maandag 18 november 2013

Paste Wax




Met de bedoeling om een kast met Paste Wax
te gaan bewerken, heb ik deze wax van Painting the Past
met de kleur Carbon eerst toegepast op 
verschillende voorwerpen. Eerder heb ik al
de witte wax gebruikt (zie bijvoorbeeld het buikkastje;
 ervaring heb ik er dus al mee! De was
geeft een verweerd, dus doorleefd uiterlijk.


Eerst nam ik deze kandelaar onder handen.
Oorspronkelijk grijs, wit geverfd met krijtverf
en doorgeschuurd,
daarna behandeld met de wax.












Vervolgens gaf ik deze vaas een waxbeurtje.
De vaas komt uit de kringloop en had ik al
eerder wit geverfd, wat doorgeschuurd,
maar op de een of andere manier vond ik 'm
toch te wit, te steriel. 


Zo zag de vaas er oorspronkelijk uit.







En zo in het wit.







Met een waxlaagje.







In huis rondgespeurd en ja hoor:
het volgende 'slachtoffer' was deze madonna.












Heerlijk, zulke kleine projectjes, ze 
schieten zo lekker op! Een paar maanden
geleden maakte ik een voorraadje labels van klei.
Deze heb ik, jawel, ook weer wit geverfd.
Maar het labeltje waar ik een roosje van aardewerk
heb ingedrukt, mocht ook wel een behandelingetje
met wax krijgen. Leuk om mee te variëren.












De servieskast volgt nog...heeft meer tijd nodig...



Lieve groet!


Linda




22 opmerkingen:

Home and Lifestyle zei

Zelf heb ik er nog nooit mee gewerkt, maar het lijkt mij wel erg leuk. Het effect is in ieder geval mooi en goed. Ik ben benieuwd hoe de servieskast wordt.

Fijne avond. Liefs, Ingrid

Mirjam zei

Hoi Linda,
Ik heb een witte krijtwas staan, van een ander merk. Daarmee had ik het blad van onze kast bewerkt. Die had ik eerst met donkergrijze krijtverf geschilderd en daarna ingewreven met deze witte krijtwas. Het zelfde resultaat maar dan omgekeerd dus... Ik vind het heerlijk om op deze manier spullen nog net iets mooier te maken. Bij jou is dat dus al heerlijk gelukt... Prachtig allemaal.
Ben heel benieuwd naar je kast... succes ermee...
Ik wens je een heel fijne avond en een heerlijke nieuwe week,
Lieve groet,
Mirjam

Anita r zei

Wat een leuk spul.
Ziet er goed uit zo.

gr. Anita

What's in a day zei

Hier staat ook een pot, maar nog niet gebruikt, bij jou is het effect erg mooi, wat leuk om die metamorfose van de pot te zien, heel mooi zeg.

Fijne week en een lieve groet, Eefie

inge van der sanden zei

Jij ook aan de Paste wax...hihi...
Al je spulletjes die je ermee behandeld hebt 'leven' meer.
Heel mooi...ben benieuwd naar je servieskast.
Fijne Avond.

Groetjes,
Inge, my choice

De Witte Lanteern zei

Mooi effect geeft die Wax. Vooral bij die witte pot zie je het verschil. Leuk die kleine projectjes, lekker snel klaar. Hou ik wel van...
Liefs, Peetje

Athomebymy zei

Mooi zo , ik wil het ook wel eens op iets anders proberen dan een tafel maar ik durf precies niet goed ...

Liefs Petra

Marie-José zei

Wat leuk Linda, dat is ook weer nieuw voor mij... paste wax...had er nog niet van gehoord.
Ik ben niet zo van het witte maar dat doorleefde vind ik dan wel weer heel mooi zoals je kandelaar.
Super!

Fijne week en lieve groet, MJ

Maison de Wendy zei

Wow! Super goed gelukt! Is dat gemakkelijk aan te brengen? Anders is die was wel iets voor mijn nieuwe secretaire.
Bisou, Wendy

Jolanda zei

Hoi,

Goed gelukt!!
Wens jullie een heerlijke week toe!!

Jolanda

Gerry zei

Die pot ziet er mooi uit.
Er wordt heel wat gekrijt en gewaxt in blogland!
Ben wel erg benieuwd hoe je kast eruit gaat zien, ook omdat het een groot object is.
Veel succes!

Liefs, Gerry

het Moonhuis Monica zei

Fijn spul is dat die pastewax, vooral op dat witte bolvaasje geeft het een prachtig effect, je ziet het reliëf dan wat beter.
Op naar de kast dus.
Succes!!

Liefs Monica

*Mieke*Petitevictorianrose*and*PastTimeChildhood zei

Lieve Linda, wat prachtige resultaten met die pastewax, ik kende het ook nog niet, maar het ziet er veelbelovend uit.
Nu wordt ik toch wel nieuwsgierig naar je servieskast:)

Lieve groetjes Mieke

Des guirlandes zei

Echt gaaf spul dat paste wax. Ik geloof dat ik er ook maar eens aan de slag ga. Alleen nog even kijken waar ik het hier in de buurt kan kopen.
'k ben trouwens nu net volger van je geworden.
Groet,
Barry

Thuis bij Tjits zei

Wat een wonderspul, er komen ware metamorfoses tevoorschijn, zo leuk! Ik kan me helemaal voorstellen hoe je door je huis loopt te speuren naar iets wat je hiermee ook kunt bewerken haha!

Fijne avond,
lieve groet, Tjits

Nancy B. zei

Jij bent lekker bezig geweest zeg. De kleur Carbon vind ik eigenlijk ook wel erg mooi, ik heb laatst de taupe gehaald, misschien haal ik deze er wel bij. Ik ben benieuwd wanneer je aan je kast toe komt. Groetjes, Nancy

Marian zei

Dat is wel gaaf spul zeg...je projectjes zijn er mooi door geworden, ja soms kan het wel eens te wit zijn na het kalkverven en da is dit spul echt een uitkomst...ga ook maar eens een bus/pot/blik\? aanschaffen denk ik :)

Petite Chambre Brocante zei

Hoi Linda, dat klingt interresant, paste wax... ik had er nog niet van gehoord, maar de resultaten spreken voor zich :)

Liefs Anna

THE BLACK BARN zei

MOOI IS ALLES GEWORDEN !
HET SPREEKT VEEL MEER!

FIJNE DAG,

MIRANDA

jacqueline zei

Hee dat wordt leuk zeg! Kan me voorstellen dat je de smaak te pakken hebt! Ben benieuwd... Groeten, Jacqueline

idémakeriet zei

Haha ik zie je al rond struinen in huis op zoek naar het volgende slachtoffer van de was pot.
Maar het geeft inderdaad net even dat ietsje extra.
Wat zijn die leuk geworden zeg die kleihangers.
Liefs Gerda

Dorine zei

Hoi Linda,

Dank voor je reactie op mijn blog, Leuk!
Paste Wax heb ik zelf nooit gebruikt, maar ziet er goed uit!
Ik ga je ook volgen :-)
Groetjes, Dorine