dinsdag 27 mei 2014

Schilderstrapje




De regen valt hier met bakken uit de hemel.
Prima weer om gezellig binnen een berichtje te plaatsen.
Mét zonnige foto's, maar dat vinden jullie
vast geen probleem...

 Sinds een aantal weken staat dit
schilderstrapje in mijn tuin. Vorig jaar
al heeft manlief (bekend met mijn voorliefde voor dit
soort attributen) het trapje uit een container gevist.
Er zaten teveel felblauwe en bruine
verfsporen op naar mijn zin, maar dit heb
ik verdoezeld door er waar ik het nodig vond
witte grondverf op te smeren.





Ik heb het trapje voor de spiegel,
tussen de struiken geplant. 





Op de foto hieronder is te zien dat de paarse
Akelei bloeit, maar die is inmiddels op zijn retour.
 En de varen doet zijn best om het
trapje te overwoekeren (en dat begint al
aardig te lukken).




 
Zo'n trapje leent zich uiteraard uitstekend 
voor het uitstallen van allerhande spullen,
zoals het harspotje (de hars is door
de tijd verdwenen, dat is dan 
wel weer een klein beetje jammer). 





De oude met textielverharder
 bewerkte werkschoenen doen nog steeds dienst. 






Zo mooi om te zien dat er op de
schoen nieuw leven is ontstaan!





Fijne week!


Linda



30 opmerkingen:

Nancy Blaauwgeers zei

En zo is dit trapje dat door iemand anders is afgedankt, bij jou aan zijn tweede leven begonnen. Het is een mooi hoekje zo. Groetjes, Nancy

Atelier Valerie © zei

Een heel mooi stukje brocante dat schilderstrapje ...
Ik ben meteen verliefd ... zo mooi ...
Het staat beeldig in je groene tuin ...
Fijne dinsdag ... Lieve groetjes Valerie ♥

De Witte Lanteern zei

Heel leuk dat trapje. Echt een dankbaar uitstal-item! Ook een mooi maatje. Manlief kwam maanden geleden ook met een oude schilderstrap thuis, maar wel bijna 2 meter hoog! Dus die moet nog even aangepast worden, want het hout is wel heel mooi verweerd. Leuk toch, dat onze mannen meedenken en ondertussen weten waar ons hartje sneller van klopt...
Je werkschoenen vind ik ook prachtig!
liefs, Peetje

Home and Lifestyle zei

Je hebt je man goed opgevoed ;-), ik geloof niet dat de mijne er stil bij zou staan. Toen ik met een ladder van de kringloop de tuin in kwam zeilen, keek hij mij verbaasd met grote ogen aan hihi...maar gelukkig laat hij mij mijn gang meestal wel gaan.

Maar het trapje in jullie tuin staat daar erg leuk. De werkschoenen zijn geweldig, die moet je daar echt laten staan. In de tuinen van Appeltern staan ze ook, maar dan met een heleboel schoenen op een rij.

Een fijne dag, Linda! Liefs, Ingrid

Tante Mali zei

Hi Dear,
you just made me smile!!! Thank you!
Have a great time and sunny days
Elisabeth

Marian zei

Wat leuk...zo'n uitstaltrapje...
En die schoenen komen zo uit een kinder of sprookjesboek met die omhoog stekende neus...grappig.
Dat zijn leuke vondsten , zo' n trapje ....en wat een lieverd van een man heb je, de mijne zou dit niet doen, die vindt dat er al genoeg oude rommel rond huis ligt...die zou doen alsof zijn neus bloedt, en snel doorlopen....

Marian zei

Wat leuk...zo'n uitstaltrapje...
En die schoenen komen zo uit een kinder of sprookjesboek met die omhoog stekende neus...grappig.
Dat zijn leuke vondsten , zo' n trapje ....en wat een lieverd van een man heb je, de mijne zou dit niet doen, die vindt dat er al genoeg oude rommel rond huis ligt...die zou doen alsof zijn neus bloedt, en snel doorlopen....

De Meidenmuts zei

Wat leuk dat je man het trapje gered heeft. Staat altijd heel leuk in de tuin. Je kunt er zoveel leuke spullen op decoreren.

Groetjes Anita

Thuis bij Tjits zei

Super van je man dat hij dit trapje voor je uit de container heeft gered, het vormt zo'n mooi stilleven in je tuin!

Fijne avond!
Liefs Tjits

van alles wat in huis en tuin. zei

Leuk hè....ik heb er ook al jaren ééntje staan uit de kringloop met allerlei potjes erop. Maar of ie het nog lang houd.....ik denk dat ik op een nacht wakker word van het lawaai van vallende potjes, haha.
Wat een lieve man heb je...ik geloof dat bovenstaande dames hem ook wel willen!
Bedankt voor de vrolijke foto's op deze regenachtige dag!

Groet Trijnie

Barbara zei

Nou na al die regen was ik wel toe aan zonnige foto's :) Die schoenen zijn echt super gaaf! Wat een lieve man heb, eentje om te koesteren hoor!

'K ga nog even buurten bij andere bloggers. Dank je wel voor deze heerlijke minuutjes!

