dinsdag 6 mei 2014

Ik heb de bloemetjes buiten gezet




maar ook binnen!


De gekregen viooltjes heb ik in een zinken
wasketel gepoot. Jarenlang stond
daar een kerstroos in, maar zoekend naar
een goed adres voor de viooltjes
kwam ik bij deze ketel terecht.






Voor de in hun nadagen verblijvende
roosjes vond ik een oud zinken emmertje
bij mijn voorraad.
Daarbij zette ik takjes van 
de Spiraea, een witbloeiende struik,
 uit eigen tuin. 
Deze takjes sieren
momenteel menig vaasje in huis.






In de tuin bloeit een witte pioenroos.
Deze heb ik vorig jaar 
in de koopjeshoek
van een tuincentrum gevonden en kijk
'm nu eens bloeien!






Voorgenomen om niet teveel klein spul
meer te kopen voor in huis,
kwam ik deze waterkruikjes tegen
op een rommelmarkt op Koningsdag.
Van voornemens mag afgeweken worden,
toch? Deze kon ik niet laten liggen.
Er zit zelfs nog water in,
maar de doppen zijn niet zomaar
open te krijgen,
lekker vastgeroest dus!





Om de hoek piepen een paar takjes
van het zilverstruikje
(voor de liefhebbers: Calocephalus brownii).
Deze plant heeft oorspronkelijk binnen in de huiskamer
gestaan. Vervolgens heb ik 'm buiten gezet,
omdat ik blijkbaar even geen plek meer voor 'm
had. Maar...het struikje is terug 
van weggeweest en nu geniet ik er binnen
weer van. Ik blijf 'm leuk vinden.






Welkom nieuwe volgers!
Het stimuleert om door te gaan
met het plaatsen van berichtjes.

Heel erg bedankt
 voor de reacties die
jullie achterlaten;
 ik ben altijd weer
 benieuwd!


 Liefs en graag tot
een volgende 
keer!


Linda


29 opmerkingen:

Marie-José zei

Lekkere lichte post, Linda, altijd mooi witte bloemen vind ik...en ook mooie kruikjes. Ik heb een tip voor de vastgeroeste doppen...in de cola ;)
Ook ergens gelezen dus niet zelf ondervonden...
Ik wil ook wat minder klein spul kopen maar telkens kom ik weer wat leuks tegen, haha, ik wijk dus ook nogal eens af...

Lieve groet, MJ

Nancy Blaauwgeers zei

De viooltjes staan prachtig in de zinken ketel.,en de roosjes met de spirea doet het goed in de zinken pot.,wat kun je soms met eenvoudige dingen leuk decoreren. Groetjes, Nancy

Gerry zei

De violen staan prachtig in de zinken ton. Daar zul je nog veel van genieten.
Zelf ben ik ook bezig om mijn balkon op orde te krijgen.Ben al een heel eind.
Geniet ervan Linda!

Lieve groet,
Gerry

Marjon zei


Hallo Linda....viooltjes blijf ik mooi vinden en bij de zinken teil ziet het prachtig uit...ook de witte pioen wat een beauty en de oude kruiken....ik herinner mij nog de koude winters toen deze, gewikkeld in een flanellen doek, in mijn bedje lagen...mooie foto's....fijne week en lieve groet Marjon

Verie -Vestywo- zei

Gezellig, Linda! Mooie viooltjes ook. Geniet ervan.

Lieve-Groetjes, Verie

Mirjam zei

Hoi Linda,
Wat een leuke post. Die viooltjes staan daar wel heel erg mooi in die zinken wasketel. En de roosjes binnen in het zinken emmertje... ook prachtig. Je kruikjes moet je ook niet meer open willen maken, ik denk niet dat dat water wat er nog in zit zo fris is... laat maar lekker dicht... Ze zijn echt heel leuk, ik heb er twee op een tafeltje met oud linnengoed, op onze slaapkamer staan... ben er gek op!
En nu al een bloeiende pioenroos? Jeetje wat snel al, en hoe mooi... prachtig is deze...
Fijne namiddag en avond,
Liefs,
Mirjam

het Moonhuis Monica zei

Blijft mooi die viooltjes in combinatie met zink!!

Liefs Monica

Thuis bij Tjits zei

Viooltjes en zink.. een heel mooi setje! Wat leuk dat er al een pioenroos bloeit in je tuin, hier zijn ze nog niet zo ver.

