woensdag 16 april 2014

Luik (2)




Aan dezelfde muur als de werkplek
(zie mijn vorige bericht)
was er ook nog plaats voor een luik.

Dit is het stukje muur tussen de bijkeuken
en de keuken. Voorheen hing daar een spiegel.

Maar die hing er al zo lang; tijd voor
verandering! Direct na het verven 
van de muur sprong ik in de auto om
het luik bij mijn ouders op te halen. 
Die hadden er twee (zie vorige bericht 
over het luik) en nu dus geen een meer.
Ze lagen, weliswaar onder een afdakje, mooi
te patineren. Thuisgekomen vond ik
het luik te breed voor het tussenstuk
en heb ik deze omgeruild met het 
smallere luik dat buiten stond.






Vorige week plukte ik een bosje
fluitenkruid langs de kant van de weg
et voila: weer een 'vaas' gevuld.






Fluitenkruid dankt zijn naam aan het feit
dat de stengel hol is en vroeger werd 
gebruikt als blaaspijpje.



(Bron foto: www.wilde-planten.nl)







Het hart op het luik heb ik al eerder
gemaakt met behulp van ijzerdraad en rendiermos.

Daaraan hangt een fijn gehaakt kleedje.
Dit heb ik samen met andere leuke vondsten
gekocht tijdens de dagen 'Brocante aan de
Giessen' (www.graanbuurt.nl) waar ik
vorig jaar al een keer geweest was en
me nu ook weer prima heb vermaakt.







Hartelijke groet
en alvast fijne Pasen gewenst!


Linda

 



20 opmerkingen:

De Meidenmuts zei

Het luik staat prachtig.....ik wens mij ook nog wel eens zo'n luik.....mooie foto's!

Jij ook fijne paasdagen.
Groetjes Anita

Mijn Stijl zei

Mooie luik inderdaad.
lees net je vorige post...mooi werkplekje hoor.
Volgens mij hebben we dezelfde lamp. Ik heb hem in de keuken boven het aanrecht...hij is mooi hè!

Ook alvast fijne Pasen gewenst!
Anita

Home and Lifestyle zei

Wat staat dit luik hier mooi, prachtig ook met het fluitenkruid ervoor. Toen ik vanmiddag aan de wandel was, nam ik mij ook voor om snel een bos fluitenkruid te gaan plukken. Er stond genoeg ;-).

Ik wens jou ook een heel fijn paasweekend. Liefs, Ingrid

Barbara zei

Beeldschoon is je nieuwe luik, het bosje Fluitenkruid maakt het plaatje compleet!

Ik wens je alvast fijne Paasdagen toe.

Liefs,
B.

Gerry zei

Wat staat dit mooi, Linda!
Prachtig dat luik tegen de muur.
Een kleine accessoire en het fluitenkruid maakt het compleet!
Een fijne avond nog!

Lieve groet,
Gerry

Marjon zei


Wat een super mooi luik Linda....en prachtig met dat Fluitenkruid....en ook het hart...alles is mooi....lieve groet Marjon

What's in a day zei

Je luik is heel mooi, ik hou wel van die stoere luiken, mooi zoals je het Fluitenkruid in de vaas hebt staan, zo eenvoudig, maar puur natuur.
Voor jou ook fijne paasdagen.

Lieve groet, Eefie

It's me zei

Mooi hoor Linda....prachtig luik...en leuk je fluitekruid.....liefs van mij...x !

inge van der sanden zei

Mooi is dat fluitekruid toch...zo mooi teer.
Je luik vind ik ook al zo gezellig staan.
Alvast fijne Paasdagen.

groetjes,
Inge, my choice

De Witte Lanteern zei

O, je nieuwe header is mooi! Ik zie nu ook waar ie gemaakt is, voor je nieuwe 'oude' luik. Het staat prachtig samen.
Fijne Paasdagen!
Liefs, Peetje

Loraine Living zei

Prachtig Linda! Een mooi luik heb je staan,erg gezellig zo.

crochetcookingandmore zei

GAAF, GAAF, GAAF!

Rozen van Papier zei

Heel erg leuk vind ik je luik staan! Precies een goed plekje,

Fijne Dagen,

Groeten Janny

Jolanda zei

Hello,

Mooie foto heerlijk fluitenkruid!!

Fijne paasdagen,

Lieve groet,

Jolanda

Mirjam zei

Hoi Linda,
Wat staat dat mooi zeg, dat luik zo aan de muur. Je bosje fluitenkruid is ook niet mis zeg, hoe gezellig staat dat!! Zie ik het nou goed, is je deur naar de bijkeuken te klein? Ik mis aan de onderkant een stukje maar ook aan de bovenkant is een flink stuk open...?
Maakt niet uit natuurlijk, je hebt weer een aantal heerlijke sfeerplaatjes geplaatst...
Ik wens je een heel fijne avond,
Lieve groet,
Mirjam

Sober en Stijl zei

Prachtig je luik, staat daar ook heel mooi.

Fijne dagen.
Groetjes, Dorine

eigen thuis zei

Wat staat je luik daar mooi! Leuk ook, dat fluitenkruid. Fijne pasen.

Groet Gonda

Fuchsiaantje zei

Hallo Lynda, wat een mooi luik is dat, ook helemaal mijn smaak. en dat bosje fluitenkruid staat zo leuk er bij. Zo zie je maar dat je niet veel nodig hebt om de sfeer te hebben. Ik wens je een fijn paasweekend toe en groetjes van mij, Riet.

Anita r zei

Staat heel mooi je luik.
Mooi plaatje geworden.

fijn paasweekend.
gr. Anita

Blomkje en Wenje zei

Wat mooi Linda! Erg sfeervol! Ik vind je hart ook heel erg mooi.

Fijne dag

Groetjes, Pietrik