maandag 11 mei 2015

Brocante




...aan de Giessen.
Een aantal weken geleden was ik daar weer
en heb ik genoten van de sfeer en mooie spullen.


Opeens ontdekte ik in een stand deze weegschaal.






Al een tijdje stond deze op mijn wensenlijstje
en die kon ik dus afstrepen.
Precies de goede kleur. De schaal ontbreekt,
maar dat deert mij niet; zo past
de weegschaal mooi op de vensterbank
in de keuken, die vrij smal is.






 Ik heb goed gescoord deze dag,
want ik zag dit romantische stoeltje
staan en die past dan weer leuk
bij mijn-al-een-beetje-uit-elkaar-
vallende-tafel. Het bijbehorende stoeltje
is al lang verdwenen.










Boven het tafeltje hangt de kaarsluchter,
die ik vorig jaar zomer bij de kringloop heb gekocht.
Toen heb ik 'm groen gelaten (klik),
maar voor een rustiger beeld
heb ik de luchter een mat zwart kleurtje gegeven.












In het mandje heb ik steenbreek
(voor de liefhebbers: Saxifraga arendsii)
geplant, door mij zeer geliefd.



In de Stoomgraanmaalderij
in de Graanbuurt is de winkel van
Boer'n bloemetjes (klik) gevestigd,
waar bloemen en brocante bovenaan staan.
Daar vond ik dit spanen bloempotje
met de witte hortensia en 
 kon ik echt niet laten staan.







In 'Het Brocante Huis', waar ik het stoeltje
kocht, nam ik ook dit kleedje mee.







Nee, niet dat witte,
maar het bruine van grove jute.












Altijd handig om mee te decoreren,
zoals over mijn nieuwe stoeltje.







Ik waan me al een beetje in de Provence
(waar ik overigens nog nooit ben geweest,
maar wie weet...).



Fijne week!


Linda




25 opmerkingen:

Atelier Valerie zei

Prachtige vondst de brocante weegschaal ...
Staat ook weer decoratief zo gezellig ...
Nu volop op het mooie metalen stoeltje van het zonnetje ...
Fijne week ... lieve groetjes Valerie ♥

De Meidenmuts zei

Mooie vondsten Linda!
Staat mooi dat grove jute over het stoeltje...daar kun je inderdaad eindeloos mee decoreren!
Leuke post! Ik heb hem met een glimlach gelezen :))

Groetjes Anita

Gerry zei

Leuke vondsten heb je gedaan, Linda!
En wie weet brengt het kleed op de stoel toch nog eens zo'n droom teweeg dat je er nog eens daadwerkelijk komt, in de Provence!
Maar je hebt je vondsten een mooie plek gegeven.
Geniet ervan!

Liefs, Gerry

De Witte Lanteern zei

Jij hebt zeker goed gescoord! Wat een mooie kleur heeft je 'weeg'. Ook je stoeltje pas perfect bij het oude tafeltje. Wat een knus hoekje zo. Je waant je idd in de de Provence (zo mooi daar!), maar wie weet mag jij daar ook eens van al die Lavendelstroken genieten. Jij hebt de streek lekker naar je eigen buurt getrokken en met dit weer als vandaag is dat net zo lekker genieten!
Liefs, Peetje

What's in a day zei

Altijd leuk om rond te snuffelen in de graan buurt, samen met een aantal collega's waren we daar een tijdje terug, zoveel leuks...
Jij hebt mooie items gekocht, zo word je mooie hoekje buiten weer een blikvanger en is het lekker decoreren met je andere spullen.
De Provence...zo mooi, weet ik alleen van de keren dat we er dichtbij waren:) ooit ga ik er een paar weken lekker genieten.

Lieve groet, Eefie

Home and Lifestyle zei

Je hebt zo je eigen Provence gecreëerd, wat heb je mooie aankopen gedaan. Het lijkt mij een heerlijk adresje, helaas is het hier ver vandaan. Maar mocht ik er nog eens in de buurt komen, dan hoop ik er aan te denken!

Liefs, Ingrid

Esther zei

Mooie spullen. Het staat ook goed bij elkaar.

Bonjade zei

Nu je hoeft helemaal niet naar de Provence.....hoor.......
Heb jij al dicht bij huis....
Prachtige aanwinsten....en dat kleedje is idd super decoratief.

Geniet ze daar

Fijne avond

Liefs

It's me zei

Wat een mooie spullen ....leuk gedecoreerd zo...liefs fijne week Ria...x!

