vrijdag 23 januari 2015

Winter




Is het dan toch echt winter?



Ik ontdekte bloemen op de spiegel...













Op de foto hierboven zien jullie een glimp
van de nieuwe schuur, die
we afgelopen zomer hebben gerealiseerd.

Later volgen hier meer foto's van!





Ik zag bevroren water...







...en kouwelijke plantjes!










Maar ik vond toch ook nog een hoekje herfst!








Ik liep vervolgens naar binnen
en zag dat Miss Stockman
klaar stond om te gaan schaatsen...










Jullie begrijpen dat ik haar dat heb afgeraden...



Een mooi weekend voor iedereen!


Linda



24 opmerkingen:

crochetcookingandmore zei

Mooi is het buiten hé, na zo'n koude nacht.
Fijn weekend!

Ger zei

Hoorde de Belgische weerman Frank Deboosere deze week een opmerking maken dat deze koude dagen in de tweede helft van januari vaker voorkomen en hij sprak over het 'putteke van de winter'
En aan jou berijpte tuin te zien klopt het wel.
En net zo als de ijsbloemen op jou spiegel te zien zijn,heb ik ze toch zeker 30 jaar van mijn leven in de winter vele keren op het slaapkamerraam en keukenraam zien staan wanneer ik de overgordijnen open schoof,nu tappen we de buitenkraan af maar in die tijd ook de binnenkraan,tja dat waren nog eens winters waarin de schaatsen echt ondergebonden konden worden en ik de slee met gemak voorttrok met 2 warm aangeklede kinderen erop.
Je mooie winterse plaatjes deden me even terug keren naar die goeie ouwe tijd,geloof dat het er een beetje bij gaat horen.....en dat mag en kan ook wanneer je al 70 winters mee maakt in je leven,want dan spreek je uit ervaring.

Fijn weekeind en lieve groet,Ger

Atelier Valerie © zei

Het is winter ...
Prachtige winterse sfeerfoto's ...
Fijn weekend ... lieve groetjes Valerie ♥

De Freubeltuin zei

O, wat heb je dat leuk beschreven. En dan ook nog met die prachtige plaatjes erbij!! Schitterend.
Ga mijn schaatsen ook maar eens opzoeken, niet om te gebruiken, maar `t staat vast om mijn paspop ook zo leuk als bij jouw!
Groetjes en fijn weekend,
Maartje

Nancy Blaauwgeers zei

Was het maar zover dat Miss Stockmann kon gaan schaatsen. Het mag van mij nog wel harder gaan vriezen. Ik hou er wel van. Fijn weekend. Groetjes, Nancy

Home and Lifestyle zei

Mijn autoruit zat laatst ook helemaal vol met hele grote ijsbloemen, volledig aan elkaar vastgevroren...een prachtig gezicht. Dan is het bijna zonde om de voorruit te moeten krabben ;-).

Van mij mogen de schaatsen om de hals van je mooie paspop blijven hangen hoor, ik kijk uit naar het voorjaar!

Fijn weekend! Liefs, Ingrid

Gerry zei

Mooi die winterse beelden na een nacht vorst.
Ik hoorde op de radio dat er inderdaad al hier en daar geschaatst wordt op ongeveer 2 cm ijs.
Mijn helleborus in bloemknop hangt 's morgens helemaal slap en richt zich in de loop van de dag weer op.
Ik geloof dat ik niet zoveel zin meer heb in echt winter, maar het kan nog alle kanten opgaan.
Ik wens je een mooi weekend.

Lieve groet,
Gerry

It's me zei

Het is lekker koud....geniet van een heerlijk weekend...liefs Ria...x!

Bloom in Passion zei

Wat prachtig gevangen deze ijsbloemen! Heerlijk winters tafereeltje nu. En ook zo leuk beschreven Bruine bonensoep hoort hier ook wel bij ;) Fijn weekend, Pauline

Marjon zei


We zijn het helemaal niet meer gewend, die koude...prachtige foto van de ijsbloemen en een goed idee om dit allemaal op foto vast te leggen...en miss stockman kan wel een shawl verdragen denk ik...leuke post Linda....fijn weekend en lieve groet Marjon

Verie - Vestywo zei

Leuke blogpost, Linda! Maar je moet het zo zien dat dit de vrieskou voor het voorjaar is..;)! Geniet ervan!