Fijne avond,
liefs Tjits

Home and Lifestyle zei

Gelijk heb je...zet jij de bloemetjes maar lekker binnen en buiten. Wat zijn je violen mooi! Hier zijn ze niet meer verkrijgbaar, dat vond ik wel jammer want ik had er graag nog een aantal in de tuin willen zetten.

Wat leuk dat de pioenroos het zo goed doet!

Liefs, Ingrid

crochetcookingandmore zei

Wat een geluk heb jij met je witte pioen! Ik kocht ooit een witte pioen in de koopjeshoek en na een jaar bleek het een felroze met geel te zijn...ik was niet blij. Hij heeft echter ook nooit meer gebloeid na die tijd; geeft alleen elk jaar blad en dat vind ik in deze kleur niet erg :)

It's me zei

Wat kunnen we toch heerlijk genieten van kleine dingen he...liefs van mij....x !

lien zei

Wat leuk die waterkruikjes! Daarvoor mag je zeker afwijken van je voornemens :-)
Ook erg leuk je viooltjes in zinken potje! Liefs Carolien

van alles wat in huis en tuin. zei

Prachtig zijn de viooltjes in het zink: dat blijft altijd een mooie combinatie he!
En fijn dat je een koopje hebt wat het goed doet, dat is niet altijd zo!

groet Trijnie

Barbara zei

Letterlijk of figuurlijk, het ziet er fantastisch uit als jij de bloemetjes buiten zet :)

Lieve groet,
B.

inge van der sanden zei

Mooie combinatie...het blauw van de viooltjes en het zink.
Fijne Avond nog.

Groetjes,
Inge, my choice

Ús hûs ús thús zei

Mooie bloemenplaatjes! De kruikjes zijn ook leuk. Ik heb laatst ook zo'n stel gekocht. Ook zo mooi verweerd.
De bloemen komen ook prachtig uit in de zinken emmer.
Groetjes van Aleta

Fuchsiaantje zei

Hallo Linda, wat laat je ons weer mooie foto`s zien, vooral die viooltjes in die emmer. ik geniet altijd van van jouw post. ik wens je nog een fijne week toe en groetjes van mij, Riet.

Pure & White zei

Altijd goed, viooltjes en zink!
Je struikje die van binnen naar buiten en weer terug ging vind ik ook erg leuk!!
Liefs Dineke

eigen thuis zei

Mooi, viooltjes met zink! En je pioenroos is prachtig, hier zit hij nog helemaal in de knop.

Liefs Gonda

Marieke Kromme zei

Leuk die viooltjes zo in die zinken emmer, geeft een mooi contrast!

Liefs Marieke

Roelie Steinmann zei

Prachtige witte bloemen. Leuke post.

Lieve groet Roelie

What's in a day zei

Wat een genietpost zeg, heerlijk die bloemen, het brengt zoveel kleur, mooi om van te genieten tussen de buien door.

Lieve groetjes, Eefie

What's in a day zei

Wat een genietpost zeg, heerlijk die bloemen, het brengt zoveel kleur, mooi om van te genieten tussen de buien door.

Lieve groetjes, Eefie

Loraine Living zei

Stoer en lief tegelijk de bloemetjes in de zinken pot ;) erg mooi
groetjes Diana

Sober en Stijl zei

Super combi zink en viooltjes en witte pioenen...prachtig!

Lieve groet, Dorine

inro soor zei

dat boeketje is lief!
en je kruiken zijn erg leuk,ik heb er ook al jaren twee staan, ze blijven gewoon decoratief.
geniet ervan

groetjes, inge

inro soor zei

dat boeketje is lief!
en je kruiken zijn erg leuk,ik heb er ook al jaren twee staan, ze blijven gewoon decoratief.
geniet ervan

groetjes, inge

Marijke zei

Leuk de oude wasketel met de viooltjes... kan mij nog goed herinneren dat mijn moeder het water van de ketel verwarmde op het gasfornuis en dan later met een enorme houten knijper er in roerde en de was optilde... jeetje wat ben ik oud hihi welnee er is veel vernieuwing!
groetjes van Marijke

Blomkje en Wenje zei

Wat een mooie bloemen! Hier idd ook wel eens wat bloemen die naar buiten verhuizen en het daar dan onverwacht goed doen..

Fijn weekend

Groetjes, Pietrik