woensdag 22 april 2015

Nieuwe gordijnen




Enkele maanden geleden kocht ik 
linnen gordijnen bij I*kea voor de woonkamer.

Ik maakte de acht gordijnen iets korter,
streek ze stuk voor stuk en hing ze op.






Niet veel later las ik in de Ariadne at Home
het volgende: Ingrid naaide de blinds van linnen
Aina van I*kea: "eerst wassen, niet strijken:
zo krijg je een mooie kreuk."


Ai...
Dit leek me ook wel mooier dan de gladgestreken versies.
Oké.
Eerst om te testen twee gordijnen er weer afgehaald, 
gewassen en NIET gestreken...
...en ik ben er blij mee!
Dus ook de rest in de wasmachine gestopt,
buiten laten drogen en zo opgehangen. Voortaan een makkie :-).





 Het ziet er nonchalanter uit
en kijk eens wat ik tijdens het fotograferen
voor mijn lens kreeg?






Fluitenkruid, het is er weer!



Voor het voorraam hing ik naast 
de linnen gordijnen ook witte vitrages op.
 Maar om het meer losjes
te maken, legde ik juist knopen in deze gordijnen.
Snappen jullie het nog?
Ach, ik ben toch lekker bezig...






Fijne week!


Linda



32 opmerkingen:

Home and Lifestyle zei

Mooie stof Linda, vooral de gekreukte variant. Op de rol zit het linnen heel glad hè, maar je hoeft er maar een beetje in te knijpen of de kreukels hangen er al in. Ik wilde de stof eerst gebruiken voor linnen stoelhoezen, maar ik denk dat de stof daar te dun voor is.

Grappig...vandaag vroeg ik mij onderweg af wanneer we weer fluitenkruid langs de weg zouden zien. Ik heb het niet waargenomen, maar jij hebt de eerste bloeiers al gespot!

Fijne avond! Liefs, Ingrid

Happy Living zei

hier hangen ze ook, nog steeds erg blij mee. Ik heb er wel een eigen twist aangegeven met lussen bovenin, dat had ik eens gezien bij Riviera Maison en zat nog altijd in mijn hoofd. Nu heb ik dezelfde maar dan voor een fractie van de prijs ;-)
Ik heb ze ook langer gelaten aan de onderkant, ook voor een nonchalante look. en inderdaad, ik strijk ook niet, ideaal hé?

veel plezier ermee!

groetjes,

inge van der sanden zei

Veel mooier...linnen hoort gekreukeld te zijn vindt ik.
En lekker makkelijk, want je hoeft inderdaad niet meer te strijken.
Fluitekruid...hier nog niet gespot...
Fijne avond nog.

Groetjes,
Inge, my choice

Sonja- Sezoentje zei

Prachtig, hier hebben ze een tijdje ongestreken gehangen maar toen ik ze gewassen had waren ze plots veel te kort :(
Met ze opnieuw te strijken is dat gelukkig wel weer goed gekomen ;)
Liefs, Sonja

De Meidenmuts zei

Hier hangen ook de gordijnen van Ikea, alleen in een lichte grijze kleur.
Ze hangen ongestreken en heb ze niet korter gemaakt en hangen nonchalant royaal op de grond.Makkelijker kan niet hi....hi....
Ze hangen bij jouw ook zo mooi!

Groetjes Anita

van alles wat in huis en tuin. zei

Gekreukte gordijnen zou voor mij niks zijn denk ik. Ik zou me steeds ergeren: dat had ik al met linnen jasjes die er dan zo verfomfaaid uit zagen!
Maar.....fluitekruid is dan wel weer mijn favoriet: kan er niet genoeg van in een vaas hebben! En één gelukje: ze kreukelen niet!

groet Trijnie

It's me zei

Ik vind ze superrrr mooi je gordijnen Linda....liefs Ria...x!

Sober en Stijl zei

Mooie gordijnen, en helemaal zo gekreukt!

Liefs Dorine

Danielle van Heusden zei

Prachtige gordijnen :)
Liefs Daniëlle

De Witte Lanteern zei

Dat zijn nog eens mooie én handige gordijnen! Juist niet strijken, super! Ikzelf heb hier geen gordijnen meer hangen, na jaren ongebleekte katoenen gordijnen te hebben gehad, met zo'n embrasse eromheen, je kent het wel...De enige gordijnen die er wel elk jaar komen zijn de glasgordijnen voor de verandadeuren, om de insecten buiten te houden. Toevallig ook van de I.kea. Gisteren merkte ik dat het weer tijd word om ze op te hangen: het zoemt weer in de huiskamer...grrr.
Ik keek toevallig gisteren in de berm waar ik vorig jaar het fluitekruid had geplukt: niks...Maar ze zijn er dus wel op sommige plekken...Goed speuren nu...
Liefs, Peetje

ineke zei

Wat een super tip
Prachtig zo de gordijnen
Heeft een mooi stoer effect

Groet Ineke

Atelier Valerie zei

Brengt een gezellige sfeer met zich mee ... mooi
Geniet van het zonnetje ...
Fijne donderdag ... lieve groetjes Valerie ♥

♥Sanne zei

Mooi Linda

Gerry zei

Ja, ik snap het nog.
Linnen mag ook gekreukt zijn, Linda, dat is haar natuurlijke look!
Ik vind ze mooi staan en ook de kleur van de vitrage en overgordijnen matcht mooi!

