel het effect van de was niet heel
duidelijk is, krijgen jullie toch een redelijk
beeld ervan. Op de achterkant van de kast
zat nog een sticker met daarop de tekst ´Buffetkast´.
Daarom noem ik de kast in het vervolg maar zo,
klinkt wel aardig voornaam toch?

De kast zoals we die ooit gekocht hebben,
had de kleur antiek grenen. Jaren daarna heb 
ik er 'Truffle' van Painting the Past opgesmeerd.
Op zich ook een hele mooie kleur, maar ik
wilde wel eens wat anders.






Nu zit er 'old white' op met dus
een laagje Paste Wax met de kleur Carbon. Dit effect
had ik ook al gezien bij Inge van het blog My Choice.
Niet alleen zij, maar ook ik ben aangestoken
 door het 'Paste Wax' virus.

 Ik vond de grote vlakken best lastig op te brengen. 
Dat kwam vooral doordat ik er niet teveel
 was op wilde hebben. Ik heb dit opgelost door er direct
 met een nat schuursponsje overheen te gaan en
 daarmee de was weggehaald waar
 ik vond dat er teveel op zat.






Ik ben er heel blij mee; de buffetkast ziet er
nu doorleefd uit en hoewel het niet heel duidelijk
op de foto te zien is, steekt de kast goed
 tegen de witte wand af. 






Op bovenstaande foto is het effect van de was
toch best goed te zien. En anders komen jullie maar
langs (niet allemaal tegelijk graag) om het
in het echt te bekijken!






Op voorgaande foto's is een glimp van de glazen
taartschaal te zien. Dit was een cadeau van
mijn schoonzus en komt bij I*kea vandaan. Onder
de stolp liggen klosjes met kant van de A*ction,
waarmee je lekker kan stapelen en decoreren.






De ster van kralen die ervoor ligt heb ik me
onlangs maar toegeëigend en is van 
Jeanne d'Arc Living.



Ik hoor de wind loeien om het huis,
lekker weer om binnen te blijven met
de kaarsjes aan (en-een-houtkachel-die-ik-niet-heb-
maar-hoog-op-mijn-wensenlijstje-staat-die denk-ik
er-dan-maar-bij).


Gezellig weekend voor allemaal!

Liefs,

Linda





20 opmerkingen:

Verie -Vestywo- zei

Ziet er heel mooi uit! Een echte brocante-look vind ik! Super, hier ga je vast van genieten! Lieve-Groetjes, Verie

inge van der sanden zei

Mooi is je kast geworden...wat is het toch fijn spul he.
Meteen weer een goede tip van jou, om er met een nat schuursponsje over te gaan.
Fijn Weekend.

Groetjes,
Inge, my choice

Homemade Home zei

Je kast is echt prachtig geworden.
Ik wens je een heel gezellig weekend, lieve groet Nelly

Home and Lifestyle zei

Hoi Linda,

Je kunt inderdaad wel zien dat de kast nu een doorleefd uiterlijk heeft gekregen, het is mooi geworden. Altijd spannend om er mee aan de slag te gaan.

Hier was het de hele dag al zo donker in huis, vanmorgen gingen de kaarsjes meteen aan.

Je zou vreemd op kijken wanneer er ineens een kudde blogsters voor je deur zou staan hihi.

Fijn weekend en liefs, Ingrid

Jolanda zei

Hello,

Mooi geworden hoor!
Wens jullie een heerlijk weekend,

Lieve groet,

Jolanda

Jolanda zei

Hello,

Mooi geworden hoor!
Wens jullie een heerlijk weekend,

Lieve groet,

Jolanda

Marijke zei

Mooi is je buffetkast geworden en leuk de kantrolletjes heb er ook een paar van de quiltwinkel!
groetjes van Marijke

Mirjam zei

Hoi Linda,
Wat is je buffetkast prachtig geworden zo. Zo'n heerlijke warme uitstraling heeft hij nu. Ik kan me goed voorstellen dat je er heel erg van geniet... De glazen taartschaal staat ook heel voornaam op de kast.
Zeker met zulke mooie spulletjes erop...
Ik wens je een heerlijk weekend, het weer gaat beter worden zeggen ze...
Lieve groet,
Mirjam

Athomebymy zei

Héél mooi zo ...ik ben ook dol geworden op pasté wax ...

