dinsdag 14 januari 2014

Kringloopvondsten




 Toen ik dit dienblad ontdekte
 bij de kringloop,
had ik in mijn enthousiasme niet gezien dat
er een stuk van het dienblad 
afgebroken was én ook nog eens van 
kunststof! Ai, miskoop?






Niet dus! Door er met een figuurzaag
een stuk van af te zagen en
dat ook te doen aan de andere kant, zodat
beide kanten hetzelfde werden,
was het opgelost.
Nu de kleur nog! Ik verfde het
blad met witte acryl grondverf. Vervolgens
schuurde ik het lekker door
en behandelde het daarna met, jawel,
wax van Painting the Past in de 
kleur carbon. Dit is het resultaat!






Een tip voor diegenen die iets soortgelijks
willen: bij Leen B.akker zag ik een
dienblad van metaal (die wel, ja) liggen,
ook erg leuk vond ik! Maar ja,
een is even genoeg en het feit dat
ik er zelf aan geknutseld heb geeft voldoening.






Het kannetje kreeg ik zomaar
van een vriendin, die weet waar ik
van hou (lief!).
De takjes heb ik van een uitgeschoten
plant afgehaald en die gooi ik
'natuurlijk' niet zomaar weg.





Het glas heb ik eens bij de X.enos gekocht.
In de winkel dacht ik toch echt dat
het glas een groenere gloed had
(ben soms lekker bezig ahum, dat 
hebben jullie toch zeker ook weleens?), maar het is
toch echt blauw. Ook goed.
Het gegraveerde vind ik zo mooi.






Zien jullie links boven het glas
het bruine ovalen lijstje hangen?
Dit is 'm van dichtbij.






Deze heeft mijn ene dochter, die
mijn liefde voor rommelmarktvondsten deelt,
 meegenomen voor mij uit de kringloop . Het glas bolt,
wat een toegevoegde waarde geeft aan
het lijstje. De afbeelding heb ik uit een
tijdschrift van Jeanne d'arc Living
gehaald. Mijn eerste, kijk maar, de tekst
is in het Deens geschreven.






Op het plaatje bloeien de witte
druifjes al. Kan ik daar vast van 
genieten. Hier in huis zitten de bolletjes
nog allemaal in knop, wat ik overigens
ook juist heel mooi vind!


Een fijne dag!

Liefs

Linda


26 opmerkingen:

De Meidenmuts zei

Het dienblad is mooi geworden en nu je het behandeld hebt komt het reliëf zo mooi naar voren. Leuk idee; de lijst met het bolle glas;ik heb dit ook nog op zolder liggen; dus, weer een klusje erbij.

Groetjes,Anita

Atelier Valerie © zei

Sfeervol en gezellig met het dienblad ...
genieten ...
Lieve groetjes, Valerie ♥

De Witte Lanteern zei

Ze zijn mooi, die Italiaanse dienbladen. Ik heb er ook verschillende. De meesten verf ik ook, omdat de kleuren me niet zo aanspreken maar de versiering wel. Maar sommige hebben hele mooie verweerde kleuren en dan vind ik het zonde. Ze zijn, volgens mij, niet echt van plastic gemaakt, maar van een andere soort 'kunststof'.
Ik vind je versie met de Past wax ook een echte aanrader. Moet ik onthouden!
Liefs, Peetje

Marjon zei


Hoi Linda... je dienblaadje is prachtig geworden...ik heb er ook een en ze vallen onder de noemer Italiaanse dienblaadjes, ik heb de originele kleur behouden maar zoals hij bij jou nu uitziet is ook heel mooi....het lijstje is ook super zeg...wat lief van je dochter....fijne week en lieve groet Marjon

Pure & White zei

Goed gedaan!
Lief datje dochter zo aan je denkt..;-))

Lieve groet!
Dineke

Jolanda zei

Hello,

Super goed opgelost!!
De tekst op het hek vind ik ook super!!

Fijne namiddag,

Lieve groet,

Jolanda

eigen thuis zei

Je bent lekker bezig geweest! Ziet er goed uit. Fijne week nog.

