dinsdag 7 januari 2014

Piano




Binnenkort reist de piano 
onze jongste dochter achterna, die alweer
een tijdje uit huis is.






We hebben de oude piano ooit samen uitgezocht
en die moest wel passen in het interieur.


 Destijds zijn we met kasten gaan 
schuiven, zodat er een 
plekje ontstond voor de piano.
We hebben niets weggedaan
en daardoor staat het nu behoorlijk
vol in de kamer (met een paar
kasten op een rijtje- laat ik een
andere keer zien).





Zelf heb ik er bijna geen noot opgespeeld.
Ja, per ongeluk met afstoffen
en dat is natuurlijk wel met grote 
regelmaat nodig met deze donkere kleur.






De piano is een geliefd object
om leuke spullen op te zetten. Zoals
de bijzondere ingedroogde hortensia en 
de ingelijste Franse nota.



Op zich vind ik het jammer dat 
dit mooie item uit mijn huiskamer verdwijnt.
Aan de andere kant biedt
de ruimte die vrijkomt nieuwe mogelijkheden!


Lieve groeten,

Linda




38 opmerkingen:

Verie -Vestywo- zei

Heel mooi een piano in het interieur! Zelf zou ik er ook één willen, kan een klein beetje spelen, maar ons huis is niet zo groot, dus helaas!

Lieve-Groetjes, Verie

Home and Lifestyle zei

Een piano zoals deze vind ik prachtig, maar hier is niemand muzikaal. Het is inderdaad wel jammer om zo'n mooi item de deur uit te doen, maar bij je dochter wordt ie gebruikt en dat is ook mooi.

Liefs, Ingrid

Thuis bij Tjits zei

Wow wat een mooie piano, het lijkt me heerlijk om daar op te kunnen spelen en je hierin helemaal uit te kunnen leven!
Ik kan me voorstellen dat je dochter de piano graag wil bespelen en bij jou komt er vast wel een goed idee bovendrijven op de ruimte weer te vullen:)

Liefs, Tjits

Atelier Valerie © zei

Toch jammer dat hij weggaat ... ik vind hem echt prachtig!
Dit wordt even wennen denk ik ...maar gelukkig blijft deze piano in familiekring!
Lieve groetjes, Valerie ♥

Mirjam zei

Hoi Linda,
Je gaat dan wel heerlijke ruimte krijgen, maar toch is het jammer natuurlijk, want zo'n piano is gewoon prachtig om te zien. Ik snap ook wel dat je dochter de piano bij zich wil hebben, ik neem tenminste aan dat zij er wel op speelt?
Ben heel benieuwd naar wat er in de plaats zal komen...
Ik wens je een heel mooie dag,
Lieve groet,
Mirjam

Maison de Wendy zei

Een piano is een echte eyecatcher in huis!! super mooi!

Bisou, Wendy
(http://maison-de-wendy.blogspot.nl/)

Des guirlandes zei

Echt geweldig zo'n zwarte piano. Die is al mooi zonder dat er iets op staat. Leuk dat je dochter piano speelt. Het is zo'n prachtig instrument.
Groet,
Barry

inge van der sanden zei

Een piano in huis vind ik altijd iets chique's hebben, dit is wel een mooi exemplaar zeg, jammer dat hij weggaat.
Maar aan de andere kant krijg je er ook weer ruimte voor terug.
Fijne avond.

Groetjes,
Inge, my choice

Nancy B. zei

Wat zul je straks een ruimte hebben als de piano uit de kamer is. Je hebt het in gedachten vast al opgevuld. Ik ben benieuwd. Groetjes, Nancy

Athomebymy zei

Jammer dat hij weg gaat , een piano in huis is altijd wel bijzonder ...

Liefs Petra

It's me zei

Vind het ook altijd erg mooi een piano !!....fijne avond liefs van mij..x !

Janny zei

Ik vond het ergens ook wel jammer dat onze piano weg ging. Maar ik moet zeggen dat het ook wel weer heerlijk is dat er zoveel ruimte gekomen is. Je zult zien dat het snel went, hoor.
Liefs,
Janny

Easyliving zei

Ik kan geen noot spelen maar vind een mooie piano prachtig, het geeft iets rustigs......misschien ga je de melodieën wel missen die erop gespeeld zijn....?

Groetjes Dina

Anita r zei

Ik heb ook een piano.
En speel (kan) geen noot.
Maar ik vind het zo leuk staan.

gr. Anita

Sonja- Sezoentje zei

Jammer want het is inderdaad een echt prachtexemplaar maar....jij weet vast raad met dat lege plekje :)
Liefs, Sonja

van alles wat in huis en tuin. zei

Ha...straks weer ruimte voor iets nieuws! Dat heeft ook wel weer wat hè. Hoewel het wel jammer is van zo'n mooi ding. We hadden vroeger ook een piano, een ouwetje, en ik had het idee om er op den duur fantastisch op te gaan spelen, helaas.....nooit gelukt! haha.
Dus is ie de deur uit gedaan.
Veel plezier met het opnieuw inrichten van je kamer.

Groet Trijnie

Vief zei

Die spulletjes staan er altijd wel erg leuk op ja.. Nu moet ik straks zelf wat gaan bedenken haha! Ben benieuwd hoe die bij mij gaat staan.
xxx Vief

ps. leuke nieuwe header mam!

Miranda zei

Het geeft wel weer ruimte als de piano weg is, maar zelf vind ik het altijd een mooi item in een woonkamer... helaas heb ik er geen plek voor...

