donderdag 1 mei 2014

Kast




In januari liet ik jullie 
een paar kasten zien (klik).

De hoge kast heb ik inmiddels van een nieuw
kleurtje voorzien. Dat heb ik gedaan met krijtverf,
kleur Anno van L'Authentique.

Er zat Truffle op van Painting the Past.
Na het vetvrij maken en schuren 
van de kast zag het er zo uit:






Toen kreeg ik zelfs even de neiging om de kast
zo te laten; het zag er zo lekker doorleefd uit.
(Op bovenstaande foto lijkt het wel of
het de nieuwe kleur is, maar het is echt nog
de taupe-achtige kleur die erop zit.)

 Maar ik ben toch maar bij mijn eerste plan
gebleven en heb de verfkwast gepakt.






De kleur is grijsgroen. De verf dekte
in een keer. Ik schuurde de verf hier en daar
wat door en behandelde
vervolgens de kast
met Amazona Colourwax, kleur Lever.
Dit bracht ik op met fijne staalwol en dat
werkte heel makkelijk!












Weer een klus geklaard; de volgende zit alweer
in mijn hoofd. Zo gaat het maar door!
Heerlijk om iedere keer iets beet te pakken
en te veranderen naar de stijl waarvoor
ik een passie heb: landelijk brocante
met stoere elementen, maar ook vaak met
een romantisch tintje.


Liefs

Linda


30 opmerkingen:

A place for my home zei

De kast is erg mooi geworden Linda, daar mag je trots op zijn! Wat een nieuwe kleur al niet kan doen he.

Ben benieuwd naar je volgende project.

Liefs, Cynthia

Landelijk at Home zei

Mooi geworden hoor! Heb zelf ook ervaring met de lever wax die is prachtig!

lien zei

Wat mooi en wat knap dat je dat allemaal zelf kunt!!

Marjon zei



Prachtige kast Linda....en de kleur is super....het is heerlijk om dit soort karweitjes uit te voeren en dan tevreden zijn met het resultaat...dus laat maar komen de volgende projecten...fijn weekend en lieve groet Marjon

Verie -Vestywo- zei

Een mooie kast is het geworden, Linda! Hiervan ga je zeker genieten.
Mooie, warme kleur ook.

Lieve-Groetjes, Verie

Mijn Stijl zei

Wat een verandering weer...kast is heel mooi geworden.

Alvast fijn weekend gewenst,
Anita

Barbara zei

Wat is krijtverf toch een mooi product, je kast ziet er fantastisch uit, Linda! Helaas ben ik niet zo handig, anders zou ik ook eens de verfkwast ter hand te nemen.

Lieve groet,
B.

Home and Lifestyle zei

Dit ziet er weer heel mooi uit, Linda. En mocht je er een keer genoeg van hebben, dan kun je er zo weer met de kwast overheen.

Liefs, Ingrid

Gerry zei

Prachtige kast is het geworden, Linda!
Ik krijg zeer veel bewondering voor al die zelf vervende vrouwen die op allerlei manieren weten een kast of wat dan ook in de verf te krijgen, en dat niet alleen, maar ook nog zeer veel afwerkingen tot hun beschikking hebben.
Zie uit naar je volgende projectje!


Liefs, Gerry

Anita r zei

Toen de kast geschuurd was vond ik het ook mooi.
Maar nu de kast af is vind ik het toch zo mooier.

gr. Anita

Ús hûs ús thús zei

Je kast is prachtig geworden! Ik vind de kleur ook erg mooi.
Ik ben nu al benieuwd naar je volgende project!
Groetjes van Aleta

Rozen van Papier zei

Hij ziet er prachtgi uit, wél een grote klus hè?

Groeten Janny

van alles wat in huis en tuin. zei

Mooi geworden hoewel ik 'm voor die tijd geschuurd en al ook mooi vond!
En nu al weer zin in het volgende project?? Ben benieuwd!

Groet Trijnie

It's me zei

Wooowwwie !!...mooi hoor....daarvoor vond ik hem ook al mooi hoor !!..liefs fijn weekend ven mij...x !

het Moonhuis Monica zei

Mooi geworden Linda, ik doe dit ook zo graag!!

Liefs Monica

ineke zei

Prachtig geworden
Ga het ook een proberen

Groet Ineke

Mirjam zei

Hoi Linda,
Wat is je kast mooi geworden zeg. Ik moet wel zeggen dat ik de kast, toen die alleen nog maar geschuurd was, ook al zo leuk vond, net als jij schrijft... maar zo, nu hij af is, is hij echt heel erg mooi geworden, wat een bijzondere kleur!
En nu weer door naar de volgende klus. Ik ken dat hoor, bedenk me net dat ik deze twee weken, die Ben naar zijn werk is, had willen gebruiken om nog een klusje af te maken, maar Ben is al anderhalve week weg en ik ben er nog niet aan toe gekomen. Nou ja, volgende keer maar weer... Aan klussen geen gebrek, hier ook al zo...
Ik wens je alvast een heel fijn weekend,
Lieve groet,
Mirjam

inge van der sanden zei

Je kast is mooi geworden Linda...die lever wax ken ik niet..maar je krijgt er ook een mooi resultaat mee.
Op naar het volgende project.
Fijn Weekend alvast.

Groetjes,
Inge, my choice

jacqueline zei

Hij is erg mooi geworden zeg! Een hele klus begrijp ik maar wel de moeite waard...Leuk he dat opknappen! Ik hou er ook van...fijn weekend! Groeten, Jacqueline

De Witte Lanteern zei

Je kast is heel mooi geworden, mooie kleur. Ook ik vond de eerste versie ook al heel leuk, maar nu is ie echt af. Handig om je tips te lezen over het aanbrengen van de wax.
Succes met het volgende project!
Liefs, Peetje

Thuis bij Tjits zei

Supermooi geworden en wat een prachtige kleur Linda!

Fijn weekend,
liefs Tjits

Marieke Kromme zei

Je kast is erg mooi geworden, ik vind dat doorgeschuurde effect juist heel sfeervol staan.
P.s: Ik ben ook lid geworden van je blog hoor! :)

Liefs Marieke - What I love most
mariekekromme.blogspot.com

De Meidenmuts zei

Wat is de kast mooi geworden. Heel mooi gedaan! Een hele klus maar dan heb je ook wat...

Fijn weekend

Groetjes Anita

What's in a day zei

Wat blijft het toch leuk om zelf iets onder handen te nemen, heerlijk om je kast om te toveren tot iets wat je in gedachten hebt, heel mooi zo en die kleur ook! Wat zul je blij zijn met het eindresultaat!

Fijn weekend en lieve groetjes, Eefie

Sober en Stijl zei

Mooi geworden Linda, en ik herken het veranderen, ben zelf ook in de weer geweest met mijn kasten:-)

Groetjes, Dorine

Pure & White zei

super gedaan, gave kleur!

Liefs Dineke

inge van der sanden zei

Ja..ja..het marmeren blad heb ik nog...je weet het maar nooit....
Fijne Avond nog.

Groetjes,
Inge, my choice

Blomkje en Wenje zei

Hij is prachtig geworden Linda!

Fijne avond nog

Groetjes, Pietrik

Happy Living zei

Mooi geworden!

ANNE VAN DAELE zei

Proficiat,prima werk hoor !
Zelf, heb ik geen geluk met mijn experiment. Heb een hall-kast geverfd met krijtverf van Amazona, 's anderendaags behandeld met lever wax, maar : ik wrijf de krijtverf er weer af !! Ik begrijp er niets van hoe dat kan. Weet u soms raad ?
Groetjes, Anne