Ik heb de Fluitekruid ook al gespot, maar ik laat het staan. Ik geniet er buiten van. Wel even getwijfeld maar in de natuur vind ik het mooier.
Fijne dag!

Liefs, Gerry

Onder de rieten kap zei

Wat staan die gordijnen gaaf, ik ben ook van plan om deze te gaan halen bij Ikea, vind de kleur en stof echt supermooi!
Groetjes, Yvonne

De Freubeltuin zei

Heel mooi die gordijnen!!! Het geeft een prachtige uitstraling.

Groetjes Maartje

Het Moonhuis zei

Mooie gordijnen!!

Liefs Monica

eigen thuis zei

Mooi zijn je gordijnen en inderdaad ideaal, zo uit de was ophangen. Wat wil je nog meer... Staat prachtig!

Liefs Gonda

Nadine Snijders My little white home by Nadine zei

Wat een mooi stofje! Met kreukels ziet het er inderdaad beter uit!


Lieve groet,

Nadine

Marian zei

Wat een gave gordijnen...en prachtig zo gekreukt...dat mag inderdaad, dat maakt het nou linnen....en die vitrage er naast is heel mooi...fluienkruid bloeit hier ook nog niet,maar zal niet lang meer duren....

What's in a day zei

Hier hangen de gordijnen ook , op twee slaapkamers, heerlijk spul, mijn moeder vroeg pas wanneer ik ze ging strijken:)
Het staat hele mooi bij jou en op zo'n prachtige lentedag kun je er nog meer van genieten, zeker met een bos Fluitenkruid erbij!!

Fijn weekend en lieve groet,
Eefie

lien zei

Wat een mooie stof heb je uitgekozen. Knap van je dat je ze zelf korter maakte, daar zou ik niet aan durven beginnen!

Marjon zei


Ze zijn prachtig Linda heb je veel werk voor niets gehad, al dat strijken...ik vind het ook mooier een beetje kreuk in de linnen stof. Zelf heb ik 100% katoen en die laat ik ook zo opdrogen..ziet geweldig uit. Heb ik dus ook met de Ikea bank geprobeerd maar dat resultaat is minder en iedere dag denk ik...luie huisvrouw..hihi...binnenkort maar weer wassen en strijken pfff...fijn weekend en lieve groet van Marjon

Ger zei

Linnen is een heerlijke natuurlijke stof en dat mag gekreukt zijn,zowel als gordijn,op bed of als kleding.

De overgordijnen passen gekreukt en al perfect in jou interieur!!

Heb al meer dan 10 jaar een grijs zuiver linnen jasje van ABBAS het heeft punten aan de onderkant en grote dubbele kraag,draagt lekker koel en nonchalant gekreukt daar hou ik van.

Fijn weekeind en lieve groet,Ger

Spijshuisje Lyd zei

Mooi Linda! Hier hangen ze ook mooi te wezen :-)
Mooie blog ook, ik ga je volgen.
Fijn weekend alvast, Lydia

Marjonel M zei

Mooie stoere gordijnen.. Leuk dat er weer fluitenkruit is.

Fijn weekend.
Liefs marjonel

Marjonel M zei

Mooie stoere gordijnen.. Leuk dat er weer fluitenkruit is.

Fijn weekend.
Liefs marjonel

*Mieke*Petitevictorianrose*and*PastTimeChildhood zei

Lieve Linda, ik vind ook dat je gordijnen er prachtig uit zien, en het is toch echt een hele prettige bij komstigheit dat ze ongestreken er zoveel mooier uit zien....was dat maar met alles zo.....ik heb namelijk een grondige hekel aan strijken :)
Het fluitekruid, wat een een romantische bloem, net kant en zo´n leuke naam......ik heb het hier jammergenoegd nog niet gezien, maar ik ga er vanaf nu op letten :)
Ik wens je een heel fijne weekend.

Lieve groetjes Mieke

Jacqueline Sybesma zei

Mooi geworden zeg! Goed idee, en ja fluitekruid..daar word je weer blij van! Lente! Fijn weekend, al is de lente even weer verder weg! Lieve groet, Jacqueline

De Witte Lanteern zei

Hoi Linda, Ik heb je genomineerd! Kijk maar eens op mijn blog...
Fijne zondag!
Liefs, Peetje

House of Seasons zei

Het leven wordt steeds makkelijker......en leuker!
Linnen gordijnen wassen en NIET strijken....IK BEN VOOR!
Ook hier in huis!

Mirjam zei

Hoi Linda,
Wat een mooie gordijnen heb je, ik vind ook de kleur heel mooi... en hoe lekker is dat, niet te hoeven strijken... ja, dat gekreukte staat wel lekker nonchalant en stoer...
Liefs,
Mirjam