maandag 8 september 2014

Brocante aanwinst (1)




In juli heb ik tijdens de zomerfair op de Quilthoeve
(klik hier voor de post hierover)
een aantal brocante aankopen gedaan.
En die moet ik nog steeds laten zien aan jullie!



Tijdens het uitpakken van de dozen voor mijn kraam,
keek ik 'natuurlijk' regelmatig naar wat mijn collega-
standhoudsters aan het uitstallen waren.
En daar zag ik twee goedkope luikjes tevoorschijn komen.
  Perfect voor mijn zijraam in de woonkamer!













 Zoals jullie wel kunnen zien,
waren de luikjes nogal rijkelijk voorzien
van druipers, in hoogglansverf.
 Ik ben aan het schuren gegaan en er
kwam een (te) felle groene verf aan het licht.
Daarom heb ik de luikjes afgeverfd
met een witte krijtverf 
en hier en daar wat door geschuurd.








Ik viel ook voor de bediening van de luiken,
die weliswaar vast geverfd zijn en 
helaas geen dienst meer kunnen doen.












En zo staan de luiken dus te pronken
op de vensterbank voor het zijraam. 
Een mooie brocante aankleding, 
die tegelijkertijd
voor meer privacy zorgt.








In mijn volgende bericht laat ik
mijn grootste aankoop op die fair zien.


Ik wens jullie een mooie zonnige week toe!

Lieve groeten,
Linda



21 opmerkingen:

Atelier Valerie © zei

Dit zijn schatten van vondsten ...
Heerlijk genieten ervan in de woonkamer ...
Fijne maandag ... lieve groetjes Valerie ♥

Marian zei

Wow...die zijn wel leuk hoor, zelfs met al die ' lopers'

De Meidenmuts zei

Leuke luikjes!
Ik ben ook al een tijdje op zoek naar leuke niet te grote luikjes en natuurlijk ook leuk geprijsd. Ik ben naar de rommelmarkt in Lille geweest en dacht daar een paar kleine luikjes te scoren. Maar nee dus.

Staat mooi!

Groetjes Anita

Huiz&zo zei

Wat een leuke luikjes! Lekker dat je zo goed geslaagd bent!

Fijne dag!

Gerry zei

Dat staat prachtig, Linda!
Ook al heb je ze even moeten "bijwerken" heb je nu een leuke vensterbank.
Een mooie week!

Liefs, Gerry

De Witte Lanteern zei

Hier zou mijn oog ook op zijn gevallen. Ze zijn heel leuk. Je maakt ons wel nieuwsgierig naar je grootste aankoop...
Liefs, Peetje

Ger zei

Deze luikjes passen bij jou helemaal perfect in de stijl van je brocante aankleding en wat fijn dat het een koopje was.
Dat kom je de laatste tijd bij oude luikjes niet vaak meer tegen want ze zijn erg gewild.
Kan me herinneren dat ik al meer dan veertig jaar geleden op zoek was naar van die sierlijk gebogen houten raamhorren met fijn gaas,jij kent ze vast wel,ze hadden in vroeger tijden de functie om planten in de vensterbank tegen fel zonlicht te beschermen.Ik was toen al dol op antiek,grootmoederstijdspul en kocht twee van die raamhorren bij antiquair,heb er jaren plezier van gehad,maar je weet hoe dat gaat met alles wat geliefd is,het wordt massaal nagemaakt en bijna in elk venster in elke straat prijkten van die nep decoratie horren met kantachtig stof.Heb de mijne toen weg gedaan,vond het opeens niet meer leuk.

Hoop dat jij veel plezier mag beleven aan je oude luikjes.

Fijne zonnige dag en lieve groet!!
Ger


Joke zei

Leuke aankoop heb je gedaan staat erg gezellig voor het raam.

Groetjes Joke.

Verie - Vestywo zei

Super, Linda! Ze zijn mooi en ze staan mooi.

Lieve-Groetjes, Verie

lien zei

Luikjes geven je kamer gelijk die brocante sfeer he? Je hebt ze prachtig opgeknapt!

Home and Lifestyle zei

Dat zijn hele mooie exemplaren, een prima formaat ook voor het zijraam. Het is nu extra leuk om die richting op te kijken en vanaf de andere kant kijkt men maar niet zo naar binnen...dat is ook prettig.

Ik wens je nog een fijne dag. Liefs, Ingrid

Mirjam zei

Hoi Linda,
Je luikjes zijn heel erg mooi. Ja, die bediening is fantastisch hè? Wij kochten een paar jaar geleden twee van dit soort luiken, ietsje groter, en daarvan doet de bediening het ook niet meer. Zit ook helemaal vast. Ze waren ook groen en eentje is inmiddels grijs geschilderd. De ander moet nog, en als dat af is, komen ze samen als hekje aan het eind van onze tuin. Daar staat een soort van pergola en daar passen ze precies in... ach je ziet het wel een keer verschijnen...
Ik ben benieuwd naar wat je nog meer voor moois hebt gevonden...
Ik wens je een heerlijke nieuwe week,
Lieve groet,
Mirjam

Athomebymy zei

Oh wat een mooie aankoop die staan heel mooi zo !

Liefs Petra

Danielle van Heusden zei

Staat meteen heel sfeervol van die luikjes hè! Even wat werk eraan maar dan heb je ook wat! Geniet ervan! Fijne week! Liefs

Marieke Kromme zei

Superleuke luikjes! Staat mooi zo. Ik heb er zelf ook twee en ze vervelen me geen moment! Is echt leuk stylingmateriaal.

Liefs Marieke

inro soor zei

gaaf! echt brocante sfeer dit!
groetjes, Inge

It's me zei

Mooie luikjes...prachtig...liefs fijne week van mij...x!

*Mieke*Petitevictorianrose*and*PastTimeChildhood zei

Lieve Linda, wat een prachtige vondst, met zulke luikjes kun je alle kanten op.
Ze staan ontzettend leuk voor het raam en het effect van meer privacy is toch ook niet slecht :)
Ik moest alleen toch even bij me zelf lachen toen ik las dat je ze weer even geverft hebt......bij jouw klinkt dat altijd als een fluitje van een cent :)
Geniet er maar lekker van !!

Lieve groetjes Mieke

fo miento zei

Leuke luikjes heb je op de kop kunnen tikken, ik ben al benieuwd naar je andere aankopen. Nog niet vermeld maar de foto op hout ziet er eveneens super uit.
Grtjes Mien

het Moonhuis Monica zei

Hartstikke leuk die luikjes en natuurlijk stond je te gluren wat je collega's aan het uitpakken waren, zou ik ook doen, ben je er maar mooi als eerste bij ;-)

Liefs Monica

jacqueline zei

Oeh wat een schatjes! Ze zijn mooi geworden!!Hehe ben ik eindelijk weer aan het bijlezen op de blogs! Zo lang niet geweest en aan toe gekomen, nu neem ik even de tijd...ben benieuwd naar die grote aankoop!!! Fijn weekend! Groeten, Jacqueline