dinsdag 14 oktober 2014

DIY met Gel Medium (2)




Afgelopen voorjaar bewerkte ik hoedendozen
met krijtverf, Paste Wax en jawel: Gel Medium.






Ik kom met nog een post over Gel Medium,
want ik kreeg er best wat vragen over.


 
 


Gel Medium is een hechtmiddel en is toe te passen zoals
ik beschreven heb in mijn vorige post. 
Het is ook te mengen met acrylverf, zodat je volume en structuur
aan kunt brengen op bijvoorbeeld een schilderij.
Ik heb dit eens toegepast tijdens het schilderen van bloemen: 
je kan er leuke effecten mee creeëren.

 



Het beste resultaat is te krijgen met afbeeldingen
uit een laserprinter. Ik kopieer mijn thuis uit de inkjetprinter
 uitgeprinte afbeeldingen op kantoor of in de supermarkt,
waar meestal (denk ik) wel laserprinters staan.






Uit verschillende betrouwbare bronnen
heb ik vernomen dat deze methode ook goed
blijkt te lukken met Mod Podge.
Dit spulletje gebruikte ik jaren geleden
om de bovenste laag van servetten op voorwerpen
aan te brengen om er vervolgens
meerdere lagen op te zetten ter bescherming.





Het is het uitproberen waard. Een houten
wandbordje ligt geverfd en al klaar om het ook
met dit product te testen. Wordt vervolgd!


Groetjes Linda

 

15 opmerkingen:

Ger zei

Doet me denken aan de romantische sfeer van JDL.
Het valt mij trouwens op dat ik de laatste tijd steeds minder bloggers en blogposten tegen kom die iets fraais laten zien in die stijl, waar poos geleden bijna iedereen mee weg liep.
Of zou het komen dat ik niet op al die andere sociaal media sites kom waar menig blogger naar toe verhuist is?

Kocht jaren geleden op een pompoenenmarkt met pompoenservetten bewerkte weckpotten,het gaf zo'n mooi effect met brandend waxinelichtje erin,gaf ja.....liet het een keer in de regen staat en het verval sloeg toe,helaas.

Fijne dag en lieve groet,
Ger

Mirjam zei

Hoi Linda,
Nou zeg, ben ik toch nog vergeten je te mailen. Ik had inderdaad een vraag over de printer... afijn, ik ga je alsnog mailen...
Goeie uitleg geef je en de foto's erbij zijn helemaal leuk...
Ik wens je een heel fijne avond,
Liefs,
Mirjam

Home and Lifestyle zei

Ik vind het toch nog behoorlijk ingewikkeld klinken, maar dat ligt zeer waarschijnlijk aan mijzelf ;-). Wie weet waag ik mij er nog een keer aan.

Liefs, Ingrid

It's me zei

Ik vind ze helemaal leuk hoor...goed gedaan...!....liefs van mij...x!

De Witte Lanteern zei

Ik denk dat ik toch eens op zoek moet naar dat Gel medium, want ik vind je hoedendozen super! Maar moet je printjes hebben van een laserprinter? Waarom gaat het niet met een inkjetprinter?
Haha, je hebt wat los gemaakt met je DIY, maar het resultaat is ook zeer mooi!
Liefs, Peetje

What's in a day zei

Wat ziet het er leuk uit zeg, ik heb het eerder ook al geprobeerd op stof maar dan met thinner, af en toe gebruik ik nog mod podge, maar jouw gel medium kende ik nog niet, leuk om weer eens een leuke diy post te zien, vooral zo in de herfstmaanden:)

Lieve groetjes, Eefie

ineke zei

Wat een leuk idee
En zo goed gelukt
Ik ben niet zo'n crew bea maar als ik dit zie
En jouw uitleg
Moet ik het misscien toch eens proberen

Groet Ineke

lien zei

Wat knap dat je dit zelf hebt gemaakt, ziet eruit alsof ze bij oma van zolder komen :)

A place for my home zei

Je moet er maar opkomen Linda, leuk bedacht en het effect is erg mooi!

Liefs, Cynthia

inro soor zei

haha lekker bezig:)
goed gelukt zeg, ze zijn gaaf geworden.
jaaaa, mod podge moet je zeker eens gaan doen, ben benieuwd
groetjes! Inge

*Mieke*Petitevictorianrose*and*PastTimeChildhood zei

Lieve Linda, de hoedendozen zien er prachtig uit, haast niet te geloven dat je dit zelf gemaakt hebt, ze lijken inderdaad net echt oud !
Bedankt voor de leuke ideetjes en de tips :)

Lieve groetjes Mieke

Blomkje en Wenje zei

Super leuk! De hoedendozen zijn erg mooi geworden! Ik heb hier ook een paar staan...ga me er toch maar eens aan wagen...zelf werk ik regelmatig met Mod Podge (werkt uitstekend op hout ;)

Fijne avond!

Groetjes, Pietrik

jacqueline zei

Nou dit ziet er leuk uit! Ben benieuwd naar het vervolg, ik werk wel veel met modpodge maar ben nog niet bekend met wat jij aangeeft. Leuk! Ik kijk uit naar je resultaat! Groeten, Jacqueline

Vanessa zei

Wat een geweldig resultaat, die hoedendozen zien er prachtig uit!
Groetjes, Vanessa

Janny zei

Wat geweldig leuk en mooie techniek!
Groeten Janny