Liefs Petra

De Witte Lanteern zei

Mooi geworden je buffetkast. Ook je taartstolp van Ikea staat leuk. Ik heb 'm wel eens in mijn handen gehad in de winkel en teruggezet...ja stom, ik weet het (nu)....
Fijn weekend!
Liefs, Peetje

Dorine zei

Mooi is je kast geworden Linda! echt meer doorleefd:-)
Enne.... die houtkachel is echt heerlijk kan ik je zeggen.

Fijn weekend.
Liefs Dorine

Gerry zei

Je kast is mooi geworden, Linda! Ze heeft een warm doorleefd uiterlijk.
Jammer dat je niet helemaal foto's kunt nemen zoals je wil, ik zit er ook mee.
Het was wel een dag van de kaarsjes en de kachel!
Ik wens je een mooi weekend!

Lieve groet,
Gerry

Ger zei

Hoi Linda,

De kast voldoet aan alle voorwaarden om buffetkast te mogen heten:grote houten kast welke bedoeld is om serviesgoed in op te bergen,de kast is verdeeld in twee delen een boven gedeelte en een onder gedeelte
Het onderste gedeelte van een buffetkast wordt over het algemeen gebruikt voor schalen,onderzetters,pannen en potten,borden en eventueel kan het onderste gedeelte ook een bestek la bevatten.Twee zelfs bij jou kast. Het onderste gedeelte is vaak dieper dan het bovenste gedeelte van buffetkast waardoor er een rand ontstaat waar dingen al dan niet tijdelijk op geplaatst kunnen worden.
Bij jou heeft de mooie schaal op voet er een plekje gekregen en andere decoraties.Het onderste gedeelte is afgesloten met dichte deuren waarin geen glas is verwerkt zodat men niet in de kast kan kijken als de deuren gesloten zijn.
Het bovenste gedeelte van buffetkast is vergelijkbaar met een vitrinekast en is geschikt om serviesgoed en mooi glaswerk in te zetten wat gezien mag worden,wat bij jou kast ook het geval is.
Zelfs bovenop de buffetkast weet jij nog een landelijk sfeertje te creëren met oude koffer en vogelkooi.
En de bewerking van de buffetkast is helemaal naar jou zin,mooi toch.

Fijn weekeind en lieve groet!!
Ger

het Moonhuis Monica zei

Mooi geworden hoor, het is altijd even werk, maar als ie dan af is en weer leuk ingericht is, kun je daar weer zo blij mee zijn.
Geniet er maar van en een fijn weekend!!

Liefs Monica

monique zei

Mooi geworden. Ik durf onze tafel niet te doen met paste wax. Maat zie dat het wel heel mooi word.
Gr. Monique

Miranda zei

Een mooi eindresultaat. Het ziet er gezellig uit, geniet ervan.

Fijne avond.

THE BLACK BARN zei

MOOIE KAST !
DIE PASTA MOET OOK MAAR EENS KOPEN.

FIJNE DAG,

MIRANDA

*Mieke*Petitevictorianrose*and*PastTimeChildhood zei

Lieve Linda, wow wat is je buffetkast prachtig geworden.....helemaal ook mijn
smaak :)
Hij heeft een hele mooie brocante uitstraling, dat heb je echt heel goed voor elkaar gekregen !!
Ik moest echt lachen toen ik het commentaar van Ingrid las, hoe je zou kijken wanneer er ineens een kudde blogsters voor je deur zou staan .......ik stel me het net voor hahaha :):)

Lieve groetjes Mieke

A place for my home zei

Je kast is heel mooi geworden! Wat zo'n wax al niet kan doen he?! Prachtig.

Fijne week!

Liefs, Cynthia

♥Sanne en Andre zei

Goedemorgen Linda,

wat een leuke verrassing toen ik op blogger keek vanochtend... een nieuwe volger en een heel lief bericht erbij. Ik kom jou ook gezellig volgen. Je buffetkast is prachtig geworden. Is vast een hele klus geweest, maar wat heerlijk als je hem dan kunt inrichten. Ik vind vooral de kleine details mooi die wat door geschuurd zijn.

fijne dag liefs sanne