dinsdag 25 maart 2014

Gordijn en plant




Het gordijn op de overloop 
is klaar
en hangt op zijn plek.

We (= man) hebben een nieuwe hor geplaatst
en een nieuwe zwarte gordijnstang,
zodat we er weer netjes bijzitten.






Het gordijn heb ik afgekeken
 van de gordijnen van Jeanne d'Arc Living,
die ook reepjes stof
 aan de bovenkant hebben. 
Het linnen had ik nog liggen.
Ooit gekocht voor een groot tafelkleed,
maar inmiddels al voor allerlei
andere doeleinden gebruikt.

(Dat tafelkleed heb ik intussen
gewoon kant en klaar gekocht.)











Op de vensterbank staat een nieuwe plant.
Om die goed te laten zien
heb ik 'm even op de vloer gezet.







 De plant heet Corokia cotoneaster.
Ik vind 'm helemaal leuk.
 Ik vond de plant bij de kamerplanten
bij de I*ntratuin. 
De Nederlandse naam is Zigzagstruik.
In het voorjaar krijgt de
plant gele stervormige bloemetjes en daarna
volgen oranjerode vruchten.
Nou net niet mijn kleuren,
maar ik ga het beleven.


 Liefs, Linda


P.S. Nieuwe volgers op Bloglovin': welkom!



19 opmerkingen:

Home and Lifestyle zei

Een goed idee om het gordijn a la JDL te maken. Aan het zonlicht te zien, kun je hier in de zomer zeker wel een gordijn gebruiken.

De plant en haar naam ken ik niet, ik ben benieuwd naar de bloemen er van.

Nog een fijne avond, Linda! Liefs, Ingrid

♥Sanne en Andre zei

Hartstikke plant en de pot is ook prachtig.. Voor het raam fotograferen gaat moeilijk he :) Succes met beleven :D

liefs sanne

Thuis bij Tjits zei

Je gordijn staat mooi, mooie stof ook! Grappig de Corokia, ik ken de plant niet, maar we zien hier vast haar bloemen wel verschijnen:)

Liefs, Tjits

inge van der sanden zei

De plant ken ik niet....leuke naam voor een plant.
Je hebt er een leuk gordijn van gemaakt.
Fijne Week.

Groetjes,
Inge, my choice

Sonja- Sezoentje zei

Mooi gedaan, heerlijk is het als zo een hoekje dan 'af' is hè!
Je plant is supermooi,
liefs, Sonja

De Witte Lanteern zei

Grappig dat je iets koopt en dat het dan voor iets heel anders gebruikt wordt dan dat je van plan bent. Gebeurt hier nooit, haha(dus wel!). Hij is mooi geworden, je JDL-gordijn. Ook je plant is mooi, volgens mij zie ik 'm wel eens bij de Scandinavische blogs op de vensterbank staan. Vroeg me dan af, hoe die heette, nu weet ik het dus, dankjewel. Ben benieuwd hoe de bloemen en besjes worden, want dat zijn nu ook niet mijn kleuren. Maar de vertakking en het grijzige blaadje vind ik prachtig.
Liefs, Peetje

De Meidenmuts zei

Mooi gordijn heb je gemaakt!
Ben benieuwd naar je plant als hij gaat bloeien en de vruchtjes krijgt. Ik ken deze plant niet.

Groetjes Anita

Saskia Klaver zei

Fijn he, als het dan af is! VInd dat je dat met die reepjes erg leuk hebt gedaan!
Mooie kleur ook.

Liefs saskia

Marjon zei


Hallo Linda, super mooi deze gordijnen van linnen...een mooie kleur en een prachtige uitstraling....en je gelooft het nooit...het plantje dat jij hebt gekocht heb ik ook bij een dame met een Duitse blog zien staan en ik heb haar om de naam gevraagd...Hier was deze plant vorig jaar...nergens te krijgen....ik vind de plant echt heel leuk....lieve groet Marjon

Pure & White zei

leuk gordijn, en wat een leuke plant!
Liefs Dneke

Blomkje en Wenje zei

Ha ha! Dat met die plant herken ik! Zodra er een andere kleur dan paars, roze of wit verschijnt, gaat ie de tuin in (tot ie doodgaat....) Je gordijnen vind ik prachtig!

Fijne dag

Groetjes, Pietrik

It's me zei

Gezellig zo hoor....ik vind de plant helemaal superrr hoor !!...liefs Ria...x !

Homemade Home zei

Je gordijn is prachtig geworden en je plant is ook heel mooi, leuk hoekje zo.
Lieve groet Nelly

Gerry zei

Je hebt dat gordijn mooi gemaakt! Ik vind het leuk met die reepjes stof eraan.
De plant vind ik heel bijzonder, staat daar ook heel mooi. Ben benieuwd naar de bloemen en de vruchten.
Nog een mooie dag gewenst!

Liefs, Gerry

Ger zei

Gordijn is mooi geworden,staat leuk zo met die afhangende linten.
Ik had jaren terug ook een zelfgemaakt rolgordijn van linnenstof met linten aan onderkant waar ik strik in maakte.
Ook je plant is mooi,maar ik vraag me af waarom die tussen kamerplanten stond,het is een buitenplant,kuipplant wel te verstaan,standplaats: liefst halfschaduw. Doet het ook op een plaats met minder licht.
Niet winterhard,overwinteren op lichte plaats bij een temperatuur van 5-10 graden.

Fijne dag en lieve groet,
Ger

Mirjam zei

Hoi Linda,
Wat staat dat mooi zeg, dat gordijn op die plek. Dat heb je wel heel mooi gemaakt, en het komt prachtig uit met die zwarte roe.
Je plant ken ik niet maar ik vind hem wel heel erg leuk...
Ik wens je een heerlijke middag en avond,
Lieve groet,
Mirjam

inro soor zei

je gordijn is mooi geworden, net echt;-) top toch?
enne je plant , leuke kleuren komen daar uit, hahhahahahhaahhaha!
heb jij weer:) nou ben benieuwd of die kleurexplosie tzt mag blijven staan!

groetjes, Inge

Bonjade zei

Mooi je gordijn......
En leuke plant.......bijzonder, vind hem erg mooi!
Ha ook 1 voor mij maar idd zonder het geel en oranje....maar die kun je eruit knippen toch....?
;)

Fijne avond

Liefs

Ús hûs ús thús zei

Je gordijn is mooi geworden! Leuk ook met die linten eraan.
De plant is wel heel bijzonder. Ik heb zo eentje nog nooit eerder gezien. Mooi die grillige vorm.
Groetjes van Aleta