dinsdag 13 mei 2014

Rabarberblad DIY




Met het idee om een keer een bericht te maken
over mijn rabarberblad van cement heb
ik dit naar voren gehaald vanwege Mirjams
bericht op haar blog 'Handhaveaniceday'
over haar vogeldrinkbak van cement.
Dit onderwerp vind ik er leuk bij aansluiten.


  Het is alweer vele jaren geleden

dat ik dit rabarberblad van cement maakte.





 
 In plaats van hoefblad gebruikte ik een zo
groot mogelijk rabarberblad uit de moestuin van
mijn ouders. Het werd een gezellig gezamenlijk project,
want ook mijn moeder maakte er een en mijn vader
mengde het cement en het zand met water.
 





Het blad heeft de vorm van een hart.
Ik heb het gemaakt als decoratie voor in mijn tuin.
Er heeft al van alles in gelegen, zoals
bijvoorbeeld appels. Op dit moment staat er
een terracotta potje op met knikkend nagelkruid
(Geum rivale), een druivenstronk en een
paar stenen. Het knikkend nagelkruid dankt 
zijn Nederlandse naam aan de knikkende bloemen.
Het is een vaste plant uit de rozenfamilie.






Na al die jaren heeft het blad een
verweerd uiterlijk gekregen.









En terwijl ik de foto's nam kwam liet het zonnetje
zich ook nog even, heel even, zien.






De werkwijze van dit blad heb ik ooit uit het boek
'Bloemdecoraties van week tot week' (Betty Kessing) gehaald.
Voor diegenen die dit ook eens willen uitproberen
heb ik hieronder een kopie geplaatst.






Hartelijke groeten en succes!



Linda


20 opmerkingen:

Atelier Valerie © zei

Dit is prachtig ...
De nerven van het blad vind ik zo mooi ...
Nog een fijne dinsdag ...
Lieve groetjes ... Valerie ♥

De Witte Lanteern zei

O, die is mooi! Je ziet heel goed de nerven en de vorm in hart vind ik ook al zo mooi. Ook dat ie nu zo mooi verweerd is. Dit ga ik opslaan in mijn to-do-lijstje!
Liefs, Peetje

Barbara zei

Wauw wat een prachtig DIY project, nu moet ik nog iemand vinden die het voor me maakt :)

Lieve groet,
B.

Gerry zei

Wat een prachtige schaal, Linda!
Een prachtig werkje.
Zoiets is wel leuk om even te onthouden. Misschien kan ik het een keer bij mijn vader in de tuin maken.
Je hebt de schaal mooi gestyled!

Liefs, Gerry

Mirjam zei

Hoi Linda,
Wat is jouw blad ook prachtig. En zo mooi verweerd inmiddels. Ik stond echt te kijken van de reacties op mijn post, dat zoveel mensen zich nog wisten te herinneren dat deze vogeldrinkbaden zo vaak gemaakt werden jaren geleden. Ik wist dat helemaal niet, ik vond juist dat mijn vriendin dit zo leuk bedacht had... haha, zij was dus niet de enige... Maar ik blijf de mijne mooi vinden hoor, ben er heel zuinig op. Maar jouw blad voor decoratie is ook heel erg mooi. Super uitgevoerd...
Ik wens je een heel fijne dag verder,
Lieve groet,
Mirjam

Miranda zei

Een heel leuk idee! Mijn ouders hebben ook eens zulke schalen gemaakt en de vogeltjes maken er nog steeds graag gebruik van. De werkwijze is al behoorlijk oud, want in de beschrijving worden nog guldens genoemd ;)

Fijne dag. X

Nancy Blaauwgeers zei

DIt kan ik mij ook nog heel goed herinneren hoor. Ik heb er ooit ook eens eentje gehad. Nu ik hem weer zie heb ik er spijt van dat ik hem niet heb bewaard. Leuk om weer eens te zien. Groetjes, Nancy

Esther zei

Dat is een beauty! Ook mooi verweerd.

lien zei

Wow, dat is prachtig gemaakt. Echt een blikvanger!

What's in a day zei

Het is zo mooi zeg, ik heb er ook één, jaren geleden gekregen van mijn zus, op dezelfde manier gemaakt...mooi dat je het nu ook terug ziet, mensen waarderen dit soort stoere items.
Heerlijk dat de zon er af en toe was!


Lieve groetjes, Eefie

inge van der sanden zei

Dat heb je mooi gedaan...
Leuk toch, als het van je eigen hand is.
Fijne Avond.

Groetjes,
Inge, my choice

Pure zei

Super leuk en zeer tijdloos..
Mijn moeder heeft dat jaren geleden ook eens gemaakt en hij ziet er net zo verweerd uit als de jouwe,ik houd ervan..
Groetjes Chris

eigen thuis zei

Mooi zeg. Wat is zo'n rabarberblad toch ontzettend mooi dat zie je nu pas eigenlijk. Lekker hè dat zonnetje dat tevoorschijn kwam.

Lieve groet Gonda

Pure & White zei

Wat een leuk idee!! Echt heel mooi gemaakt en super decoratief!
Liefs Dineke

het Moonhuis Monica zei

Dat is echt hartstikke leuk en ook leuk om te doen!!

Liefs Monica

Marieke Kromme zei

Nou dat is zeker een joekel, heb je echt wel een statement mee gemaakt. Mooi hoe hij in de loop der jaren verweerd en vast en zeker heel leuk om te doen.

Tip: Wil je iets sneller laten verweren, dat er mos op komt etc? Smeer er dan yoghurt op en laat het buiten staan. Je zult zien dat het na twee weken al werkt.

Liefs Marieke

Ús hûs ús thús zei

Wouw die is echt goed gelukt! Je ziet de nerven super duidelijk.
En zo verweerd ziet hij er helemaal prachtig uit. Ik kan me goed voorstellen dat ie nog steeds in je tuin staat.
Groetjes van Aleta

Sober en Stijl zei

Leuk gedaan, ook mooi nu die verweerd is.
Fijn weekend verder.
Groetjes, Dorine

Marian zei

Leuk..jij hebt er ook eentje, ja hier ligt er ook zo een in de tuin, en ik vind ze met de jaren steeds mooier worden..
Ik heb er eens eentje gezien van groot hoefblad, die was zeker 1 meter in doorsnee :o
De mijne is ook van rabarber..

Janny zei

Wat is dat blad mooi verweerd geworden, leuk om er van alles op te leggen. Het plantje is ook erg mooi,
Groetjes Janny