Liefs Gonda

ilona zei

Je dienblad is echt heel mooi geworden, vast veel mooier dan van L. Bakker. En hier kun je toch veel meer van genieten? Mooi lijstje ook. Groetjes, Ilona.

bij ELZ zei

Hoi Linda, wat is je dienblad gaaf zo! Goed idee om het te verven. En het ziet er niet uit als kunststof. Je kannetje vind ik ook zo leuk! Liefs Lindy

Home and Lifestyle zei

Het dienblad is erg mooi geworden, een hele fraaie aanwinst dus. Met jouw creativiteit heb je er toch nog iets van kunnen maken, ondanks dat er een stukje ontbrak.

Liefs, Ingrid

Krek wak wou zei

Dat dienblad heb je super leuk gepimpt, Linda! Echt een ware metamorfose! Mooi lijstje wat je van je dochter hebt gekregen....goed idee om er een bladzijde uit JDL te doen!
x Nicole

Anita r zei

Leuk dienblad heb je gemaakt.
En zelf geknutseld geeft toch meer voldoening.

gr. Anita

lien zei

Wat creatief opgelost zo, mooi!!

What's in a day zei

Handig van je om het zo op te lossen Linda, ,mooi is hij geworden, met je decoraties erop is het echt heel leuk op je tafel.
Het mooie lijstje met bol glas is echt leuk, je dochter kent je smaak dus ook al:)

Lieve groetjes, Eefie

Mirjam zei

Hoi Linda,
Dat heb je nog eens creatief opgelost zeg! En het resultaat is super... Het lijstje aan de wand met de deense tekst vind ik heel erg mooi... Heerlijk die plaatjes van het komende voorjaar.
Fijne avond,
Lieve groet,
Mirjam

Gerry zei

Hoi Linda,
Je hebt het dienblad heel mooi opgeknapt. En slim om de beide handvatten gelijkelijk af te zagen.
Het lijstje is ook heel leuk, ik heb ook zoiets met bol glas.

Lieve groet,
Gerry

THE BLACK BARN zei

MOOI DIENBLAD EN LEUK OPGELOST.
LIEF MOOI KANNETJE HEB JE GEHAD VAN JE VRIENDIN.

FIJNE DAG,

MIRANDA

It's me zei

Leuk gedaan hoor dat dienblad !!...liefs van mij...x !

Mijn kleine wereld zei

Zo een dienblad had mijn moeder ook, je hebt er echt iets prachtigs van gemaakt! Zo zie je maar weer dat alles een tweede leven krijgt, leuk toch in deze wegwerpmaatschappij!
Alles erop en er rond is ook zo mooi gedecoreerd!
Liefs,
Christelle

Barbara zei

Je dienblad is echt een beauty! Nu is je zogenaamde miskoop een uniek exemplaar geworden.

Lieve groet,
B.

PS ik ga morgen gelijk bij Leen B. kijken :)

*Mieke*Petitevictorianrose*and*PastTimeChildhood zei

Lieve Linda,allereerst wat heb je een leuke haeder... heel apart !
Het dienblad heb je superrrr opgeknapt, heel creatief om op zo´n oplossing te komen, gewoon wat er af zagen :)
Ze zeggen niet voor niets: soms is weiniger meer hahaha.
De kleur is prachtig geworden, ook helemaal mijn smaak zo :)

Lieve groetjes Mieke

Miranda zei

Wat een mooi dienblaadje! Zelf heb ik ook een aantal van deze dienblaadjes, die ik in de originele kleur heb gelaten... Je dochter heeft een prachtige lijst voor je meegenomen.

Fijne avond. X

Sober en Stijl zei

Wat een mooi dienblaadje is het geworden!....Fijn weekend.

Groetjes, Dorine

Julia zei

Ha estado un regalo el visitar tu bloc, te invito visitar el mio y si te gusta espero que te hagas seguidora.
Elracodeldetall.blogspot.com

idémakeriet zei

Nou wat een pracht dienblad heb je zo gekregen, ik heb er ook nog zo één hier staan die ook nog een lik verf moet krijgen:)
Je lijstje is ook prachtig, leuk met dat bolle glas.
Heerlijk joh dat je dochter ook de liefde van rommelmarkten koestert.
Fijne dag.
Liefs gerda

Vivian Ammerlaan zei

Wat een leuke post! Ik vind de eerste foto van dat plantje in het kannetje en dat glas erg mooi, met die lichtinval! :)
xxx Vief