maandag 18 augustus 2014

Op tafel





Ik plukte kort geleden deze witte bloemschermen
uit een weiland. Ik heb opgezocht hoe deze
bloemen nou eigenlijk heten, want ik dacht: 
het is geen fluitenkruid en ook geen wilde peen,
maar wat dan wel? Ik heb heel wat
vergeleken en gegoogled;
ik hoop dat ik het goed heb: het zou de gewone
engelwortel oftewel Angelica sylvestris zijn.
















Eerlijk gezegd vind ik ze niet zo lekker ruiken
en inmiddels zijn ze weer van de tafel verdwenen.
Maar ze hebben daar toch een aantal dagen mogen vertoeven.



Ernaast staat een plukmandje met valpeertjes.












Ik 'moet' altijd even mijn camera pakken,
wanneer de zon zich laat zien en mooie schaduwen
achterlaat op het interieur = genieten.



Dank jullie wel voor het lezen en voor
jullie evt. reacties! Ook daar geniet ik van!


Liefs en tot snel!


Linda


 

17 opmerkingen:

Atelier Valerie © zei

Een prachtige combinatie de peren en de bloemetjes ...
De groene kleur staat zo gezellig ...
Fijne week ... lieve groetjes Valerie ♥

Jolanda zei

Wat een heerlijk boeket!!
Fijne week lieve groet!

Jolanda

Thuis bij Tjits zei

Zo mooi!! En zo leuk als je het zelf kunt plukken, kadootje van moeder natuur!

Fijne week Linda,
liefs Tjits

It's me zei

Wat mooi Linda !!...mooie foto's hoor...fijne week liefs Ria..x !

De Meidenmuts zei

Prachtig....en mooi dat je het zomaar kunt plukken en niet hoeft te kopen. Mooie combi.....zo met de peertjes!

Groetjes Anita

van alles wat in huis en tuin. zei

Bloemen zo uit de natuur geplukt vind ik ook zo mooi! Deze zie je nu veel langs de kant van de weg, nooit geweten hoe ze heten. Zo zie je maar: bloggen is echt niet zomaar voor de lol, je leert er tenminste nog wat van!( dit voor mijn man die vind dat ik wel vaak achter de laptop zit!,haha)
Mooie foto's heb je er van gemaakt.

groet Trijnie

Mirjam zei

Hoi Linda,
Het zijn inderdaad heel mooie bloemen en hoe ze heten wist ik ook niet hoor. Daar ben ik jammer genoeg ook niet zo in thuis. Ik fotografeerde laatst die prachtige paarse bloemen en hoorde van een andere blogster dat het de wilde cichorei was... wel van gehoord, maar nooit geweten hoe die er uit ziet. Zo blijf je lekker leren in blogland. En je foto's met dat zonlicht erbij zijn prachtig... wat een heerlijke sfeer heb je zo gekregen.
De mand met valpeertjes is ook super...
Ik wens je een heel fijne avond,
Lieve groet,
Mirjam

Johanna betuwe zei

Toch een fraai gezicht in die lampetkan (heet dat toch :-)) ...maar ja als ze niet zo lekker ruiken ....Mooie foto`s heeft het opgeleverd !
Groetjes Johanna Elfies Home

Marieke Kromme zei

Ik zou je niet kunnen helpen met de naam ben echt a-tuintechnish hahaha. Wist er even geen ander woord voor! Maar inmiddels heb je het zelf al uitgedokterd. Ondanks de geur vind ik ze wel heel mooi staan in die vaas.

Liefs Marieke

Home and Lifestyle zei

De bloemen mogen dan niet zo lekker ruiken, ze staan wel heel erg mooi. Leuk ook om er een mand met valpeertjes bij te plaatsen. Hier heb ik vandaag maar weinig zonlicht gezien, ik ben een paar keer in de auto gestapt en beide keren kwam het met bakken uit de lucht ;-).

Liefs, Ingrid

Esther zei

Heel erg mooi. Jammer van de geur.
Groetjes, Esther

De Witte Lanteern zei

Volgens mij zijn dat van die samengeklapte bloementoefjes die je wel eens ziet, van die parapluutjes? Maar nu dus opengeklapt. Lijkt idd veel op Fluitekruid.De naam zou ik ook niet weten. Alleen jammer dat ze dus zo ruiken. Maar daar hebben we bij de mooie foto's gelukkig geen last van. Mooi om die zon te vangen. Als ie eindelijk eens schijnt...
Liefs, Peetje

ineke zei

Heel mooi!
En prachtige foto's
Groet Ineke

Gerry zei

Staat prachtig, Linda!
Het is heel moeilijk om die schermbloemigen uit elkaar te houden. Ik ben er ook wel eens mee bezig geweest maar heb ze niet allemaal kunnen vinden.
De wilde peen bloeit op dit moment ook heel fanatiek. Als die aan het eind van de bloei is, krult de scherm naar binnen en ontstaat er een soort dicht vogelnestje wat uiteindelijk zaad vormt.Is een mooi gezicht.
Geniet van dit cadeautje van de natuur!

Liefs, Gerry

Marjon zei


Mooie foto's heb je gemaakt...de zonnestralen echt gevangen...ik heb ook even gegoogeld en volgens mij heb je wel gelijk wat dit kruid aangaat...ziet er prachtig uit en je ziet langs de berm de mooiste bloemen staan...lieve groet Marjon

lien zei

Ik heb hetzelfde plukmandje, alleen geen eigen perenboom. En prachtig je vaas met wilde bloemen. Helaas blijven ze nooit lang staan, maar de foto's laten je nagenieten! Liefs Carolien

Vief zei

Mooie foto's mam!