Secondhand & Sober zei

ooo je stoeltje is heeel leuk! Ik moet ook nog iets leuks hebben voor in de voortuin, om plantjes op te decoreren. Bedankt voor de inspiratie :)

Liefs
Mandy

Het Moonhuis zei

Leuke vondsten, daar kun je dan echt blij mee zijn hè!

liefs Monica

Ger zei

Altijd leuk om voor nieuwe aanwinsten thuis een geschikt plekje te zoeken.
Het geeft wel een mooi Frans sfeertje weer.
En het bloemetje van de Steenbreek is zo leuk.

Geniet van je mooie spullen en fijne week,Ger

ineke zei

Prachtige spullen heb je weer gevonden
Het jute heb ik ook pas gekocht
Ik kocht het bij juffrouw Jansen in Westbroek

Fijne dag
Groet Ineke

Onder de rieten kap zei

Ik ga toch voor dat witte kleedje hoor haha! Dat spanen bloempotje daar ben ik helemaal weg van, die is leuk!!
Liefs, Yvonne

Johanna betuwe zei

Mooi hoor je hebt goed gescoord :-)
Stoeltje is ook een schatje !
Lieve groet Johanna Elfies Home

Huize Kip Kakel zei

Hé, daar was ik ook, onverwacht toen we een rondje Giessenburg fietsten, ons 'bekende'rondje..
Op de fiets kon er niet zoveel mee...een oude vogelkooi in mijn fietstas gepropt en een oud kegelspel..
dat paste net:)
Jij hebt een super mooie vondst gedaan, die weegschaal is erg mooi!♥

Mirjam zei

Hoi Linda,
Die weegschaal is echt heel erg mooi. Ik zag ze ook al heel vaak voorbij komen in diverse blogs en was er altijd al weg van. Toen bedacht ik ineens dat ik al jaren zo'n weegschaal boven op een kast heb staan. Haha stom toch, nu heeft die een prominent plekje op het aanrecht...
Je stoeltje maakt het hoekje weer helemaal compleet in je hebt gelijk, zo in mat zwart staat de kaarsenluchter er heel erg mooi bij.
Poes was duidelijk ook al aan het decoreren met je nieuwe kleedje...
Wat heerlijk toch hè, als je zulke fijne spullen vindt...
Ik wens je een heel fijne avond,
Liefs,
Mirjam

lien zei

Wat mooi die oude weegschaal! Ik heb er ook zo eentje die op het aanrecht staat, helaas niet in mint groen (maar wel met schaal :-)) Gebruik hem niet hoor, puur voor de mooi!

Marjon zei

Je hebt mooie nieuwe aanwinsten gescoord, de weegschaal is prachtig en ook de kleur...geweldig...en het stoeltje had ik ook niet laten staan staat zo leuk, mooi gestyled en ja het lijkt ook net een foto uit de provence, heerlijk met die lavendel. De saxifraga heb ik dit jaar ook gekocht, ze zijn echt mooi en bloeien fantastisch....lieve groet Marjon

*Mieke*Petitevictorianrose*and*PastTimeChildhood zei

Lieve Linda, wat een prachtige vondsten, en je hebt alles weer zo mooi gedecoreerd en op de foto gezet .
Ik vindt vooral het stoeltje super mooi en het past id perfect bij je tafeltje, wat een gezellig hoekje zo.
Geniet er maar lekker van :)

Lieve groetjes Mieke

van alles wat in huis en tuin. zei

Wat een prachtige weegschaal is dat zeg: geeft niet dat de schaal er niet bij was, zo is ie ook mooi!
leuk om zo te scoren hè!

groet Trijnie

Sylvia zei

Wat een mooie spulletjes heb je gevonden, Linda !
De weegschaal vind ik prachtig !
En het kleedje is al goedgekeurd door die lieve poes :-)
En naar de Provence wil ik ooit ook eens naartoe ...
Fijne avond,
Sylvia

Ús hûs ús thús zei

Wat heb je een mooie weegschaal op de kop getikt! Echt prachtig, vooral ook dat mooie kleurtje.
Het brocante stoeltje zorgt idd helemaal voor een Frans sfeertje!
Fijne dag. Groetjes van Aleta

Rozen van Papier zei

Wat een leuke spulletjes heb je gekocht! Het ziet er allemaal heel sfeervol uit, en ja in de Provence zie je ook die witte stoeltjes. De vorige bewoners hadden ze voor ons laten staan!
Wat een leuk kleedje,

Groeten Janny

inro soor zei

dat plaid van jute is stoer!!
groetjes, IngeR