zondag 16 februari 2014

Slaapkamer




Met de bedoeling om een wand in de woonkamer te
verven, had ik de kleur 'Zaterdag' gekocht
van Histor, extra mat. Alles opzij gezet, schoon 
gemaakt, eraf gehaald en begonnen. Maar
bij de eerste haaltjes, dacht ik, nee nee, deze
kleur vind ik te licht voor deze wand.
De verf kon ik nog gemakkelijk wegvegen. 

(Een paar mensen, die wisten dat ik ging verven,
vonden het mooi geworden (!). Zo zie je maar,
je hoeft alleen maar te zeggen dat je gaat verven!)

Niets aan de hand; ook de slaapkamerwand wilde
ik een keertje beetpakken, dan gelijk maar.
De kleur vond ik hier wel goed passen.






Ik heb over het behang heen geschilderd en hieronder
zie je het resultaat. Het reliëf van 
de bloemen en de bladeren is behouden gebleven,
 maar het geheel oogt een stuk rustiger. 






Een paar dagen later heb ik deze-al-een-tijdje-
op-zolder-wachtende-lijst aangepakt 
met 'Old White' van Painting the Past
 en Colourwax van Amazona, kleur Lever.






En zo ziet de lijst er nu uit.






Details van het kleine lijstje:






Omdat de zon zo heerlijk scheen en het dan
zo lekker licht is in de slaapkamer,
laat ik jullie nog een paar plaatjes zien.











Natuurlijk borstel en kam ik elke dag 100 maal
mijn haren met dit prachtige setje!!!






Op de kop getikt op een beurs, het
komt uit Frankrijk. Ik ben weg van de oude
zilver kleur en de details.






Bedankt voor het lezen en bekijken van mijn
blog en tot gauw weer! 
Alvast een fijne week voor iedereen! 
Lieve groeten, Linda



22 opmerkingen:

Home and Lifestyle zei

Het kiezen van de juiste kleur is heel lastig, ik ben er al meerdere keren de mist mee in gegaan. Dan kun je ook maar beter stoppen, want anders blijft het je storen. Gelukkig kon jij de verf nog goed in de slaapkamer gebruiken, het resultaat mag er zijn.

Wat is de lijst mooi geworden! Het hangt daar nu prachtig, op de zojuist geschilderde wand!

Een fijne avond! Liefs, Ingrid

Homemade Home zei

Ik vind een kleur kiezen ook altijd heel moeilijk en vaak pakt het heel anders uit. Je slaapkamer is lekker rustig en mooi geworden.
Niet te veel je haren borstelen met dit prachtige set, anders wordt je nog kaal Hihi!!
Lieve groet Nelly

*Mieke*Petitevictorianrose*and*PastTimeChildhood zei

lieve Linda, ik zelf vindt het altijd ontzettend moeilijk een kleur te kiezen.
Ik ga naar de winkel met een bepaalde voorstelling in mijn hoofd, en dan haalt die man (of vrouw) de stalenkaartjes te voorschijn ....en dan weet ik meestal helemaal niet meer welke kleur ik nemen zal :)
Het effect in de slaapkamer is prachtig geworden met het reliëf van de bloemen en de bladeren noch zichtbaar, heel apart.
De lijst boven het bed ziet er ook super uit, een hele mooie kleur, en leuk hoe je het gedecoreerd hebt.
Maar het aller mooiste in je slaapkamer vindt ik die zilveren kam en borstel :)
Ik wens je noch een fijne zondag avond .

Lieve groetjes Mieke

inge van der sanden zei

Meestal is de kleur lichter dan op het staaltje, ik heb het ondertussen wel geleerd, en neem daarom altijd een tint donkerder.
Maar wat vind ik je muur in de slaapkamer mooi geworden...het is inderdaad rustig...komt de verf toch nog goed van pas,
Fijne Week.

