dinsdag 3 december 2013

Krans




Om van lieverlee wat Kerstsfeer in huis te brengen
heb ik toefjes Eucalyptus en Kaaps groen op een
ijzeren ring gebonden. Op die ring is plaats voor
vier kaarsen. Mijn plan was om de krans op de 
salontafel te leggen, maar de krans is veel
te groot voor die tafel. Dan maar een 
verbouwinkje aan mijn regaal. Kan ik jullie
gelijk laten zien wat daar op het moment op staat!






Van links naar rechts:

een koffiepotje van emaille (van de neuzelbeurs)
trouwfoto's van wederzijdse ouders (mochten blijven staan)
de beruchte kaarsenstandaard bij A*ction vandaan 
(ik hem 'm grijsgroen geverfd)
een sauskom (bij de kringloop gescoord)
een lijstje, ook grijsgroen geverfd 
(van een vriendin gekregen)
een oud notitieblok en een adressenlijst
(meegesmokkeld bij de verhuizing van mijn schoonmoeder,
met toestemming)
een terrine van het trouwservies van mijn moeder
(gekregen van haar omdat ze weet dat ik terrines leuk vind)
met daarin oude kantjes.

Aan het regaal hangt een tol waar ik ooit
tijdens een handwerkles op school wol mee heb gesponnen.


Nog even een close-upje:






Dan zien jullie ook het kleine ventje
op de foto. Dat is mijn vader. Hij is er
maar wat trots op dat zijn foto daar hangt.
'Wat was ik toen toch knap', zegt hij 
bijna iedere keer als hij langskomt!



Liefs, Linda


24 opmerkingen:

Ger zei

Dat kleine kereltje op de foto vind ik het mooiste van alles!!!
En je krans mag er ook wezen samen met alle andere mooie spullen afkomstig uit de familie,dat zijn en blijven toch de meest dierbare.

Fijne dag en lieve groet!!
Ger
(email ontv?)

Mirjam zei

Hoi Linda,
Mijn blik ging gelijk naar de trouwfoto's. Die lijken beiden precies op die van mijn ouders. Zij zijn in 1958 getrouwd en ik denk dat men in die tijd altijd op dezelfde manier poseerde voor deze foto's. Mijn vader ook met hoed in de hand... Zo leuk is dit...
Je krans vind ik heel erg mooi en je hebt je regaal weer helemaal leuk ingericht... Mooie spullen staan erop...
Ik wens je een heerlijke dag,
Lieve groet,
Mirjam

A place for my home zei

Je regaal heeft een mooie verbouwing ondergaan hoor! Het is een mooi geheel zo. En de oude foto's, die zijn prachtig!!

Liefs, Cynthia

Marian zei

Ja...hij heeft gelijk :) je vader, ik begon met lezen...je beschrijving wat er allemaal te zien is...scrol naar beneden en bwamh dat ventje stal de show....wat een lekker dikbuikje...maar je krans is ook mooi...!!!

Gerry zei

Je krans is heel leuk geworden!
En de spullen op je regaal, wat leuk als er zoveel herinneringen aanzitten.
De trouwlijstjes van je ouders zijn ook heel mooi!
Geniet!

Lieve groet,
Gerry

Joke zei

De krans is leuk en ik vindt hem heel aan de regaal hangen.

Groetjes Joke.

Home and Lifestyle zei

Je krans heeft een mooi plekje gekregen aan de regaal, maar je vader steelt de show hihi.

Liefs, Ingrid

inge van der sanden zei

Heb jij die sauskom bij de kringloop gevonden....jee...ik heb er stad en land voor afgezocht...en uiteindelijk bij Bonjade een gevonden..mooi zijn ze.
Je hebt je regaal sfeervol gedecoreerd...je krans is prachtig.
Fijne Dag.

Groetjes,
Inge, my choice

Verie -Vestywo- zei

Prachtige krans, heel mooi gemaakt! Lieve-Groetjes, Verie

Jolanda zei

Hello,

Wat een mooie krans!!
Ik wens jullie een heerlijke december maand toe!

Lieve groet,

Jolanda

What's in a day zei

Wat een mooie herinneringen Linda, leuk om dat allemaal te zien en je verhaal erbij te lezen!
Je krans is prachtig en je sauskom is toch een tref dat je die dan vindt!

Lieve groetjes, Eefie

It's me zei

Mooie krans hoor !!!...prachtig !!...liefs van mij...x !

*Mieke*Petitevictorianrose*and*PastTimeChildhood zei

Lieve Linda, wat een prachtige krans, en hij hangt ontzettend mooi aan je regaal :)
Dat heb je trouwens ontzettend leuk gedecoreerd, een heel knus hoekje zo!
Je vader heeft helemaal gelijk hoor, wat een schattige baby :)

Lieve groetjes Mieke

van alles wat in huis en tuin. zei

Die krans is mooi en hangt daar ook leuk. Vast mooier dan op de tafel.
Je regaal(?) plankje ziet er leuk uit, makkelijk dat je dan alle dingen die je leuk vind zo kunt uitstallen!
Je hebt vast een leuke vader!

Groetjes Trijnie

Thuis bij Tjits zei

Oh dat lieve kleine kereltje.. zo leuk! En je krans vind ik ook erg mooi!

Ik heb meerdere liefdessleutels gemaakt, ook voor de verkoop en natuurlijk ook eentje voor mezelf, zo leuk haha!

Lieve groetjes, Tjits

Dorine zei

Staat heel mooi zo! leuk gedaan.

Liefs, Dorine

little sweet things zei

Misschien te groot voor op tafel maar je krans is wel heel erg leuk geworden.
Wat schattig die foto van je vader!
Groetjes, Sas

jacqueline zei

Ha wat leuk zeg, mooi die eucalyptus! En het ruikt zo lekker! Kanp ventje dat kleine mannetje...hihi! Laat hem maar mooi trots zijn, ik vind het heel sfeervol! Lieve groet, Jacqueline

Sonja- Sezoentje zei

Wat is je krans mooi, superleuk aan dat regaal!! Vind het ook geweldig dat je nog zo een mooie oude foto van je vader hebt, zulke dingen maken een interieur toch helemaal af :)
Liefs, Sonja

Homemade Home zei

Je krans is een plaatje en je vader mag er ook zijn.
Lieve groet Nelly

Miranda zei

Wat een mooie krans heb je gemaakt. En helemaal niet erg dat hij te groot is voor de tafel, dit is toch ook een prachtig plekje... En zo kan ik direct even je sfeervolle regaal bewonderen.

Fijne avond. X

Pure & White zei

Mooie krans!
Hangt prima zo toch, ipv op de salontafel?!
groetjes
Dineke

Rozen van Papier zei

Wat een mooie krans!

Had dit blog nog niet eerder gezien en ga ik volgen!

Groetjes Janny

De Meidenmuts zei

Bedankt voor je reactie!
Mooie blog met heel veel inspiratie, ik zie het al...ik kom zeker weer terug kijken.
Ik ga jouw direct volgen!

fijn weekend,

Anita; De Meidenmuts