Liefs,
B.

lien zei

Wat leuk dat trapje in de tuin met die werkschoenen. Wat een regen he, maar op jouw blog scheen even de zo'n :)

Gerry zei

Alsof het er altijd heeft gestaan, zo natuurlijk staat de trap daar met zijn schoenen bovenop.
En wat grappig dat er op de schoenen nieuwe begroeiing ontstaat.
Samen met de spiegel een hele mooie hoek, Linda!

Liefs, Gerry

Gerry zei

Alsof het er altijd heeft gestaan, zo natuurlijk staat de trap daar met zijn schoenen bovenop.
En wat grappig dat er op de schoenen nieuwe begroeiing ontstaat.
Samen met de spiegel een hele mooie hoek, Linda!

Liefs, Gerry

It's me zei

Geweldig die schoenen !! superrr gaaf je trapje leuke combi zo...fijne geniet week liefs Ria..x !

Ger zei

Van die leuke oude trapjes kunnen we geen genoeg krijgen en geven altijd een speciaal sfeertje in huis en tuin.
Grappig met die grote stappers erop.

Heb op dit moment nog een klein trapje in de tuin staan met wat potjes met aardbeien,wat het elk moment kan begeven.....helaas is dat dan het 4e exemplaar wat in de loop der jaren weggerot is in weer en wind:-((

Lieve groet en fijne week met hopelijk wat droog weer en zon!!
Ger

jacqueline zei

Wat heerlijk dat je zoiets uit n container vist....dat wil ik ook wel. Het staat supermooi daar in je tuin..! Lekker sfeertje zo...! Maar ven daarvan genieten nu de regen met bakken valt...groetjes,Jacqueline

*Mieke*Petitevictorianrose*and*PastTimeChildhood zei

Lieve Linda, wat prachtige zonnige foto´s op deze regenachtige dag, ik wordt er helemaal vrolijk van, wat staat het trapje superrr leuk in je tuin, en dan die werkschoenen.....helemaal geweldig, het heeft een mooie brocante uitstraling.

Lieve groetjes Mieke

Marieke Kromme zei

Wat een leuk decoratief idee, dat trapje. Springt er echt uit! Superleuk!

iefs Marieke

Pure & White zei

Leuk gedaan!! Ziet er heel sfeervol uit!
Ik heb zelf een grote ladder bij het grofvuil weggehaald..moet nog behandeld worden tegen de houtworm, en de tijd ontbreekt even, maar jouw post inspireert me om er gauw wat mee te doen!

Liefs Dineke

Mirjam zei

Hoi Linda,
Wat een plezier om naar te kijken, deze zonnige plaatjes... Wat een prachtig trapje en wat staa dat leuk tussen de planten in! Die schoenen...hoe geweldig zijn die, en ja, er groeit gewoon weer wat nieuws bovenop... Hoe leuk! Ik hoop dat we heel snel weer meer dagen gaan krijgen zoals deze waarop je deze foto's kon maken...
Fijne dag vandaag, ondanks het grijze en natte...
Lieve groet,
Mirjam

inro soor zei

zo! zo,n man moet je in ere houden:)
super trapje, erg gaaf!
mooie zomerse foto,s.
fijne dagen, groetjes, Inge

inge van der sanden zei

Leuk zo'n trapje...ik vind je tuin heel sfeervol.
Mooi hoor!
Fijn lang Weekend.

Groetjes,
Inge, my choice

Marjon zei


ik vind het zo leuk dit trapje en het staat geweldig tussen de tuinplanten...zoiets moet gewoon aanwaaien net zoals bij jou...en zo leuk die schoenen erop....fijne dag morgen en lieve groet Marjon

Joke zei

Leuk trapje het is zo decoratief.
Het past helemaal in jullie sfeervolle tuin.

Groetjes Joke.

Johanna betuwe zei

Gaaf zijn die schoenen met plantjes erin helemaal super !
Geniet van je mooie tuin en hopelijk mooi weer :-))

Groetjes Johanna Elfies Home

Marie-José zei

Ja heerlijke zonnige post Linda.
Het regent hier nog steeds maar vanmiddag belooft het beter te worden...
Extra leuke post van je trapje en alles wat erop staat.
En het mosje op de schoen...fantastisch :)
Fijne hemelvaartdag en lieve groet, MJ

What's in a day zei

Dit zijn vondsten waar je tegenaan moet lopen of in moet duiken:) zoals je man deed in de container.
Prachtig hoe dit trapje een stilleven wordt in je tuin, heel mooi en zo goed dat hij het trapje gered heeft:)

Lieve groetjes, Eefie

Hout en meer ..... zei

Hoi Linda,

Ik kom maar even bij je langs..ook als volger ;-))
Ik las dat je op zoek bent naar een houten badrek ....? ik las het otevallig bij uhhh...sober en stijl ? weet 't even niet meer haha
Maar ik heb er nog 3 stuks dus mocht je belangstelling hebben dan mag je het gerust laten weten hoor.

Groetjes
Dicky Marie

rozen van papier zei

Wat een enig trapje, staat zo mooi tussen het groen! Leuk om er van alles op te zetten. En de spiegel geeft een vergroot effect van de tuin, zo leuk.
Groeten Janny