maandag 23 februari 2015

Brocante vondsten en zo




Niet speciaal gezocht,
maar toch gevonden:

dit oude (dat kan niet anders)
Franse mosterdpotje






het ziet er kwetsbaar uit,
 maar is het niet (hoop ik)


 



gekocht tijdens een brocante verkoop
in een historisch museum



en tijdens een boekenbeurs
zag ik dit leesboekje opeens.



 


De Lentehofserie voor de lagere school
 stamt uit 1924.
Best een aardig tijdje geleden...






Ik maakte onlangs vogelvoer
(= zaad in frituurvet, in dit geval)
en schonk dat in een betonnen
schaaltje (en in brocante kopjes
die ik in een boom heb gehangen).
 

Pas afgelopen week
hebben vogels het ontdekt,
zoals deze merel.






De kerstroos laat hier haar bloemen
sip naar beneden hangen door de vrieskou,
maar ze staan nu weer fier rechtop hoor!


De bak aan de schutting 
vulde ik met lavendel.

Als vervanging van de witte geraniums,
die het de tweede winter buiten
toch niet zo leuk meer vonden.



Binnen voegde ik twee bosjes gipskruid
samen in de zwarte zinken emmer.






 Het voordeel van deze bloemen is,
dat je er lang plezier van kunt hebben.



 

 
  Oké, ik ga nu echt de deur uit
en wat boodschappen doen...
 Helemaal geen straf, want het zonnetje
schijnt heerlijk!


Lieve groeten


Linda



P.S. Inmiddels staan er 'nieuwe' spullen
op mijn verkoopblog.


 

21 opmerkingen:

Atelier Valerie zei

Heerlijk om weer langs te komen ...
Het is genieten van je brocante vondsten en ideeën ...
Fijne week ... lieve groetjes Valerie ♥

Verie - Vestywo zei

Een mooie blogpost. Fijne week..

Lieve-Groetjes,
Verie

De Witte Lanteern zei

Als ik je buitentafel zie, krijg ik echt al het lentegevoel, heerlijk met die zon erop...
Mooie brocantevondsten! Vooral dat boek is een aanwinst, prachtige verweerde kleuren.
Je bos gipskruid staat heel mooi in die zwarte emmer...mooie combi! Ik denk dat ik vrijdag ook weer eens voor zo'n mooie bos ga...
Liefs, Peetje

De Meidenmuts zei

Mooie brocante vondsten! Het boekje vind ik ook zo leuk. Ik houd van oude boeken en al zeker als er oude prenten in staan.
De bos gipskruid.... mooi romantisch.....

Groetjes Anita

Sonja- Sezoentje zei

Mooie vondsten heb je weer gedaan.
De bruidssluier in de emmer vind ik een prachtige combi.
Fijne week,liefs, Sonja

Helena De keizerskroon zei

Wat leuk! Lentehof! Past helemaal bij de tijd van het jaar! En ook de juiste kleur kaft!

Gipskruid vind ik ook prachtig! Je hebt mooie volle dikke knopjes. Dat is tegenwoordig niet bij elke bloemist meer zo. Zelf haal ik ze van de markt.
Scheelt een hoop in kwaliteit

Fijne dag nog!

Groetjes
Helena

Helena De keizerskroon zei

Wat leuk! Lentehof! Past helemaal bij de tijd van het jaar! En ook de juiste kleur kaft!

Gipskruid vind ik ook prachtig! Je hebt mooie volle dikke knopjes. Dat is tegenwoordig niet bij elke bloemist meer zo. Zelf haal ik ze van de markt.
Scheelt een hoop in kwaliteit

Fijne dag nog!

Groetjes
Helena

Esther zei

Prachtige spullen heb je gevonden. En wat heerlijk, al die bloemen en planten.

Ús hûs ús thús zei

Wat bij je bijzondere aankopen gedaan! Het oude boekje vind ik ook zo mooi. Het is zo leuk om te bedenken hoe dat boekje vroeger op scholen werd gebruikt.
Het gipskruid staat ook prachtig in de emmer!
Fijne week. Groetjes van Aleta

Het Moonhuis zei

Wat een bijzondere vondsten zeg prachtig!!

Liefs Monica

Bonjade zei

Mooie vondsten.....dat doorleefde potje....en het veelvuldige gelezen boekje......
Gipskruid...altijd goed.....
Heerlijk idd het zonnetje weer en langere dagen....genieten.

Fijne avond

Liefs

Thuis bij Tjits zei

Mooie spulletjes Linda! En het gipskruid in de zwarte emmer vind ik ook heel erg leuk, net als je tuintafel, zo gezellig!

Liefs, Tjits

Home and Lifestyle zei

Je hebt weer goede zaken gedaan Linda. Dat boekje is inderdaad al heel belegen ;-). Hier staan een paar takjes gipskruid op een plankje op het toilet, ze staan er al een paar maanden maar gaan nog prima mee.

Leuk dat je de tuin al wat hebt aangekleed, ik moet eerst maar eens aan de gang om in de borders de restanten van vorig jaar te verwijderen.

Liefs, Ingrid

Mirjam zei

Hoi Linda,
Wat heb je weer een heerlijk stukje geschreven, en met de mooiste lente-fotootjes erbij... daar word ik helemaal vrolijk van hoor... dat is alvast heel fijn voor-genieten en dat wil ik wel...
Ik wens je een heel fijne nieuwe week,
Liefs,
Mirjam

Ger zei

Wat een leuk oud mosterd potje en dan te bedenken dat Sir Antoine Maille al 260 jaar geleden in de Bourgogne(wijnstreek) begon als azijnmaker en zijn over de hele wereld bekende mosterd in vele soorten nog steeds in het winkelschap staat.
Heb altijd wel meerdere potjes in de keuken in gebruik alleen zit het nou in glazen potjes.
Het boekje is ook al zo'n leuke aanwinst en het gipskruid staat prachtig in je zwarte emmer.

Fijne week en lieve groet,Ger

ineke zei

Prachtige vondsten
Gezellig zo de tuintafel
Laat de "Lente" maar komen
Groet Ineke

eigen thuis zei

Mooie vondsten heb je gedaan! Hier heb ik vetbollen op gehangen en het heeft best even geduurd voor de vogels het hadden ontdekt. Mooi, dat emmertje vol met gipskruid!

Liefs Gonda

Fuchsiaantje zei

Hallo Linda, wat heb ik genoten van je mooie foto`s met al die spullen. dat is echt boffen als je zoiets tegenkomt,geniet er maar van. Nog een fijne week en groetjes van mij, Riet.

Marieke Kromme zei

Leuke vondsten weer. Vooral dat mosterd potje met die tekst erop!

Liefs Marieke
WONEN a la Mar

van alles wat in huis en tuin. zei

Mooie brocante vondsten heb je gedaan, vooral het boekje spreekt me aan: ik heb jarenlang oude kinderboeken verzameld. Die staan hier nog steeds in de kast.
Gipskruid: mooi bloemetje hè.

groet Trijnie

Martine zei

Vandaag eenzelfde soort mosterdpotje gevonden onder de grond. Helemaal gaaf! Geen idee van leeftijd of prijs van het potje. Hij staat nu heel gezellig bij de andere mosterdpotjes in het huisje van mijn moeder.