dinsdag 21 januari 2014

Kasten-op-een-rijtje




In mijn bericht over de piano

schreef ik over kasten

die op een rijtje staan.

 Jullie zien het: vooraan de hoge kast,

waar onder andere de t.v. in staat

(ja, wij hebben nog een 

ouwetje en het voordeel hiervan

is dat hij netjes is opgeborgen);

daarnaast de secretaire,

waar ook heel veel spulletjes

uit het zicht kunnen

worden opgeborgen.






Op de secretaire staan mijn inmiddels

bloeiende witte hyacinten; het 

potje heeft van mij een jasje

gekregen van muziekpapier.






Op de hoge kast staat momenteel

een krukje met daarop een oude Bijbel

met daar weer bovenop een metalen

schaal, die ik werkelijk met

van alles vul en al heel lang

in huis heb én nog nooit zat ben geworden!

Nu liggen er houten schaatsjes in.






Die kasten-op-een-rijtje

zijn hoogstwaarschijnlijk binnenkort 

dus verleden tijd

met de verhuizing van de piano.

De kasten krijgen sowieso 

een ander kleurtje, want

  hoewel ik deze kleur nog wel mooi

vind (Truffle van Painting the Past),

wil ik gewoon weer eens wat anders!


Groetjes


Linda



26 opmerkingen:

Home and Lifestyle zei

Ik dacht juist bij mijzelf dat ik de kleur van de kasten mooi vond! Maar jij kijkt er waarschijnlijk al iets langer tegen aan en bent misschien wel toe aan een andere variant. Ideaal dat je de tv zo mooi weg kunt werken.

Fijne avond! Liefs, Ingrid

*Mieke*Petitevictorianrose*and*PastTimeChildhood zei

Lieve Linda, wat grappig, ook ik dacht net toen ik de kasten zag wat een mooie kleur :)
Maar ja zoals Ingrid al zei, voor jou is dat natuurlijk anders.
Wat ee leuk idee, dat notenpapier om die bloempot, dat ziet er heel apart uit.
Nog een hele fijne avond.

Lieve groetjes Mieke

Anita r zei

Het lijk wel een versje.
Van de 2 kasten.
Ben heel benieuwd hoe het gaat worden.
Een ander kleurtje is altijd weer leuk.

gr. Anita

Anita r zei

Het lijk wel een versje.
Van de 2 kasten.
Ben heel benieuwd hoe het gaat worden.
Een ander kleurtje is altijd weer leuk.

gr. Anita

Anita r zei

Het lijk wel een versje.
Van de 2 kasten.
Ben heel benieuwd hoe het gaat worden.
Een ander kleurtje is altijd weer leuk.

gr. Anita

Anita r zei

Het lijk wel een versje.
Van de 2 kasten.
Ben heel benieuwd hoe het gaat worden.
Een ander kleurtje is altijd weer leuk.

gr. Anita

Anita r zei

Sorry dat ik er zoveel keer opsta.
Ging niet echt lekker....
Foutje .... ;-)

gr. Anita

Mirjam zei

Hoi Linda,
Ik vind dit ook een heel mooie kleur, maar soms wil een mens wat anders hè? Ik ben heel benieuwd naar hoe het er bij je uit gaat zien...
Het muziekpapiertje om de pot met hyacinthen vind ik heel erg mooi staan...
Ik wens je een heerlijke avond,
Lieve groet,
Mirjam

fo miento zei

Het ziet er voor mij allemaal heel leuk uit hoor. Maar toch benieuwd naar het nieuwe resultaat.
Fijne avond, grtjes Mien

Jolanda zei

Hello,

Super mooie kleur!!
Maar ja begrijp het!!
Ik wacht op het resultaat!!

Fijne avond en lieve bloggroet,

Jolanda

inge van der sanden zei

O..de kasten moeten nog geverfd worden, ik vind het een mooie kleur, maar ik begrijp het wel....jij ziet ze iedere dag, en dan wil je wat anders.
Ben benieuwd naar de nieuwe opstelling....en kleur...
Fijne Week.

Groetjes,
Inge, my choice

Gerry zei

Dan ben ik heel benieuwd of je ze donkerder of lichter maakt. Deze kleur vind ik ook best mooi! Maar ja, misschien kijk jij er al heel lang tegen aan.
Ben ook benieuwd hoe je opnieuw je kamer gaat stylen.
De hyacinthen zijn leuk, ik heb ze ook staan.
Succes!

