maandag 30 maart 2015

Paasversieringen en uitslag give away





Deze bol van de kleinbloemige Hippeastrum
Sonatini Alfresco laat al voor de derde keer 
achter elkaar een bloem zien. In de wandelgangen wordt
dit een Amaryllis genoemd, maar deze heeft
een massieve bloemsteel en kom je 
minder vaak tegen. De Hippeastrum heeft 
een holle stengel.




 



In eerste instantie had ik de bol 
in het kleine grijze potje gepoot, maar
doordat de stengel zo lang werd,
heb ik de bloeiende bol met pot en al in een
grotere pot geplaatst, 
zodat de verhouding wat beter werd.








Ik voegde wat hooi, veertjes, kwarteleitjes
en een metalen plaatje met een religieuze afbeelding toe
en een Paasversiering was ontstaan.








Op zolder vond ik een aantal eierkaarsen.
Aangezien ik ze niet eerder heb aangestoken,
heb ik hier al jaren plezier van!








Behalve het gewone formaat eieren,
heb ik ook een groter exemplaar ei.
Dit ei mag er bij liggen
in de zinken potjes.








 De takken van de kronkelhazelaar
snoeide ik uit eigen tuin.








 Ik vind ze altijd zo prachtig gevormd.








Takken van de kronkelwilg, gesnoeid uit een boom
bij mijn ouderlijk huis, heb ik buiten in een 
oude zinken vuilnisemmer gezet.

Tip: zet hiervan een takje in de grond, 
dan heb je in een mum van tijd een boom.



***



En nu is het tijd voor de uitslag van de give away
(misschien heb je al snel naar beneden gescrold???)!


 Het gaat om deze kunstdruk van posters.nl.








Ik heb deze keer 
de computer het lotingswerk laten doen.
 Ik heb alle namen van iedereen die
een reactie heeft gegeven onder het 
bewuste bericht en via de mail ingevoerd
en deze gelukkige persoon (zonder blog)
is de winnares:

Annemiek.


 Ze schreef:

  Wat mooi! Als biologiedocente gaat mijn hart hier wel sneller van kloppen! Ik doe dus graag mee.


Hoe leuk is het, dat ik van tevoren had bedacht,
wat ik zelf zou toevoegen: een schrift
en een potlood, passend bij de kunstdruk.








Heel toepasselijk voor een docente...


Annemiek, gefeliciteerd!
Wil je je adresgegevens mailen?
Dan zend ik je het pakketje snel naar je toe.


Dank aan diegenen die een poging hebben gewaagd;
een volgende keer heb je misschien
meer geluk...



Lieve groeten
en een fijne week!


Linda




14 opmerkingen:

Home and Lifestyle zei

Het is inderdaad een prachtige bloem, alhoewel ik de bol op zich ook al heel decoratief vind. Die krultakken zijn inderdaad ook leuk en je kunt er lekker lang mee doen.

Je give away komt op een prima plek terecht. Voor de winnares mijn hartelijke felicitaties!

Fijne avond Linda! Liefs, Ingrid

De Witte Lanteern zei

Nu zo kort voor Pasen vind ik het toch wel leuk om hier en daar wat versieringen aan te brengen. Ook bij jou is het heel sfeervol en rustig gedaan. Die kronkeltak met zijn grillige vormen blijft altijd mooi. Mooie foto's heb je gemaakt! Vroeger had ik ook zo'n boompje in de tuin staan, idd gewoon een tak in de grond stoppen en voilà, een boom wortelt.
Vandaag heb ik toch het grote ei weer uitgehaald en samen met wat kleintjes in de terrine met mos gelegd. Wat takken erbij en klaar. Ach, het blijft toch een heerlijke sfeer geven, deze feestelijke voorjaarstijd. Het is tenslotte maar één keer per jaar Pasen...;-)
Liefs, Peetje

lien zei

Zo, jij bent al helemaal klaar voor Pasen zo te zien. Gezellig! En wat leuk dat net een biologiedocente jouw give-away won. Beter kon ie niet terecht komen :)

De Meidenmuts zei

Wat een prachtige bloem....
Je hebt mooie paasversieringen gemaakt...heel subtiel...
Deze give-away kon ook niet beter terecht komen!

Groetjes Anita

What's in a day zei

Passend bij de lente, een mooie bloeier uit een bol, prachtig is hij en zo samen met al je mooie versieringen is het voor jou weer een mooi geheel geworden.
Voor de winnares gefeliciteerd, helemaal passend bij haar beroep en hij is inderdaad heel erg mooi.

Lieve groet, Eefie

Sonja- Sezoentje zei

Prachtig is deze versiering, vind het nog altijd moeilijk om niet teveel maar ook niet te weinig met elkaar te combineren maar hier zie ik dan iets waar ik van denk:mooi :)
Fijne avond, liefs, Sonja

Gerry zei

Wat mooi dat de bol nog een keer een bloem voortbracht!
En heel mooi geïntegreerd in een mooi paasstuk.
Je versieringen zijn gezellig! Ik ga eens proberen om gewoon een tak in een pot te plaatsen. Kijken wat er gebeurd op het balkon.
De felicitaties voor Annemiek! leuk dat juist dit gewonnen heeft.
En fijne dagen gewenst!

Liefs, Gerry

Anoniem zei

Wat leuk dat ik heb gewonnen! Ik ben er erg blij mee, vind de druk ook super mooi! En dan nog een mooi boekje erbij, helemaal top.
Dank voor de felicitaties!

Groetjes Annemiek

ineke zei

Wat een pracht bol
Gezellig zo de paas versiering erbij
Gezellige dagen

Groet Ineke

Atelier Valerie zei

Sfeervolle Paas decoratie ...
Gezellig in huis ...
Wordt genieten hiervan ...
Fijne dinsdag ...
Lieve groetjes Valerie ♥

*Mieke*Petitevictorianrose*and*PastTimeChildhood zei

Lieve Linda, wat prachtige en gezellige Paasdecoraties, bij jou kan het Paasfeest beginnen :)
Annemiek gefeliciteerd met het winnen van deze mooie Give Away en veel plezier ermee :

Lieve groetjes Mieke

Onder de rieten kap zei

Wat een prachtige decoraties, heb hier ook al een en ander in de sfeer gebracht, zo leuk he die eitjes!
Veel liefs, Yvonne

eigen thuis zei

Gezellig, die paasdecoraties! En wat een plezier heb je van die bol, dat is een paar keer genieten...

Liefs Gonda

Ger zei

De bovenste sfeerfoto's doen me denken aan wat in mijn begin blogtijd JDL stijl genoemd werd.
Daarover hoor en zie ik de laatste tijd weinig meer op blogs verschijnen.
Ik kan altijd nog van die landelijke en verfijnde sfeer genieten net als jij zo te zien.

Geniet van de voorbereidingen naar het feest van Pasen en lieve groet,
Ger