Groetjes,
Inge, my choice

Gerry zei

Kleuren kiezen is altijd moeilijk. Zelf zit ik meestal in de witte kleuren, maar dan heb je er ook nog heel veel.
Je slaapkamer is mooi geworden. Dat het relief er doorheen komt vind ik wel mooi.
Je lijst is ook heel mooi geworden, evenals je accessoires die zo hier en daar liggen.
Kortom: gezellige kamer geworden!

Lieve groet,
Gerry

Mirjam zei

Hoi Linda,
Ik kan niet beoordelen of de kleur goed is maar zo te zien past hij heel goed in je slaapkamer. Zo met de lijst, die trouwens ook geweldig mooi geworden is, aan de muur staat het echt super! En de spulletjes op je nachtkastje zijn ook al zo geweldig mooi... wat staat dat lief, zo met dat plantje erbij...
Fijne avond en heel mooie nieuwe week,
Lieve groet,
Mirjam

Ger zei

En wanneer je haren na honderd slagen met dat mooie setje glanzen.....
nog honderd tikjes onder je kin;-)
deden mijn zusje en ik vroeger ook,heeft niet veel geholpen als ik nu in de spiegel kijk,haha...
Je slaapkamer ziet er sfeervol uit en de muur met behang was en is mooi,het lijstje in lijst is leuk bedacht zo.

Je mag eer van je werk hebben,geniet er van!!

Fijne week en lieve groet!!
Ger

Saskia Klaver zei

Ow helaas zo ook al vaker de mist in gegaan.. Gelukkig nooit slechte kleuren dus kan ze altijd wel weer ergens kwijt ;-)

Van jou is mooi opgeknapt!! Setje is ook prachtig zegh!
Liefs Saskia

Huiz&zo zei

Gelukkig heeft de kleur een andere bestemming gekregen. Het is mooi geworden zo over je behang.

Fijne dag!

Twidde Brocante zei

Ja verf perikelen, ik denk dat iedereen wel eens een miskleun heeft gehad met verven. Maar zo is je behang wel mooi geworden. En ook je verzilverde borstel en spiegelset vind ik erg mooi.

Ik wens je een fijne week verder.

Groetjes Natasja

De Witte Lanteern zei

Haha, en zo is je slaapkamer nog eerder klaar dan de rest! En hij is mooi geworden. Leuk die lijst boven het bed!
Liefs, Peetje

De Meidenmuts zei

Het behang is wel mooi geworden met deze kleur. Heel rustgevend.
Mooie sfeerplaatjes!

Groetjes Anita

Sober en Stijl zei

Mooi gedaan en een super lijst :-)

Lieve groet, Dorine

eigen thuis zei

Zo lastig een mooie kleur kiezen. Maar bij jou is het helemaal goedgekomen. Erg mooi geworden.

Lieve groet Gonda

ilona zei

Wat is het mooi, rustig geworden. Leuk dat het patron nog zichtbaar is. De lijst is ook echt gaaf zo! Wat zul jij lekker slapen...en vooral blij wakker worden. Groetjes, Ilona.

Jolanda zei

Hello,

Wat een prachtige kapset!!
Fijne week,

Lieve groet,

Jolanda

Ús hûs ús thús zei

Mooie kleur hoor! Maar goed dat je nog net op tijd kin stoppen. Het valt niet altijd mee om in 1 keer de goede kleur te kiezen.
Je lijst is ook prachtig geworden!
Groetjes van Aleta

Pure & White zei

Blijft lastig om kleuren te kiezen hè?
Je hebt bij een verfwinkel soms wel wat grotere stalen die je mee naar huis mag nemen...geven soms net iets betere indruk dan van een staaltje in de winkel..?
Wat is je lijst gaaf geworden!!
Leuk gedaan ook met de decoratie!

Liefs Dineke

Fuchsiaantje zei

hallo Linda, wat een werk heb jij gedaan voorral die lijst is mooi geworden. maar dat kapstel vind ik ook prachtig echt mijn smaak. groetjes, Riet.

ineke zei

Prachtig blog
Ga je zeker volgen

Groet Ineke

Rozen van Papier zei

In één woord "prachtig"!

Groetjes Janny

Karin Joan zei

die lijst is geweldig!!!