dinsdag 6 januari 2015

Beetje voorjaar in huis




Vorige week kreeg ik kersenbloesem takken
van mijn schoonzus. De kerstboom
stond toen nog, maar 
zulke cadeautjes zijn altijd welkom.

En nu komen de bloesems
een voor een uit = genieten =
= beetje voorjaar in huis! 



 








Op de foto hierboven zie je in het zelfgemaakte
linnen zakje een paar kaarsen.
Natuurlijk hou ik die voor het grijpen,
want er komen nog genoeg lange donkere avonden
en dan zijn die extra lichtjes 
wel heel gezellig!



Ook in het kannetje van emaille
heb ik een voorraadje kaarsen staan.






 En...de verschillende (kerst-)boompjes
die ik had gekocht laat ik ook
voorlopig staan hoor.
 Ik vind ze mooi, juist door hun eenvoud.
Al kan ik het niet laten
om bijvoorbeeld een oud sieraad
toe te voegen.






De ketting met medaillon lijkt een oudje,
maar dat valt mee (denk ik -
geen idee meer waar deze vandaan
komt). De binnenkant
ziet er behoorlijk nep uit,
kijk maar.






Daarom klappen we 'm snel weer dicht!






Nu weer verder met poetsen in huis.


Een beetje voorjaarskriebelsgroeten (dus)!



Linda




22 opmerkingen:

Home and Lifestyle zei

Aan het begin van het nieuwe jaar hebben we volgens mij allemaal zin in voorjaarsbloeiers. Deze bloesemtakken doen het dan ook altijd goed, mooi hoor!

Van die schoonmaakkriebels heb ik nooit zoveel last, niet meer of minder dan anders. Ik hou het huis het hele jaar door goed bij, dus ik zou niet weten wat ik extra zou moeten doen. Maar een opgeruimd en fris ruikend huis is wel héél lekker!

Liefs, Ingrid

Atelier Valerie © zei

Ach wat een heerlijk gezellige sfeer ...
Precies of het voorjaar voor de deur staat ...
Fijne avond ... lieve groetjes Valerie ♥

Thuis bij Tjits zei

Als ik jouw kersenbloesem zo mooi in bloei zie staan, krijg ik ook zin om wat bloesemtakken in huis te halen:)
Ik vind het ook heerlijk om aan het begin van het nieuwe jaar een frisse wind door het huis te laten waaien, ben nu begonnen om iedere dag een kastje of laatje op te ruimen.
En de kaarsen blijven hier ook paraat, zo gezellig en helemaal onmisbaar op een sombere dag!

Liefs, Tjits

Nadine Snijders My little white home by Nadine zei

Denneboompjes inderdaad laten staan :) Hier staan ze ook nog.

Fijne avond!


Lieve groet,

Nadine Snijders

Onder de rieten kap zei

Oh wat heerlijk die foto's van de bloesem, ja zo krijgen we wel zin in het voorjaar haha!
Groetjes, yvonne

Athomebymy zei

Gezellig ... het voorjaar mag al gaan komen van mij ...

Liefs Petra

Bonjade zei

Ha maar buiten ziet ie er echt oud uit....pas maar op....ben net een ekster....kan dit niet goed zien ;)
Ben dol op oude sieraden.

En poetsen........ha....je mag bij me langs komen ;)

Fijne avond

Liefs

Pauline Kick, Logement it Foarhûs zei

Het zijn nu gewoon winterboompjes, en het is nog steeds winter. Mooi zijn altijd die fruittakken, wij snoeien fruitbomen hier in Friesland en nemen dan ook mooie takken mee naar huis, kunnen zo mooi van van vorm zijn. Wat het weer betrefd kan het ook wel voorjaar zijn, ahum, maar je weet het maar nooit, het is nog maar begin januari en ik hoop stiekum op nog een mooie witte winter.

en een elfstedentocht.

groetjes Pauline

van alles wat in huis en tuin. zei

Tja....van die voorjaarsschoonmaakkriebels....daar heb ik geen last van! Ik maak schoon als het vies is! haha
Door die bloesemtakken krijg ik wel zin in de lente hoor: die kan voor mij niet vroeg genoeg beginnen!

