dinsdag 28 januari 2014

Kaarsjes in kopjes DIY




Al zo lang van plan,
maar eindelijk is het ervan gekomen:
kaarsen in kopjes maken.


Ik smolt een oude witte dikke kaars;
de lont had ik er al uitgehaald
om opnieuw te gebruiken.


Uit een lade diepte ik een paar
lontjes op, die ik nog over
had van een eerder projectje kaarsen smelten.


Op dit vintage kopje staat:
'Voor Moeder'.
Een keer raden waar
dit naar toe gaat!















Uit dit kopje drink ik nog steeds,
nu dus even niet, maar dit
mag een poosje voor de sier op 
de salontafel staan.







Een paar tapasprikkers
hielden het lontje op zijn plaats.


















Ik had nog genoeg kaarsvet over
voor het vullen van een 
paar andere vintage kopjes.  



 


 









Gezellige week verder!


Lieve groeten


Linda


 


17 opmerkingen:

THE BLACK BARN zei

TE LEUK EN GEZELLIG!

FIJNE DAG,

MIRANDA

Ús hûs ús thús zei

Oooh wat ontzettend leuk zeg! Super idee! Zo mooi ook in de oude kopjes. Bijna zonde om de kaarsjes te branden!
Groetjes van Aleta

Homemade Home zei

Wat een super leuk idee Linda, die ga ik onthouden. Mooie kopjes.
Lieve groet Nelly

Verie -Vestywo- zei

Dus..als ik het goed begrijp, kun je een kaar laten smelten in een pannetje op het vuur en dan gelijk in een kopje doen als het vloeibaar is? Dit lijkt me heel leuk om te doen.

Lieve-Groetjes, Verie

De Meidenmuts zei

Leuk idee, zeg! Dit moet ik onthouden!
Groetjes,
Anita

Home and Lifestyle zei

Een hele tijd terug heb ik dat ook eens gedaan...tjonge, wat een kliederboel (maakte ik ervan). Het resultaat was leuk, maar de weg er naar toe verliep bij mij dus wat minder.

Ik bespeur daar bij jou helemaal niets van! Wat zal dat gezellig staan wanneer de kopjes branden.

Liefs, Ingrid

De Witte Lanteern zei

Nou zeg, toevallig heb ik vandaag zo'n vintage kop en schotel gekocht bij de kringloop om dit idee eens uit te proberen! Alleen moet ik nog ergens zo'n lont uithalen. Mag ik vragen waar jij dat vandaan hebt? Of 'trek je' dat gewoon uit een andere kaars? Maar dan heb je nog niet dat metalen plaatje?
Grappig dat jij dezelfde schaal hebt. Ik heb die voor de kerst bij de kringloop gekocht. Ben er heel blij mee.
Liefs, Peetje

inge van der sanden zei

Wat een leuk idee, zag vandaag ook een kop en schotel voorbij komen met vet en voer voor de vogeltjes.
Wat heb je trouwens een leuke verzameling vintage kopjes.
Fijne week.

Groetjes,
Inge, my choice

Atelier Valerie © zei

Ah ... ik vind dit super leuk ...
Hoe sfeervol zeg is dit niet ...
De vintage kopjes zijn helemaal mijn stijl!
Nog een fijne creatieve dag,
lieve groetjes Valerie ♥

het Moonhuis Monica zei

Leuk gedaan hoor, ik hou echt van hergebruik!!

Liefs Monica

Lisanne Myblog zei

Leuk he die kaarsen in kopjes! Ik heb ze een tijd terug ook gemaakt, is altijd leuk als cadeautje:-) Liefs Lisanne

*Mieke*Petitevictorianrose*and*PastTimeChildhood zei

Lieve Linda, wat een leuk idee, de kaarsjes zie er prachtig uit in de vintage kopjes, en je kunt er werkelijk overal gezellig mee decoreren :)
Ik wens je nog een hele fijne week !

Lieve groetjes Mieke

Gerry zei

Wat heb je dat leuk gedaan Linda!
Ik vroeg me alleen af hoe je aan die metalen onderstukjes komt. Of kan het ook zonder.
Wat een leuk servies heb je ervoor gebruikt. Zo vrolijk en bloemig.
Je moeder vindt het vast heel leuk.

Liefs, Gerry

Marjon zei


Wat super Linda...ik vind het echt geweldig...het idee....zo leuk....er is echter 1 ding wat ik mij afvraag, worden die kopjes niet te warm als het kaarsje brand....je hebt ook leuke kopjes kunnen krijgen...fijne week en lieve groet Marjon

bij ELZ zei

Wat leuk Linda!
En wat een prachtige kopjes!
Goede tip van die tapasprikkers, vroeg me idd al af hoe je de lont in het midden krijgt.
Fijne woensdag nog! Liefs Lindy

Mirjam zei

Hoi Linda,
Wat een ontzettend leuk idee zeg. Dat ga ik even onthouden hoor, en dan vast en zeker ook een keertje uitvoeren natuurlijk...
Je hebt er wel heel mooie kop en schotels voor uitgezocht, prachtig dat brocante...
Ik wens je een heerlijke avond,
Lieve groet,
Mirjam

Esther zei

Wat een mooie kopjes. Ze zijn leuk geworden zo.
Groetjes, Esther