Fijne avond. X

Ger zei

Een piano is mooi als meubelstuk in huis....
maar er moet natuurlijk wel muziek uit komen want daar is hij voor gemaakt, dus bij dochterlief staat hij helemaal op zijn plaats.

En jij hebt vast al een ander meubelstuk in gedachte om op de lege plek te zetten waar je decoraties ook weer mooi uitkomen.

We zullen het binnenkort gaan zien?
Liefs,Ger

het Moonhuis Monica zei

Ik vind zo'n piano ook altijd mooi staan in een interieur, maar wij zijn geen van allen muzikaal, dus het is nooit een optie geweest.
Succes met het opvullen van de lege plek ;-)

Liefs Monica

*Mieke*Petitevictorianrose*and*PastTimeChildhood zei

Lieve Linda, wat een prachtige piano, ik heb er hier in de kamer ook een staan.
Ze nemen inderdaad veel plaats weg, maar ze zijn natuurlijk ook perfect om te decoreren.
Je zulr hem in het begin wel even missen,maar als je dan de plek weer met iets anders mooi´s opgevuld hebt, en je weer iets nieuws hebt om naar te kijken is dat toch ook weer gaaf :)
Veel succes met het decoreren :):)

Lieve groetes Mieke

Sober en Stijl zei

Een piano staat en is erg gezellig in huis!
Ben benieuwd hoe je de hoek gaat opvullen:-)

Groetjes, Dorine

Gerry zei

Mooie piano en het is natuurlijk ook wel mooi als hij weer goed gebruikt wordt bij je dochter. Maar ik denk dat het ook weer een definitiever afscheid is van een uitgevlogen kind.
Ben benieuwd hoe je de ruimte weer op gaat vullen. Je krijgt in elk geval meer ruimte!

Lieve groet,
Gerry

eigen thuis zei

Het is maar goed dat mijn dochters je blog niet lezen, die willen heel graag een piano. Maar het huis is helaas te klein dus ik zeg altijd maar dat ze dat maar moeten doen als ze op zichzelf gaan wonen. Ben wel benieuwd wat je met die lege plek gaat doen.

Lieve groet, Gonda

Homemade Home zei

Mijn kinderwens ""een piano"", en deze is echt prachtig Linda.
maar ik heb jaren geleden op les gezeten en kon wel een beetje spelen maar niet goed genoeg om een piano in de kamer te zetten ha ha.
Maar jij hebt vast wel een idee hoe je die legen plek weer op kan vullen. We zullen het wel zien.
Lieve groet Nelly

What's in a day zei

Prachtig je piano, ik mis hem hier ook hoor, bij ons thuis hadden we er ook één, zo mooi.
Hij krijgt vast een mooi nieuw thuis bij je dochter en je kunt hem bij haar nog altijd gaan afstoffen:)

Liefs, Eefie

Roelie Steinmann zei

Mooi zo'n prachtige piano in de woonkamer. Maar het is ook een mooie plek voor een prachtige kast of een mooie tafel. Ik ben benieuwd wat je met de lege plek gaat doen?

Lieve groet Roelie

Lilablu Brocante / Tina zei

hoi linda, op inkoop in Frankrijk stond een zwarte piano met twee metalen oude kandelaren eraan te koop...........manlief vond het helaas geen goed idee om mee te nemen..........bij ons speelt niemand piano maar vond ;m zó mooi! liefs, tina

Marjon zei


Prachtige piano en zo leuk om te decoreren....maar ook leuk voor dochterlief....lieve groet Marjon

Saskia Klaver zei

Ik vind zelf een piano erg mooi, maar hij krijgt natuurlijk wel een mooie nieuwe eigenaar bij je dochter thuis ;-)

En dit bied kansen om te schuiven en te wisselen, wat ook erg leuk is natuurlijk.

Liefs Saskia

THE BLACK BARN zei

ZEKER EEN HELE MOOIE PIANO!
MAAR ER KOMT VAST WEER IETS MOOIS VOOR TERUG.

FIJNE DAG,

MIRANDA

Blomkje en Wenje zei

Wauw! Een piano in huis...maar als ie weg is, ga jij het plekje vast weer prachtig opvullen! Ik ben benieuwd!

Fijne zondag

X Pietrik

idémakeriet zei

Ja zo´n mooie piano is altijd een mooi "meubelstuk" maar als ie daar alleen staat stof op te vangen kun je net zo goed er iets anders er neer zetten.
Je hebt er wel een gezellig hoekje zo van gemaakt!
Je dochter is er vast blij mee dat zij hem nu krijgt.
Liefs Gerda

idémakeriet zei

Ja zo´n mooie piano is altijd een mooi "meubelstuk" maar als ie daar alleen staat stof op te vangen kun je net zo goed er iets anders er neer zetten.
Je hebt er wel een gezellig hoekje zo van gemaakt!
Je dochter is er vast blij mee dat zij hem nu krijgt.
Liefs Gerda

ilona zei

Ik vind een piano in huis altijd zoveel sfeer brengen in een huis, helemaal als er dan ook nog iemand in huis is die er op kan spelen. Helaas, geen ruimte hier en ook geen talent. Als de piano weg is, weet jij vast weer een gezellig hoekje te creeëren in de ruimte die vrijkomt. Groetjes, Ilona.

inro soor zei

staat mooi zo,n piano, jammer dat ie weg gaat...
maar als je er toch niet op speelt:)

inro soor zei

staat mooi zo,n piano, jammer dat ie weg gaat...
maar als je er toch niet op speelt:)

inro soor zei

staat mooi zo,n piano, jammer dat ie weg gaat...
maar als je er toch niet op speelt:)