Lieve-Groetjes,
Verie

Athomebymy zei

Mooi die bloemen op de spiegel ... geen weer voor mij , ik functioneer in die koude niet zo goed :-)

Liefs Petra

De Witte Lanteern zei

Ijsbloemen...prachtig staaltje kunst van de natuur! Ik kan me nog herinneren dat deze ijsbloemen vroeger aan de binnenkant van onze slaapkamerramen stonden...of klink ik nu heel oud? Wij lagen dan heerlijk warm onder drie stel wollen dekens en hadden nergens last van.
Leuke post! Maar toch tel ik af naar de lente...
Fijn weekend!
Liefs, Peetje

Mirjam zei

Hoi Linda,
Oh je voelt de kou bijna als je zo naar jouw mooie foto's kijkt... Hier was het ook zo mooi vanochtend. Eigenlijk pas de eerste keer hoor, want ook al heeft het de afgelopen dagen wel al wat gevroren, een zonnetje was er niet echt te bekennen... Maar vanmorgen dus wel. Heerlijk, zo mooi was het overal buiten. Alleen had ik geen tijd om er echt bij stil te staan. Had al vroeg een afspraak bij de tandarts (voor controle) en daarna gingen Ben en ik even een poosje naar de sportschool, moet ook af en toe gebeuren. Maar in die tussentijd trok het hier helemaal dicht van de mist en hoewel die mist wel weer verdween vanmiddag, was er een dik wolkendek voor in de plaats gekomen...heel jammer...
Je hebt het echt heel mooi getroffen zo. En die dame met de schaatsen kan beter nog maar even wachten ja...
Ik wens je een heerlijk weekend,
Liefs,
Mirjam

inro soor zei

hahahaaha jahaja ff winters gevoel, heerlijk!
groethes, Inge

Fuchsiaantje zei

Hallo Linda, wat een mooie plaatjes heb je gemaakt, hier heeft het ook gevroren maar ik heb geen bloemen op de ruiten gezien. Wel zag ik heel kleine bloemetjes in de tuin, en dat zie ik liever. Nog een fijn weekend en groetjes van mij, Riet.

ineke zei

Prachtige "bevroren" foto's
Helaas bij ons al weer regen
Fijne weekend
Groet Ineke

Danielle van Heusden zei

Heerlijke winterse plaatjes:)
Als ik hier nu naar buiten kijk is het ook een winterse wereld door de sneeuw! Heerlijk!
Jammer dat het alweer dooit..

Fijn winter weekend:)

Liefs Daniëlle

What's in a day zei

Wat een winterse post, als ik nu door mijn raam kijk zie ik de sneeuw nog liggen en voel ik de kou, gelukkig mogen we even genieten van al dat moois.
Bij jou leverde de vorst ook hele, mooie, bevroren plaatjes op.

Lieve groet, Eefie

lien zei

Heerlijk winter! Wat een leuk idee om de paspop schaatsen om te hangen!!!

Onder de rieten kap zei

Die paspop met die schaatsen, zo leuk! Hier ook ijsbloemen op de ramen van de stal, prachtig he!
Groetjes, yvonne

Anneke zei

Wat was het het weekend mooi buiten he? Ik was zo verrast toen ik de gordijnen open deed en zoveel moois zag. Jammer dat het zo snel weg was. Mooie foto's.
Liefs Anneke

Sober en Stijl zei

Echt een winters tafereeltje! het was voor ons echt een verassing zaterdag de sneeuw!
Liefs, Dorine

van alles wat in huis en tuin. zei

Wat een mooie winterse post! Die ijsbloemen hadden we vroeger gewoon op het raam van de slaapkamer en dan maar ademen om er een gaatje in te maken! Maar wat is het mooi hè!
En....er komt nog meer hoorde ik zonet op het journaal dus....toestel in de aanslag!

groet Trijnie