maandag 15 december 2014

Mini kerststukje




Op dezelfde Kerstfair (zie mijn 
vorige bericht) vond ik 
ook twee oude ietwat gebutste
mini zinken potjes.

Helemaal goed om er 
eenvoudige kerststukjes in te maken.






Klein stukje oase, wat mos, een paar dennenappeltjes,
een kaarsje en tillandsia: klaar!









Ook op de foto mocht de emaillen
maatbeker. Deze heeft een poosje buiten
gehangen aan de kraan. Uiteindelijk
 naar binnen gehaald, want de beker was
al aardig aan het roesten 
(logisch).



 





Een goedkope (kerst)versiering
zijn elzenkatjes. Deze groeien aan de Zwarte els, 
een boom die veel voorkomt in Nederland,
vooral langs waterkanten.
Leuk en makkelijk om in kerststukjes
te verwerken.
 





Maar eerst ga ik morgen een kerstkrans maken
samen met een aantal buurvrouwen.

Dat zal vast een gezellige boel worden!

Wordt vervolgd...

Lieve groeten!

Linda


x
xxx
xxxxx
xxxxxxx
x


24 opmerkingen:

inge van der sanden zei

Leuk, een Kerststukje in een zinken potje.
Mooie sfeerplaatjes.

Groetjes,
Inge, my choice

inro soor zei

lief en mooi en brocante sfeer, gezellig!
groetjes, Inge

Verie - Vestywo zei

Heel gezellig, fijne avond nog!

Lieve-Groetjes,
Verie

lien zei

Mooi hoor!! En knutsel ze morgen met je buurvrouwen, klinkt erg gezellig!

Esther zei

Leuk, die kerststukjes. Ik heb ooit van die gebutste minipotjes weggedaan. Dom dom! Veel plezier.
Groetjes, Esther

Home and Lifestyle zei

Die potjes heb ik ook en ze blijven leuk. Een mooie aanwinst dus en je hebt ze heel leuk opgemaakt. Veel plezier met de buurvrouwen, het zal wel een kippenhok worden ;-). Gezellig!

Liefs, Ingrid

Nancy Blaauwgeers zei

Die potjes geven al veel sfeer. Veel plezier morgen bij het maken van de kerstkrans. Groetjes, Nancy

Het Moonhuis zei

Leuke potjes. Succes morgen met het maken van de kerstkrans, leuk om te doen!!

Liefs Monics

Ger zei

Helemaal leuk die gedeukte zinken potjes en daar was ik jaren geleden al achter en kocht een stapeltje,ze hebben binnen én buiten al aardig voor het sfeertje gezorgd.
Heb me wel eens afgevraagd waar de potjes eigenlijk voor diende,toen ik ze kocht zat de binnenkant aangekoekt met sintelachtige as resten.
Jij weet er ook wel weg mee,mooi gedaan!!
Bij mij staan ze nu binnen,2 stuks met paar bij elkaar gebonden kaarsen en de rest ligt er nonchalant naast.

Veel creatieve inspiratie tijdens het kransen maken!!!

Lieve groet,Ger

ineke zei

Leuk gedaan
Ga ook eens op zoek naar van die potjes
Groet Ineke

Mirjam zei

Hoi Linda,
Ze zijn zo leuk hè, die kleine zinken potjes... Ik heb er twee en die staan in de vensterbank op dit moment met alleen een toefje mos erin... Dat van die elzentakjes dat is wel een heel goed idee, moet ik tijdens een volgende wandeling maar eens aan denken en een klein schaartje in mijn zak steken... Dan knip ik een paar kleine takjes af...... Jouw mini kerststukjes zijn in ieder geval wel heel erg mooi geworden...
Ik wens je een heerlijke dag,
Liefs, Mirjam

Mirjam zei

O ja, en heeeeel veel plezier tijdens het maken van die kerstkrans, zo leuk om dat met een groepje bij elkaar te doen....
Liefs, Mirjam

De Witte Lanteern zei

Leuke kleine kerst-stillevens. Hoe simpeler, hoe mooier. Ik vind dat oude gebaksvormpje met gewoon een paar 'parels' al heel leuk...
Veel plezier met kransen maken!
Liefs, Peetje

De Meidenmuts zei

Mooie kerststukjes! Zo zie je maar weer.... Je hebt geen ingewikkelde toestanden nodig om zulke mooie stukjes te maken. Bij mij moet het snel klaar zijn als ik iets maak....geen geduld! :))

Groetjes Anita

Atelier Valerie © zei

Een sfeervol en gezellig groenstuk ...
Dit wordt heerlijk genieten ...
Toffe emaillen maatbeker die zo past bij het groenstuk ...
Fijne dinsdag ... lieve groetjes Valerie ♥

Onder de rieten kap zei

Oh wat leuk, ik heb zelf ook nog 2 van die potjes staan, je brengt me meteen op een idee!
Groetjes, yvonne

Huys 50 zei

Oh ja dat zijn oude harspotjes,ik heb ze ook gehad maar verkocht....
Een paar mooie potjes en een stukje uit de natuur en klaar ben je en het staat superleuk.
Geniet er van.

Groetjes
Dicky Marie

Marjon zei


Zo leuk deze potjes met kerstversieringen, simpel maar oh zo mooi...veel plezier bij de buurvrouw en maakt iets moois...lieve groet Marjon

mandy zei

wat een lief potje zo! Je brengt me op ideetjes!

fijne avond.
Groetjes,
Mandy

Bonjade zei

Zo heb je zomaar een prachtige kerst sfeer in huis.....
Vind die potjes altijd zo mooi!

Wens je fijne dagen toe.

Liefs

It's me zei

Leuk hoor die potjes zo....fijne week verder liefs Ria...x!

van alles wat in huis en tuin. zei

Leuk hè om met weinig middelen zoiets moois te maken! Het ziet er erg leuk uit!
Hier houd ik van!
Ik heb ook van die grijze potjes en heb er alleen maar grijs mos in gedaan....meer hoeft ook eigenlijk niet om het leuk te maken.

groet Trijnie

What's in a day zei

Juist die kleine dingen maken het zo mooi, een gebruikt potje, wat mos, een dennenappel...prachtig Linda.
Al die leuke ideetjes moet ik maar verzamelen voor volgend jaar:)

Lieve groetjes, Eefie

Joke zei

Klein maar fijn, leuk de mini zinken potjes.
Veel plezier met het maken van de kerstkrans.

Groetjes Joke.