vrijdag 1 augustus 2014

Buiten zijn




Met dit mooie zomerweer
geniet ik van het buiten zijn.

En dan kom je van alles tegen!


Zoals deze vleugeltjes van een libelle.






 Zo kan je goed zien hoe
 fijnmazig
de vleugeltjes zijn.






Ik heb nu eens een keer zaadjes
verzameld van planten, waarvan ik
de namen niet eens weet.
Ik heb aan de beschrijvingen
maar een draai gegeven en
dat op papieren zakjes geschreven.
Eerst zette ik daarop 
een stempel (van de Hema).
Strikje van touw erop en de zaadjes
kunnen mooi overwinteren.













En als je dan toch foto's
aan het nemen bent in de avondzon:

dit plantje (waarvan ik jullie de naam
verschuldigd moet blijven) met de
fijne roze bloemetjes stond
 te stralen in het zonlicht!















Fijne dag!

"Geniet ervan als het even kan."


Linda


12 opmerkingen:

Verie - Vestywo & Seasons zei

Heel mooi, Linda! Ik doe het ook zo, is super makkelijk! Geniet van al je mooie vondsten en het heerlijke weer.

Lieve-Groetjes, Verie

Home and Lifestyle zei

Leuk om zaden uit eigen tuin te bewaren! De vleugels van de libelle zijn inderdaad erg mooi, maar dat vind ik met veel dieren en bloemen...alleen onkruid, daar ben ik minder gek mee hihi.

Ik wens je een hele fijne dag. Liefs, Ingrid

crochetcookingandmore zei

Prachtig die vleugeltjes!! Dat roze is volgens mij gewoon gipskruid.
Wat heb je die zakjes leuk gemaakt!!! Ook leuk cadeautje!

Blomkje en Wenje zei

Wat een leuk idee Linda! Leuke stempel ook...die roze bloemetjes is volgens mij gipskruid.

Fijne dag

Groetjes, Pietrik

Ger zei

En tot de tijd dat zaadjes weer de aarde in kunnen kan je ze in die leuke zakjes gebruiken voor decoratie.
Heel leuk bedacht zo!!!

De libelle heeft idd prachtig geaderde vleugeltjes,alhoewel het niet bijzonder is dat libelle opgegeten worden door hun eigen soort of andere insecten die daarbij de vleugels achter laten na hun maaltje,vind ik het toch heel bijzonder dat jij ze vond in de natuur en ze zo mooi op de foto kon zetten
Dat krijg je met actief beestje libelle bijna niet voor elkaar want het zijn de snelste vliegers onder de insecten.

Hé,zo'n model afgebladderde bloempot heb ik ook,maar niet zo'n schattige Gypsophila repens.......,met zo'n naam is gipskruid opeens niet meer zo gewoon;-)

Fijn weekeind en geef je ogen goed de kost buiten en vergeet de camera niet,dan geniet ik een andere keer weer met je mee.

Liefs,Ger

It's me zei

Mooi hoor...get is een gipskruid soort.....prachtig....ik zit nu ook Lekker buiten....met de iPad blogs te lezen....lekker genieten.....liefs fijn weekend van mij....x!...

inro soor zei

leuk die zakjes!
hoe kom je daar nu op? grappig gedaan, en leuk idee:)
ja, ik geniet ook heerlijk buiten!
groetjes, Inge

Bonjade zei

Oh vleugeltjes......zo teer en fragiel.......schoonheid....

En die stempels.....zo leuk! Op naar de Hema ;)

Fijne avond

Liefs

het Moonhuis Monica zei

Ik wilde ook zeggen gipskruid, maar dat hebben er al meer gezegd ;-)
Mooi plantje en het staat zo gezellig op het terras!

Liefs Monica

Anita r zei

Mooie de vleugeltjes.
Ik moet nog ergens een doosje hebben met een libelle.
Ook zomer in de tuin gevonden.

fijn weekend.
gr. Anita

lien zei

Leuk hoor dat je met zoveel zorg de zaadjes bewaart en in zakjes doet. Ziet er mooi uit! Geniet van de zomer!!

lien zei

Leuk hoor dat je met zoveel zorg de zaadjes bewaart en in zakjes doet. Ziet er mooi uit! Geniet van de zomer!!