donderdag 9 oktober 2014

DIY met Gel Medium (1)






Ik vond dit bakje (ooit bedoeld voor zegeltjes)
wat saai...








Daarom ging ik aan de slag met afbeeldingen
en Gel Medium mat. Ook de koffiefilterhouder kreeg een behandeling.







Ik plakte de in spiegelbeeld geprinte afbeeldingen
(laserprinter) op de voorwerpen: eerst het hout insmeren,
vervolgens de voorkant van de afbeeldingen.
Daarna opplakken, goed aandrukken en met een doek
eroverheen wrijven totdat evt. bubbels weg zijn.







Toen alles goed droog was, maakte ik de afbeeldingen
een beetje nat en wreef de lagen papier eraf
totdat de afbeeldingen er duidelijk uitzagen.




 



Als beschermlaag bracht ik nog een keer
Gel Medium mat aan.








Het hout en de afbeeldingen lijken
met elkaar te zijn versmolten!


Heb je vragen over deze werkwijze:
mail me gerust!


Zonnige herfstgroeten

Linda


16 opmerkingen:

Home and Lifestyle zei

Wat een leuk idee, Linda. Begrijp ik het goed dat je het hout en het papier ook met de gel medium mat hebt ingesmeerd en op elkaar hebt geplakt? ik vind het resultaat heel mooi geworden!

Liefs, Ingrid

De Meidenmuts zei

Och.... wat een leuk idee! Moet ik onthouden!

Groetjes Anita

Ger zei

Heel leuk idee en de bakjes zijn weer eindeloos te gebruiken voor decoratie.

Liefs,Ger

Atelier Valerie © zei

Leuk ... heb je zo mooi gemaakt ...
Een tweede leven met een vintage uitstraling ...
Fijne donderdag ... lieve groetjes Valerie ♥

De Witte Lanteern zei

Ik had nog nooit van gel-medium gehoord. Maar je kunt er wel leuke dingen mee doen, zie ik. Is het zoiets als transferpapier? Het ziet er in ieder geval nu heel sfeervol uit. Leuk idee!
Liefs, Peetje

inro soor zei

ha wat leuk, ik heb laatst ook voor t eerst met modgepodge gewerkt, is dat hetzelfde? ik he het bij de action gekocht, voor 0,89 ct! werkt prima, wie weet heb je er wat aan, het resultaat is goed gelukt bij je!
groetjes, Inge

Verie - Vestywo zei

Gaaf, Linda! En wat klinkt het recept makkelijk..ik ga dat ook eens proberen. Een speciale printer voor nodig of gewoon een standaard printer?

Lieve-Groetjes, Verie

Mirjam zei

Hoi Linda,
Ik vind dit super leuk. Ik heb ook al eens een mooie print in spiegelbeeld afgedrukt, maar die moest je dan strijken op het materiaal waar je hem op wilde hebben. Er gebeurde dus helemaal niets... Is dat gel-medium dan een soort lijm?
Ik ga je toch maar even mailen denk ik, maar dat wordt wel morgen pas... moet zo weg...
Ik wens je een heel fijne avond,
liefs,
Mirjam

Danielle van Heusden zei

Super goed gelukt ! Nu zijn ze niet saai maar heel decoratief! Ik ga het zeker ook een keer proberen!:) liefs Daniëlle

(thofhuisje.blogspot.nl )

eigen thuis zei

Wat een leuk idee! Het is goed gelukt hoor...

Liefs Gonda

van alles wat in huis en tuin. zei

Een leuk idee zeg: daar is veel mee te veranderen! Een idee voor mijn donderdagavond knutselclub.
Bedankt!

groet Trijnie

*Mieke*Petitevictorianrose*and*PastTimeChildhood zei

Lieve Linda, wat een verschil zeg, ze hebben nu een mooie vintage uitstraling en zijn het tegendeel van saai :)
Bedankt voor de duidelijke beschrijving, ik ga het zeker ook eens proberen :)

Lieve groetjes Mieke

Thuis bij Tjits zei

Jeetje wat leuk!!

Fijn weekend!
liefs Tjits

Marjon zei


Ziet er super leuk uit....en ook ik heb hoedendozen gemaakt maar ik ben helaas niet in het bezit van een laserprinter dus met inkjet en houtlijm...niet exact het juiste resultaat maar ze zien er toch nog leuk uit...beetje shabby chic...bij jou is het project echt goed gelukt....fijn weekend en lieve groet Marjon

Ús hûs ús thús zei

Wat ontzettend leuk!! Ik heb een tijdje terug ook Gel Medium gekocht. Maar nog niet gebruikt. Leuk om te zien dat het zo'n mooi resultaat geeft! Bedankt voor je tips!
Fijn weekend. Groetjes van Aleta

jacqueline zei

O dat lijkt me leuk zeg, moet ik ook maar eens proberen. Het resultaat mag er zijn hoor! Fijn weekend! Groeten, Jacqueline