Lieve groet,
Gerry

De Meidenmuts zei

De kast is inderdaad een mooie kleur,maar ja, je wilt natuurlijk weleens een ander kleurtje uitproberen. Ik ben momenteel ook bezig met kastjes te verven, best lastig hoor ...welke kleur? Er kan eigenlijk zoveel en als je kijkt hoeveel mooie tinten grijs er al niet zijn. Het is nog een hele klus voordat alles op elkaar is afgestemd.
Wel leuk om hier over te dromen, toch?

Groetjes,
Anita

De Witte Lanteern zei

Hihi, ik vind de kleur ook heel mooi. Maar je zult vast alweer een hele mooie kleur uitkiezen!
Het muziekpapier om de hyacintbol ga ik onthouden, heel leuk!
Liefs, Peetje

Ger zei

Ziet er allemaal mooi uit,ook in de bestaande kleur,maar jij wil weer eens wat anders begrijp ik.
Kijk al 46 jaar tegen de kleur van mijn meubels aan en het het verveeld me nooit....
alhoewel ik de antieke buffetkast een erfstuk van opa die we in de serre hebben staan wel graag een kleurtje zou willen geven in ijsblauw,maar dat ziet manlief niet zo zitten....:-(dus ga ik er niet over zeuren,het is zijn erfstuk.

Ben benieuwd hoe het rijtje er in een volgende post uit zal zien.

Succes met de kwasten en de verf!
Liefs,Ger

Atelier Valerie © zei

Een gezellig, warm interieur ...
Hou van de kleuren ...
Lieve groetjes, Valerie ♥

Saskia Klaver zei

Ik vind de kleuren juist erg mooi ;-) maar als je er al langer tegen aan kijkt wil je wel weer es wat anders denk ik.

Kun je echt niet schuiven met de kasten? Aan het hoofd van de tafel zetten met wat ruimte of tegenover de plek waar ze nu staan?

Ben benieuwd wat je gaat doen!

Liefs Saskia

Saskia Klaver zei

Hmm, mn reactie kwijt?

Ik vind de kleuren juist erg mooi, maar kan me voorstellen dat je op een gegeven moment ook wel weer wat anders wilt..

Kun je de kast niet tegen de overkant aan de wand zetten of aan het hoofd van de tafel met wat ruimte?

Ik ben benieuwd hoe het worden gaat!

Liefs Saskia

Thuis bij Tjits zei

Wat de piano al niet teweeg brengt;) schuiven met meubels.. een nieuw kleurtje.. wel heel leuk om zo tegen het voorjaar alles weer van een nieuwe, frisse look te voorzien, succes!!

lieve groetjes, Tjits

Twidde Brocante zei

Wat leuk een piano in huis. Ik heb ook ooit piano willen leren spelen maar vroeger hadden wij geen ruimte in huis en leren spelen kan alleen door veel te oefenen dus dat ging niet door. Maar schuiven dat is toch geen straf he. Ik heb vorige week lopen schuiven om de bench alvast een plekje te geven. Maar vond dat niet erg hoor, vind het altijd wel leuk om dingen te herschikken.

Groetjes Natasja

van alles wat in huis en tuin. zei

Hihi: ik vind de kleur afschuwelijk!! ( maar niet heus, maar je moet toch eens een afwijkende mening tegenkomen!) Ik vind het ook mooi staan maar soms wil je gewoon iets anders en dat is ook weer leukspannend: hoe gaat het er dan uitzien.
Veel plezier ermee en ik ben benieuwd wat het wordt maar dat krijgen we vast wel te zien!

groet Trijnie

van alles wat in huis en tuin. zei

rarara....waarom krijg ik hier mijn foto van de kruik wel te zien en bij anderen niet?? Het valt me op dat de foto wel te zien is bij de reacties die op zo'n apart klein berichtenformulier staan en niet bij de reacties die je plaatst onder het verhaal. Wat is het verschil??

Groet Trijnie

Miranda zei

Mooie kasten en leuk om af en toe wat te schuiven/veranderen in huis!

Leuk idee met het muziekpapier.

Fijne avond. X

lien zei

Wat een leuk ideetje met dat muziekpapier! Past ook helemaal in jouw interieur. De kasten zijn heel erg mooi, ook mijn smaak!
En ja... oma had de oogjes al heel snel ontdekt en belde ons op. Ze had er ook erg om moeten lachen :)
Fijn weekend!

Blomkje en Wenje zei

Wat een mooie meubels Linda!

Fijne avond!

X Pietrik

THE BLACK BARN zei

MOOIE KAST. MOOI SPULLEN!!

FIJNE DAG,

MIRANDA