dinsdag 17 december 2013

Kerstsfeer




De inrichting van de boom 
verschilt 
niet veel met die van het vorige jaar,
alleen heb ik er dit keer twee
witte slingers aan toegevoegd.
En o ja, wat oude zilveren ballen
met witte afbeeldingen.
Gewoon uit voorraad.
Ik spuit altijd sneeuw
op de takken. 















Buiten de kerstboom heb ik mij
 aardig
ingehouden wat betreft 
versieringen. 
Een paar voorbeelden 
ervan laat ik jullie zien.


Bolmos, een amaryllusbol 
omwikkeld 
met zilverdraad, dennenappeltjes
 en een parelsnoer
in een houten schaal, 
zo simpel kan het zijn!






Een nieuw aangeschaft nostalgisch 
beeldje tussen mos, 
een Pinustak en wat ander klein
 spul op een dienblad. 
Nooit gedacht
 dat ik zo'n beeldje weer leuk 
zou vinden (niets zo 
veranderlijk als een mens :-)!






Dit engeltje heb ik tussen de beeldjes
van de kerststal opgevist.
 Ze mag aan een kaarsenstandaard
haar boodschap verkondigen.






En...kaarslicht is onmisbaar in
deze soms donkere dagen. Licht en warmte
hebben we allemaal nodig. 
Deze is voor jullie.







Linda






22 opmerkingen:

Home and Lifestyle zei

Een sfeervolle boom, Linda. Hier ziet de boom er jaarlijks ook een beetje hetzelfde uit, al heb ik jaren terug ook goud en rood in de boom gehad. Of goud of rood, niet gecombineerd hoor.

Je andere versieringen zijn ook mooi!

Liefs, Ingrid

eigen thuis zei

Staat gezellig hoor, je kerstboom. Zoals je zegt, simpel is vaak het mooist. Ik heb hier de kaarsen ook maar weer aangestoken.

Liefs, Gonda

Little White Heaven - Marja zei

heerlijk kerst sfeertje ,
fijn warme kerst en een gezond 2014.

lieve gr,Marja

inge van der sanden zei

Ziet er gezellig uit Linda...ik vind je houten bak heel mooi.
fijne Avond.

Groetjes,
Inge, my choice

ilona zei

Wat een warme kerstsfeer, leuk die houten schaal zo.
En kaarslicht hoort er echt bij deze dagen. Groetjes, Ilona.

A place for my home zei

Wat een gezelligheid in huis Linda, heerlijk! De kaarsen zijn hier niet om aan te slepen, maar het geeft zo'n leuke sfeer he?! Je stukje met bolmos vind ik ook heel mooi!

Liefs, Cynthia

Jolanda zei

Hello,

Begin nu ook zin in de kerst te krijgen!!
Bij jou is het een heerlijke sfeer!

Hele fijne dagen en geniet van de mensen om je heen wie je lief hebt!

Lieve groet,

Jolanda

Gerry zei

Een mooie sobere boom, Linda!
Die oude kerstballen vind ik ook nog altijd mooi!
Je kerststukjes zijn ook mooi! Dat simpele mos met een bol blijft een succes!
Nog een mooie dag verder!

Lieve groet,
Gerry

*Mieke*Petitevictorianrose*and*PastTimeChildhood zei

Lieve Linda, het is een sfeervolle boom, mooi zo´n beetje sober.
Hier ziet de boom er jaarlijks meestal ook het zelfde uit, ik verzamel al jaren antieke kerstballen, en die hang ik er dan ook altijd in.
Dank je wel voor het mooie kaarslicht :)

Lieve groetjes Mieke

Mirjam zei

Hoi Linda,
Je kerstboom is prachtig zo. Niets meer aan doen. Je overige versieringen zijn ook al zo mooi, het kleine beeldje van kind met hertje vind ik zo lief. En zo'n engel hebben mijn ouders boven hun kerststal hangen, nou ja, bijna het zelfde dan... Prachtig!
Ik wens je een heerlijke avond,
Lieve groet,
Mirjam

Maaike ♥ brocante en theetuin ♥ zei

Ziet er gezellig uit!!

Groeten Maaike

What's in a day zei

Fijn dat je boom er weer zo gezellig bij staat, hier is de boom ook bijna ieder jaar hetzelfde, het geeft wel rust in huis.
Je sfeer is goed hoor, heerlijk al die eigen spullen waar je zo van geniet.

Licht doorgeven, zeker in deze dagen heel belangrijk.

Lieve groetjes, Eefie

Athomebymy zei

Héél mooie boom !

Liefs Petra

idémakeriet zei

Heerlijk he die kerstboom optuigen.
Het ziet er lekker sfeervol uit!!!
Ja hihi ik herken dat dat veranderen van smaak, ik heb dat niet met beeldjes maar met veel andere dingen waarvan ik vroeger mijn neus voor zou optrekken:)
Fijne avond.
Liefs gerda

Miranda zei

Een sfeervolle boom! Ook hier niet zoveel versieringen, vind zelf altijd natuurlijke materialen het mooist...

Fijne avond. X

Thuis bij Tjits zei

Een gezellig kerstsfeertje bij jou, ik vind de oude zilveren kerstballen zo mooi.. doet me aan vroeger denken.. ik heb van de kerstversiering uit mijn jeugd ook nog een doos oude zilveren ballen.. een kerstmannetje en een dennenappel.. zo mooi!

Lieve groetjes, Tjits

het Moonhuis Monica zei

Gezellig kerstsfeertje!!

Liefs Monica

Ger zei

Wat zijn we met z'n allen druk bezig met kerstsfeer in huis creëren,bij jou ook een mooie boom en opgemaakte schaal.
Je beeldje heeft iets nostalgisch,ik vind dat mooi.
Kocht jaren geleden een kerstman van glas,het lijkt precies een chocolade kerstman in gekleurd zilverpapier net als je ze hebt van Sinterklaas en Paashaas,stond er mee in m'n hand in tuincentrum in België,tja....ik twijfelde al.....is het nou kitcherig of niet....vind ik het wel of niet leuk,toch wel apart,haal hem elk jaar uit de doos en zet hem ergens neer,maar na paar uur staat hij gewikkeld in nopjes folie weer in de doos,weet je dat hij nu al dagen in de kamer staat,kijk maar niet meer zijn kant op anders ga ik weer twijfelen;-).
Natuurlijke materialen voeren hier in huis de boventoon,gewoon sober maar gezellig en heel veel kaarslicht,maar nu even niet tot op kerstavond anders moet ik weer de ramen wassen en glaswerk door sopje want dat slaat zó aan hé....
Bedankt voor je aardige vlammetje,lief!!!

Geniet van je mooie kerstsfeertje en lieve groet!!
Ger

Mijn kleine wereld zei

Wat vind het leuk om bij al die lieve mede-blogsters te mogen meekijken naar hun kerstdecoratie, bij iedereen anders en overal even mooi!
Ik ben dol op jouw kerstengeltje Linda!
Groetjes,
Christelle

Roelie Steinmann zei

Wat sfeervol en gezellig in jouw huis.

Fijne feestdagen, Roelie

Marjon zei


Prachtige kerstboom en sfeervolle decoraties....echt super...lieve groet Marjon

Janny zei

Ziet er gezellig uit! Wens je hierbij ook Fijne Kerstdagen!
Groetjes Janny