donderdag 30 oktober 2014

Secretaire




Vorige week heb ik de secretaire
onder handen genomen.






Hier zat de kleur Truffle op van Painting the Past.

Deze keer koos ik voor krijtverf soft sand van 
Jeanne d' Arc Living. Ik kocht de verf bij
Verrassend Goed in Haarlem. Een sfeervolle winkel
in een heerlijke stad met nog vele andere
verrassende winkeltjes!
Een leuk adresje om mee te beginnen
wanneer je in Haarlem aankomt:
lunch- en tearoom: Hartig & Zoet.


In een eerdere post (klik) liet ik jullie 
mijn 'kasten op een rijtje' zien.
 Intussen heb ik de hoge kast geverfd (klik
en nu was dus de secretaire aan de beurt.
Door er een andere kleur aan te geven, 
is het effect van 'kasten op een rijtje'
naar mijn idee niet meer zo aanwezig.












Na twee lagen krijtverf pakte ik mijn onmisbare
schuurpapier erbij en schuurde randjes door.
 

Vervolgens patineerde ik de secretaire met Paste Wax
van Painting the Past in de kleur Carbon.







  



 De spiegellijst was wit en heb ik om het
meer af te laten steken van de secretaire, geverfd
in slate grey van Pure & Original.
Althans, dat was de oorspronkelijke kleur.
Ik heb de verf zo verdund met water, omdat het
laatste restje ingedikt was, dat het licht grijs
is geworden. Maar ik ben wel blij met deze teint!



 Het inrichten kon beginnen.
















Even heel wat anders: in januari 2013 schreef ik
in 'Brocante vondsten' (klik) over een kop en schotel
waarvan mij het merk onbekend was. 







Nu dus niet meer, want een lieve lezeres schreef mij
(dank je wel!) dat deze kop en schotel behoort
tot het merk Versailles Porcelaine. Weer wat wijzer geworden.



Liefs!


Linda



21 opmerkingen:

De Meidenmuts zei

De secretaire is mooi geworden. Zoals je zegt, nu is het effect van op een rijtje niet meer zo aanwezig.
Je hebt de secretaire ook heel leuk gestyled met mooie spullen.
Wat een kleur al niet kan doen.

Groetjes Anita

Atelier Valerie © zei

Ik geniet met volle teugen van je prachtig interieur ...
Je hebt je meubilair een schitterend nieuw jasje gegeven ...
Fijne donderdag ... lieve en creatieve groetjes Valerie ♥

THE BLACK BARN zei

MOOI HOOR!
MOOI GEWORDEN EN MOOI GEDAAN OOK!

FIJNE DAG,

MIRANDA

inge van der sanden zei

Mooie kleur....waarom zet je geen wandje of luik tussen de kast en secretairre, zo onderbteek je het rijtje, en je maakt een knus hoekje bij je secretairre...
Ik vindt de kleuren die je gebruikt heel mooi.
Fijne Dag nog.

Groetjes,
Inge, my choice

De Witte Lanteern zei

Leuk geworden. Altijd lastig zo'n lange muur. Wij hebben er ook een. We hebben er een grote kast staan en aan weerszijde een klein tafeltje en een grote mand. Jij hebt het goed opgelost met de verschillende kleurnuances. Je secretaire heb je gezellig gestyled. Ik zie daar ook een klein dennenboompje in glas staan? Vind ik ook altijd zo leuk bij de Scandinavische blogs. Maar bij tuincentra's zie ik ze nergens staan. Of heb je onlangs een wandelingetje in het bos gemaakt...? Hihi, moet ik daar maar eens goed kijken.
Liefs, Peetje

Gerry zei

Mooi opgelost Linda, om je "kastengalerij" allebei een eigen kleur te geven zodat het beeld een beetje breekt.
Zowel je kast als je secretaire vind ik mooie elementen in je kamer.
Mooie oude accessoires heb je in je secretaire!
Geniet ervan!

Liefs, Gerry

Home and Lifestyle zei

Een goed idee om de secretaire een andere kleur te geven, dat breekt het inderdaad. Je hebt ook voor een mooie kleur gekozen. Ik wil de witte broodkast schilderen, maar vind het nog moeilijk te bepalen voor welke kleur ik zal gaan.

Een fijne avond! Liefs, Ingrid

Verie - Vestywo zei

Heel gaaf is ze geworden, Linda! Echt knap werk..Fijne avond nog!

Lieve-Groetjes,
Verie

What's in a day zei

Wat leuk dat je op die manier de ruimte toch een ander gezicht geeft, kleur kan zoveel toevoegen en je secretaire is echt heel mooi geworden.

Lieve groet, Eefie

Athomebymy zei

Oh die kleur is prachtig !!! Mooi gedaan !

Liefs Petra

Mirjam zei

Hoi Linda,
Jeetje wat is hij mooi geworden. En goed dat je niet precies dezelfde kleuren overal neemt, nu 'leeft' het meer bij je... De spiegel is ook prachtig zo... heel mooie kleur is dat geworden. Leuk om zo je restjes verf toch nog te kunnen gebruiken...
Ik ga morgen over 2 weken met mijn zusje een dagje shoppen in Haarlem (hier niet zo ver vandaan) en dat adresje lijkt me heerlijk voor het broodje tussen de middag, dus dank je weer voor de tip...
Ik wens je een heerlijke avond,
Lieve groet,
Mirjam

inro soor zei

lief! lekker brocante sfeertje, kan ik ook nog steeds van genieten;-)
groetjes, Inge

Anneke zei

Ik weet niet hoe het komt maar ik zie alleen de bovenste kant van de foto's ik kom gewoon morgen weer even bij je kijken.
Liefs Anneke

Het Moonhuis zei

Goed gelukt Linda, het is altijd even werk, maar wat kun je er toch van genieten als het weer af is he ;-)

Liefs Monica

Ús hûs ús thús zei

Ziet er prachtig uit! De spiegel is ook erg mooi geworden. En je mooie spulletjes maken het plaatje compleet!
Fijne dag. Groetjes van Aleta

Blomkje en Wenje zei

Prachtig Linda!

Fijne dag

Groetjes, Pietrik

*Mieke*Petitevictorianrose*and*PastTimeChildhood zei

Lieve Linda, de secretaire is prachtig geworden en zo gezellig gedecoreerd.
De spiegel, met z´n mooie kleur grijs steekt inderdaad goed af, ´n heel leuk idee.
Ik vindt het namelijk altijd nogal moeilijk kleuren te kiezen, maar dit past perfect bij elkaar.
Ik wens je een heel fijn weekend :)

Lieve groetjes Mieke

lien zei

Wat is het bureautje mooi geworden! Ik zou er zo aan willen zitten en dan allemaal briefjes versturen...haha. Je favoriete plekje zeker?
Liefs Carolien

A place for my home zei

Mooi geworden Linda! En door inderdaad met de kleuren te spelen wordt het geheel wat onderbroken, slim!

Liefs, Cynthia

Tartelette Maison zei

Heel mooi geworden!

Verrassend Goed! zei

Hoi Linda, Wat is het allemaal mooi geworden en wat een fantastische foto's. Mijn complimenten hoor. warme groet,Marianne