vrijdag 14 november 2014

Binnen...




...maken we het nog gezelliger!


De temperaturen gaan nu toch echt zakken
en daarom heb ik mevrouw Stockman
een warm kraagje om haar nek geslagen.










Ik hou van olijfboompjes.
Er zaten aardig wat olijfjes aan dit
boompje. Helaas zijn er al heel wat afgevallen
net als blaadjes. Dat schijnt normaal
te zijn als je een olijfboompje 
binnen zet. Het boompje herstelt zich
na een tijdje bij goede verzorging,
dus ik doe mijn uiterste best!

Ik heb het boompje in een zwarte zinken emmer gezet.
Ook de binnenpot kreeg een kraagje van me
en wel een stuk van een postzak.
Dat had ik nog over van de zak die
ik voor het telefoonbankje heb gebruikt.
(Klik op telefoonbankje en je ziet
wat ik bedoel!)














En 's avonds steek ik kaarsjes aan.






Achter de blaker zien jullie een ornament
van beton. Ik kocht dit bij de I.ntratuin.
Er zat een kettinkje aan om het op te hangen,
 maar ik heb het neergezet op het regaal. 




 

De kaars is een kunstwerkje op zich!

 




Met dit lichtje luid ik het weekend in 
en ik wens jullie allemaal...

...een heel gezellig weekend!


Liefs, Linda


20 opmerkingen:

De Freubeltuin zei

Wat ziet dat er allemaal sfeervol bij je uit!! Gezellig hoor!
Wees maar erg lief voor je olijfboompje:)

Groetjes en fijn weekend!
Maartje

It's me zei

Wat gezellig ...een heel fijn weekend....liefs Ria...x!

De Witte Lanteern zei

Het is lekker gezellig bij je. Ik vind olijfboompjes ook altijd zo mooi, zeker in zo'n zinken emmer een mooie combinatie. Bij mij heeft ie het destijds niet gered (iets te vaak verplaatst toen we de woonkamer opknapte). Ik hoop dat je meer geluk hebt. Komt vast goed.
Mooi dat betonnen ornament. Je mooie kaars geeft er een sfeervol effect aan.
Fijn weekend!
Liefs, Peetje

crochetcookingandmore zei

Prachtig die kaars!!

Het Moonhuis zei

Ik vind ze ook altijd prachtig, die olijfboompjes. Meestal redden ze het niet binnen, jammer.
Fijn weekend!!

Liefs Monica

Housebythewaterhole zei

Héél sfeervol is het bij jouw Linda, ik denk ook dat
het nu echt winter wordt, hier valt het momenteel met
bakken uit de lucht... het wordt echt binnen genieten!!
Héél mooi ornament heb je ...vind ik altijd mooi staan!
Voor jouw ook een héél fijn weekend
geniet ervan
Liefs Kathy

Mirjam zei

Hoi Linda,
Wat zal zij het nu heerlijk warm hebben, met zo'n warme omslag...
En O ja, de postzakken van Gea... ik vond jouw telefoonzitje ook al zo leuk... Dit staat ook heel leuk bij het boompje...
En met kaarsen aan wordt het steeds gezelliger... Ik vind het weer heel erg sfeervol bij je...
Ik wens jou ook een heerlijk weekend,
Liefs,
Mirjam

Home and Lifestyle zei

De keren dat ik binnen een olijfboompje heb gehad, is het mij niet gelukt om ze heel lang goed te houden. Teveel water of te weinig, dat is bij de olijf altijd wel lastig. Maar ik hoop van harte dat het jou gaat lukken. Je hebt de pot in ieder geval wel de aandacht gegeven met een mooie kraag, net als mevrouw Stockman ;).

Ik wens je een heel fijn weekend, Linda! Liefs, Ingrid

Bonjade zei

Mooie sfeer...en die krulkaars hoe mooi.
Bij mij zijn olijfboompjes nooit een succes....zeker binnen niet.
Ben benieuwd wat voor liefde je ze geeft dat ze het zo goed doen.

Fijn weekend

Liefs

Esther zei

Gezellig! Ik ga het ook eens proberen, een olijfboompje. Ze zijn zo mooi. En ja... kaarsjes. Ze geven direct sfeer.
Fijn weekend, Esther

Onder de rieten kap zei

Zo mooi dat olijfboompje in die emmer, staat echt prachtig, het is mij de laatste keer wel gelukt om het boompje te houden, ik heb hem afgelopen winter in de schuur gezet, binnen is het te warm, buiten te koud en in de schuur was het schijnbaar precies goed, wel water op zijn tijd geven, ik hoop dat de jouwe het ook red!
Groetjes, yvonne

Marjon zei


Prachtig allemaal en zo sfeervol en wat een mooie emmer voor het olijfboompje...ik laat hem altijd buiten staan tot het gaat vriezen dan gaat die de stal in...ik had ook oogst...1 zwarte olijf hihi...geniet maar lekker...fijn weekend en lieve groet Marjon

lien zei

Het wordt weer de tijd van kaarsjes branden, gezellig! Ik vind olijfboompjes ook zo mooi, doen me altijd aan onze vakanties in Griekenland denken! Fijn weekend!

*Mieke*Petitevictorianrose*and*PastTimeChildhood zei

Lieve Linda, wat gezellige foto´s laat je ons hier weer zien.
Ik dacht even ...wie is mevrouw Stockman.....maar toen wist ik het hihi
Je kan echt leuke dingen doen met die paspoppen :)
De foto´s van de kaars zijn super, als ik er wat langer naar kijk is het net of het vlammetje beweegt :)
Ik wens je nog een heel fijn weekend met veel kaarsenlicht .

Lieve groetjes Mieke

What's in a day zei

Wat een heerlijke sfeer Linda, het kraagje vind ik prachtig, doet gelijk zo warm aan, maar ook je postzak is een heel mooi idee, dat maakt het gelijk heel stoer.
Hier regent het volop, dus de kaarsjes zijn nu al aan:)

Lieve groetjes, Eefie

Gerry zei

Hier branden de kaarsjes ook lekker overdag, als het donker is. Geeft zoveel sfeer en warmte.
Ook al een paar keer een olijfboompje gezien en dacht: "zal ik wel, zal ik niet?". Ik ben bang dat hij bij de verwarming verdroogt.
Mevrouw Stockman ziet er nu chic uit. De kaars zou ik uit doen en als kunstwerkje ergens bijleggen. Die is werkelijk mooi!
Ik wens je nog een mooie zondag!

Liefs, Gerry

Roelie Steinmann zei

Wat ziet het er weer gezellig uit bij je.

Gezellig weekend, Roelie

Nancy Blaauwgeers zei

Het weekend zit er al weer bijna op. We zitten nu allemaal gezellig voetbal te kijken. Wat lief dat je mevrouw Stockmann warm hebt aangekleed. Ik vind het wel lekker dat het wat kouder wordt hoor. Dat mag van mij nu zo langzamerhand wel. Ik wens je alvast een hele fijne week toe. Groetjes, Nancy

Jilly Garcy zei

Ik heb het ook al eens geprobeerd een olijfboompje binnen laten overwinteren .
Helaas , niet gelukt , het had wolluis gekregen .
En wat een mooie vorm , jouw kaars .
Groetjes christel van Garcya's place

inro soor zei

ziet er gezellie uit:)
ja je kaars is inderdaad prachtig zo;-)
leuk dat olijfboompje zo binnen, staat erg goed zo.
groetjes, Inge