donderdag 12 december 2013

Wollige mini projecten




Ik hou van projecten,
die snel klaar zijn.


Je ziet snel resultaat en hup,
op naar het volgende!


Ik pakte bijvoorbeeld onderstaande tas beet.
Ik durfde er de straat niet meer mee over,
want er waren inmiddels grote gaten aan
de achterkant van de tas gevallen.
Steeds wel bij elkaar gehaald met naald en draad,
maar deze tas had meer nodig: wol.
En zo ontdekte ik het droogvilten!

Ik schafte wol en viltnaalden aan bij een hobbywinkel
en ging hiermee aan de slag, na eerst even
op internet gekeken te hebben hoe het werkte.


Om deze tas gaat het. Ik oogst regelmatig bewondering
met deze tas. Een paar jaren geleden kocht ik de
tas bij een bekende huishoudwinkel voor een prikkie.






Wol en viltnaald:






Op zolder vond ik een stuk foam en legde
dat in de tas, zodat ik goed kon prikken.






Het is heel simpel. De viltnaald heeft
weerhaakjes en door te prikken op de tas met 
een plukje uit elkaar getrokken wol 
vervilt de wol en klit het samen.






De tas ziet er weer toonbaar uit.











Mijn andere mini project was mijn te
korte oude trui.
Al heel lang lag de trui te wachten,
totdat er een kussen van zou worden gemaakt. Deze week
was het dan eindelijk zover.


Voor:






Na:






Ook hier in huis staat de kerstboom
al in vol ornaat te pronken en gezellig
te wezen samen met andere 
kerstversieringen.
Dat laat ik jullie in mijn volgende post zien!


Tot snel, Linda


15 opmerkingen:

Verie -Vestywo- zei

Wat een leuk idee om van een `oude` trui een kussen te maken.
Erg leuk, die onthoud ik!

Je viltentas is ook goed gelukt!
Zelf kan ik niet zo tegen dat vilt, het kant en klaar vilt vind ik wel leuk om mee te werken!

Geniet ervan.

Lieve-GRoetjes, Verie

Miranda zei

Wat ben jij creatief en vindingrijk! Heel erg leuk gemaakt.

Fijne dag. X

What's in a day zei

Wat ene leuk werk is dat zeg, en zo mooi gedaan door jou!!!
Je kussen/trui vind ik ook heel mooi, hier liggen ook een paar hergebruikte truien op de bank:)

Lieve groetjes, Eefie

Gerry zei

Prachtig om de tas zo weer te repareren. Kun je hem ook fijn weer gebruiken.
En het kussen vind ik ook heel mooi geworden.
Ik kan absoluut niet tegen wol, vind het heel jammer, maar houdt me er toch verre van.

Lieve groet,
Gerry

Home and Lifestyle zei

Bij een tas wil je toch wel de zekerheid dat je onderweg niet van alles verliest, dat heb je dus prima opgelost zo. Het kussen is ook erg mooi geworden, jammer dat de trui te kort was geworden om te dragen want het model en de print waren nog steeds leuk.

Liefs, Ingrid

inge van der sanden zei

Zonde dat je trui te kort was, het is wel een heel mooi kussen geworden.
En je tas heb je ook leuk opgepimpt.
Fijne Avond.

Groetjes,
Inge, my choice

het Moonhuis Monica zei

Fijn dat je die tas weer kunt gebruiken, ideal dat vilten om gaten te dichten.
Leuk kussen is die trui geworden, daar heb je ook weer plezier van!!

Liefs Monica

*Mieke*Petitevictorianrose*and*PastTimeChildhood zei

Lieve Linda, wat heb je de tas prachtig gerepareerd, ja, vilten is leuk om te doen en gaat best snel, mijn eerste project was een mini beagle in 1:12, ik heb hem op mijn andere blog staan.
Wat een leuk en creatief idee om van je trui een kussen te maken, het ziet er heel stoer uit :)
Ben heel benieuwd naar je kerstversieringen !!!!!!!!

Lieve groetjes Mieke

Dorine zei

Wat heb je dat ontzettend leuk gedaan allemaal. Ik herken dat wel, hou ook erg van projectjes die snel klaar zijn:-)

En het kussen is super!

Liefs, Dorine

Ger zei

Wat was jij creatief bezig zeg,en het resultaat mag er zijn,leuke tas en kussen!!!

Lieve groet,
Ger

Mirjam zei

Hoi Linda,
Je tas vind ik heel erg leuk. Wat kanp dat je hem weer zo gerepareerd hebt. Dat vilten, daar moet ik toch ook eens meer van weten, lijkt me zo leuk om te doen...
En dan een kussen van een oude trui, dat vind ik ook zo grappig. Hier ligt een vestje te wachten op net zo'n behandeling...
Fijne dag vandaag,
Lieve groet,
Mirjam

Thuis bij Tjits zei

Wat ben jij toch handig en zo creatief, superleuke projecten heb je weer gemaakt!
Wolvilten lijkt mij ook zo leuk.. misschien in het nieuwe jaar maar eens gaan ontdekken..

Fijn weekend,
lieve groetjes, Tjits

A place for my home zei

Wat lijkt het me fijn om zo handig te zijn! Mij lukken zulke dingen niet hoor hihi. Je tas kan er nu weer tegenaan en je trui is nu een mooi kussen geworden, leuk!!

Liefs, Cynthia

De Witte Lanteern zei

Leuk geworden, je kussen! Zo kun je nog lekker van je lievelingstrui genieten. Super-idee!
liefs, Peetje

Pure & White zei

Wat ontzettend leuk gedaan!!!
Ik vind je trui-kussen helemaal top!
Lieve groet,
Dineke