groet Trijnie

De Witte Lanteern zei

Als ik die bloesemtak zie gaat het bij mij echt kriebelen...nee hoor, niet van een allergie, haha, maar ZIN in LENTE!!
Prachtige foto trouwens, zo op het stoere linnen...
Liefs, Peetje

Marjon zei

Als je de takken ziet dan denk je echt wel aan het voorjaar...maar zullen we nog winter krijgen....ik weet het niet...mooi het linnen zakje en de kaarsen in het kannetje...en poetsen...ik heb ook een paar dagen niets anders gedaan pfff...maar weer heerlijk fris en schoon....fijne avond en lieve groet van Marjon

Esther zei

Mooi, die kersenbloesem. Zo teer.
Groetjes, Esther

lien zei

Ja.... ik proef het voorjaar al een beetje bij jou, gezellig! Liefs Carolien

Gerry zei

Ik heb wel een beetje schik, Linda!
Iedereen is aan de poets en haalt lentebloeiers in huis.
Ik doe net zo hard mee hoor, al hoewel het poetsen wel meevalt omdat ik het altijd wel bijhoud, maar lentebloeiers zijn hier zeker.
Je hebt de bloesem mooi creatief op de foto gezet.En het medaillonnetje is toch prachtig als versiering? Het ziet er zo mooi oud uit.
Volgens mij komt het allemaal omdat we nu duidelijk kunnen aftellen naar de lente, hoewel de winter net is begonnen.
Laten we er maar lekker van genieten!

Liefs, Gerry

mandy zei

Lekker fris weer allemaal! Hier nog niet zo aan de poets en lentebloeiers hoor.. Drukke periode met werken is net achter de rug dus poetsen kan inderdaad wel beginnen ;)

Liefs,
Mandy

Het Moonhuis zei

Grappig he dat je nu meteen na de kerst overal weer kersenbloesemtakken ziet, ik heb ze ook al her en der gespot. De mensen hebben meteen weer zin in het voorjaar, terwijl de winter nog maar net begonnen is. Inderdaad komen er nog genoeg lange avonden, heerlijk!!
Ik moet ook nodig poetsen, maar heb de zin nog niet gevonden hihi ;-)

liefs Monica

It's me zei

Heerlijk toch ...voorjaarskriebels.....hihihihihi....van mij mag het hoor ..!...liefs Ria...x!

ineke zei

Prachtig die Kersenbloesem
Ga zo verse bloemen halen, kijkgelijk of ze het hebben
Wil ook een beetje voorjaar
Groet Ineke

Verie - Vestywo zei

Oh,..wat een mooie bloesemtak. Zo krijg je idd de voorjaarskriebels! Super mooi.

Lieve-Groetjes,
Verie

Mirjam zei

Hoi Linda,
Wat zijn ze mooi, je kersenbloesems... O ik krijg gelijk zin om ze ook te gaan kopen... Hier staan nieuwe hyacinthen en wat tete-a-tete narcisjes in bakjes... te wachten tot ze gaan bloeien. Ik vind dat echt heerlijk zo in januari om al die nieuwe voorjaarsbolletjes en bloemetjes in huis te hebben... nooit teveel van hier...
Je kaarsenzakje vind ik echt heel erg mooi, en zo in het kannetje staan de kaarsen ook al zo leuk...
Ik wens je een fijne woensdag verder,
Liefs,
Mirjam

Bloom in Passion zei

Prachtig bloesem met jute! Vind ik zo'n mooie combinatie. Bij mij ook allemaal bolletjes, die nu heerlijk uitkomen. Ja ik verlang naar zon en voorjaar. Maar kaarsjes en een klein boompje mag van mij nu ook nog. Zo gezellig! Lieve groet, Pauline

Marieke Kromme zei

Lekker fris! Bij mij mag het voorjaar nog even wachten, vooral omdat ik nog geen echte winter heb gezien. Ach wellicht ben ik er na de wintersport ook aan toe. ;)

Liefs Marieke