dinsdag 4 februari 2014

Verschillende vondsten





Een tijdje geleden vond ik deze grote
stoere kaarsenstandaard bij een kringloop.






De dame ernaast is een mokkenstandaard van 
Clayre & Eef. Nieuw gekocht. Ze kijkt een beetje
flauwtjes uit haar ogen. Of nee, laat ik
het positief zien: ze kijkt dromerig!


 
 


De kaarsenstandaard had blijkbaar buiten gestaan bij de 
vorige eigenaar; de voet ziet er behoorlijk 
doorleefd uit en de grond zat er nog aan toen ik 'm kocht.






De glazen pot vond ik bij mijn voorraad spullen.
Ik heb er een etiket opgeplakt, die ik ooit op een
beurs heb gekocht. Soms blijft iets jaren liggen voor
ik er iets mee doe, zo zie je maar, het kwam
toch uiteindelijk van pas. Het etiket schuurde ik een
beetje door voor een verouderde look.



 


Op zolder kwam ik dit roestige blik tegen.
Zonde dat die daar stond; hij mocht mee naar beneden.
Er zullen ooit grondstoffen in gezeten hebben
van een farmaceutisch bedrijf.






Het is leuk om 'nieuwe' oude spullen te ontdekken,
of het nu in de kringloop is of gewoon in eigen huis.
Een mooie manier om een ander sfeertje te creëren.
Voor de meesten onder jullie heel herkenbaar, denk ik!


Zonnige groeten!


Liefs, Linda





25 opmerkingen:

*Mieke*Petitevictorianrose*and*PastTimeChildhood zei

Lieve Linda, dat is inderdaad een hele leuke manier om een ander sfeertje te creëren, mag ik ook eens op je zolder komen snuffelen hihihi:)
De kandelaar ziet er prachtig uit met z´n doorleefde uiterlijk, hij heeft een mooie brocante uitstraling, en de glazen pot is echt gaaf geworden met het etiket erop.
Nu heb je weer een hoop leuke spullen erbij, geniet er maar lekker van :)
Ik wens je nog een fijne dag.

Lieve groetjes Mieke

het Moonhuis Monica zei

Ja, leuke spullen hoor!!

Liefs Monica

Home and Lifestyle zei

Inderdaad heel herkenbaar, Linda. Ik vind de kandelaar een hele mooie vondst!

Liefs, Ingrid

inge van der sanden zei

Ik ben helemaal weg van je kandelaar, mooie plaatjes.
Fijne Dag.

Groetjes,
Inge, my choice

De Meidenmuts zei

Ja hoor, heeeel herkenbaar. De kandelaar is prachtig!
Groetjes Anita

Atelier Valerie © zei

Ja hoor, met een vondst kan men best blij zijn!
Heel mooie kandelaar, gezellig!
Lieve groetjes, Valerie ♥

Mirjam zei

Hoi Linda,
Wat een super leuke spullen heb je daar. Die glazen pot vind ik heel erg mooi, het etiket is prachtig. De oude kaarsenstandaard is ook heel erg mooi. En het oude blik... ik bedenk me ineens dat ik boven op de logeerkamer ook nog twee van die oude blikken heb staan... Even kijken hoor...
Ik wens je een heerlijke avond,
Lieve groet,
Mirjam

Nancy B. zei

Je hoeft niet altijd iets duurs te kopen om het leuk en gezellig te maken. Jouw spulletjes bewijzen dat weer eens. Groetjes, Nancy

De Witte Lanteern zei

Shoppen in eigen huis is zeker leuk!
Net of je je spulletjes weer helemaal nieuw ziet. Mooi die verweerde kandelaar. Maakt hem eigenlijk nog mooier...
Haha, en die blikken ken ik wel. Ik was vroeger apothekersassistente en heb wel eens zo'n blik in handen gehad (Pharmachemie staat er op). Deze heeft volgens mij buiten of erg vochtig gestaan, want normaal zijn ze gewoon zilvermetaal-kleurig. Maar zoals hij nu is, is wel veel leuker...hihi.
Liefs, Peetje

Bonjade zei

Heel herkenbaar.........even iets 'nieuws' even wat anders en het is weer extra genieten.

Stoere kandelaar hoor, goeie vondst.

Fijne avond

Liefs

Ús hûs ús thús zei

Hi hi, leuk dat winkelen in eigen huis! Je hebt weer mooie gezellige hoekjes gemaakt. Je Clayre & Eef aankoop vind ik ook erg mooi. Leuke combi met de verweerde kandelaar!
Fijne avond. Groetjes van Aleta

Twidde Brocante zei

Wat een heerlijke hoekjes heb je gemaakt. En wat is het tocch leuk om in je eigen huis te winkelen.

Groetjes Natasja

van alles wat in huis en tuin. zei

Ha, wat leuk: ik heb ook een pot met hetzelfde plaatje (ooit van een vriendin gekregen) Ik moet hem ook maar weer eens tentoonstellen denk ik!
Leuke spulletjes.

Groet Trijnie

Gerry zei

Hallo Linda,
Mooi die grote vloerkandelaar! Echt doorleefd.
Leuk die mooie oude spullen. Handig zo'n ruilzolder, kun je nog weer eens nieuwe hoekjes maken.

Liefs, Gerry

idémakeriet zei

Ja hoor super herkenbaar, hihi
Op zolder wordt regelmatig een doosje neer gezet en als ik dan na een aantal maanden of soms jaren zo´n doosje weer open maak sta ik soms versteld wat er uit komt en zowel mogen en dan weer wat dingetjes het daglicht zien:)
Mooi die grote kaarsenstandaard, prachtig dat ie zo doorleeft is.
Liefs gerda

Sober en Stijl zei

Super die kandelaar en lekker doorleeft ook :-)

Liefs, Dorine

Barbara zei

Een voor een mooie vondsten, de mokkenstandaard is zeker mijn favoriet en voor mij kijkt ze gewoon tevreden :)

Lieve groet,
B.

lien zei

Leuk om oud en nieuw zo met elkaar te combineren! Het meisje is volgens mij verliefd, zo dromerig kijkt ze! Liefs Carolien

bij ELZ zei

Prachtige kandelaar! En wat een mooi etiket, net of je de pot zo gekocht hebt, leuk geworden! Liefs Lindy

Thuis bij Tjits zei

Ja zeker herkenbaar en zo leuk om weer met andere ogen naar iets te kijken!
Wow wat is je headerfoto mooi!!

liefs, Tjits

Miranda zei

Heel herkenbaar ;) Je hebt weer leuke vondsten gedaan!

Fijne avond. X

Rozen van Papier zei

Dat is zeker leuk om zo weer eens een ander sfeertje te maken. Leuk beeldje!

groetjes Janny

ilona zei

Heel herkenbaar. En helemaal leuk als je er soms een Eigen touch aan kunt geven, zoals met dat etiket er op. Helemaal leuk. Groetjes, Ilona.

Pure & White zei

wat eens stoere kandelaar!
Lekker zo laten hoor!
Liefs Dineke

Blomkje en Wenje zei

Heel herkenbaar! Ik kan daar zo blij van worden! Mooi gedaan met het etiket.

Fijne avond nog!

X Pietrik