dinsdag 2 juni 2015

Kleine update achtertuin met bloemen




Jullie zien het:

groente en kruiden hebben hier (tijdelijk)
een plaatsje
op een pallet met stenen.
Ze staan in een bollenkist, een paar maanden
terug gekocht bij de I*ntratuin voor een prikkie.



 


De spinazie hebben we inmiddels verorberd;
niet zo moeilijk met deze gigantische (ahum) hoeveelheid,
maar wel lekker in een salade!

 




Munt (naar donkerrood verkleurd) en peterselie 
hebben de winter overleefd en groeien vrolijk verder.



Ik loop hier langs mijn romantische stoeltje
met glazen pot en bijzondere tulpen.














Vervolgens kom ik om de hoek van ons huis,
en zie ik rode klaver (ik vind het roze ;-)) staan,
die ik plukte uit de berm, toen
ik uit mijn werk naar huis fietste.







Daarnaast komen we bij de pomp terecht, heel 
handig om plantjes water te geven.



 


De pomp is verplaatst, omdat de kas
breder uitviel dan de vorige,
maar dit is ook een handige plek.
Een heel karwei was dat,
omdat het buizenstelsel in de grond
aangepast moest worden.


Er staan twee melkbusjes = nostalgie.
Als klein meisje ging ik met een van de twee
melkbusjes melk halen een eindje verderop
 bij mijn oom, die daar zijn boerderij had.


 Aan de andere kant van de tuin in de hoek
waar normaal gesproken de bank staat,
is de bestrating (op de foto bijna) klaar.






Inmiddels is de verbinding
tussen deze hoek en het terras ook af,
maar het mag eerst even droog
worden voordat ik daarvan een foto neem...


Een fijne dag!


Linda


 

 

20 opmerkingen:

Home and Lifestyle zei

Eten uit eigen tuin, ik heb er geen ervaring mee maar het moet toch heel lekker zijn. Wat een leuk verhaal over de waterpomp en de herinneringen die je hebt van vroeger, toen je melk ging halen bij je oom!

De komende dagen lrijgen we prachtig weer, dus het wordt volop genieten in je tuin!

Een fijne dag! Liefs, Ingrid

Atelier Valerie zei

Heerlijk ... kruiden uit je eigen tuin plukken ...
Decoratief staan ze zo gezellig geplant in blik ...
Je tuin mag er best zijn hoor ... genieten ...
Fijne dinsdag ... lieve groetjes Valerie ♥

De Meidenmuts zei

Leuk is dat hé...eten uit eigen tuin! Mijn zoon verbouwd knoflook, uien, aardbeien en pluksla. Het is al zo leuk om naar te kijken en om even wat sla te kunnen plukken voor een broodje gezond :))
Wat mooi zo'n waterpomp....lekker makkelijk voor de plantjes!
De tuin gaat er al mooi uitzien. Ben benieuwd naar het eindresultaat!

Groetjes Anita

Marian zei

Ziet wr gaaf uit....en we delen ' een herinnering' ook ik ging vroeger met een melkkannetje...een blauw geemailleerd, .....Naar een boer vérderop om te laten vullen met verse melk...wat later moest ik in het dorp bij het melkfabriek ' de zuivel ' gaan halen....en toen kwam de melkboer...maar goed, we dwalen af...je pomp vind ik ook super gaaf...en er is niets leuker om wat te eten uit eigen tuin.....

Liesbeth Blankespoor zei

Heel gezond en leuk om zo uit eigen tuin te eten. Ziet er leuk uit zo op een pallet hoor. Ik heb een klein mini-moestuintje in potten aangezien onze tuin niet erg groot is ;-) Hele mooie tulpen heb je staan zeg!

Liefs, Liesbeth

Gerry zei

Ziet er heel gezellig uit, Linda!
De witte papegaaitulpen vind ik heel leuk. In de winkel zie je ze meestal in rood of oranje.
En de klaver is toch ook prachtig! Het klopt dat rode klaver nuances in de kleur heeft. Je ziet ze ook in een fellere kleur.
Dat moestuintje in het kistje staat er heerlijk bij.
Het is fijn dat er eindelijk zon komt.

Liefs, Gerry

De Witte Lanteern zei

Leuk zo eten uit je eigen tuin. Het hoeft niet veel ruimte in beslag te nemen. In zo'n kratje met wat leuke potten is een goed alternatief (én de slakken komen er niet aan!).
Leuk sfeerhoekje met die romantische stoel en die prachtige pot tulpen erop! Daar moet je toch steeds naar kijken, is je dag weer goed!
Je terras vordert mooi. Hier is manlief ook ver klaar met het terras. Nu is ie de muur aan het voegen, maar wát een werk! Maar op het einde van de week, met die 'tropische temperaturen' kunnen we hopelijk heerlijk genieten van al het werk (van onze mannen, hihi). Wat zijn het toch kanjers!
Liefs, Peetje

Mirjam zei

Hoi Linda,
Wat is het heerlijk om even in jouw tuin rond te kijken. Leuk hè om uit eigen tuin te oogsten, ook al is het maar een klein beetje.
Die glazen pot, van de witte tulpen, dat vind ik een juweeltje hoor... mooi met dat etiket.
En de klaver die je plukte, beeldschoon.
Wat leuk dat je een echte pomp bij je tuin hebt.
Je melkbusjes zijn ook zo lief, wat schattig dat je daar als klein meisje zelf melk mee bent wezen halen... mooi verhaal erbij.
En dan je straatje in die hoek, wat is dat mooi geworden zeg.
Jij gaat de komende tijd heerlijk genieten van al dat moois, als het nu eerst maar eens een beetje mooier weer wil worden... in de loop van de week gaan in ieder geval de temperaturen eens omhoog, zou echt wel tijd worden hè?
Liefs,
Mirjam

inge van der sanden zei

Lijkt me heerlijk om te eten uit eigen tuin, weet je tenminste wat erop zit...of wat er niet opzit.
Je tulpen vindt ik prachtig, net als de klaver.
Gezellige tuin heb je.
Fijne dag nog.

Groetjes,
Inge, my choice

Vief zei

ziet er allemaal gezellig uit! :)

lien zei

Leuk zo'n ouderwetse pomp en handig ook met al die plantjes! Er bloeit en groeit genoeg bij jou!!

Bonjade zei

Eten uit eigen tuin.....het lekkerste wat er is.....
En het staat zo mooi.......
Vind je rozen ook super mooi.

Fijne avond

Liefs

Joke zei

Ziet er heel gezellig uit.
En eten uit je eigen tuin is zo leuk ik ben ook een moestuin aan het aanleggen.

Groetjes Joke.

*Mieke*Petitevictorianrose*and*PastTimeChildhood zei

Lieve Linda, wat zijn jullie flink bezig geweest zeg, en wat leuk weer zo´n rondje door de tuin.
Het smaakt meen ik altijd dubbel zo lekker als het uit de eigen tuin komt :)
Die waterpomp lijkt me echt super handig die zou ik ook graag in de tuin hebben, wie weet misschien ooit :)
Ik wens je nog een fijne zonnige week.

Lieve groetjes Mieke

Het Moonhuis zei

Leuk die pomp in je tuin en inderdaad handig.
Altijd fijn kruiden uit eiegntuin.
Leuk om foto's van je tuin te zien!!

Liefs Monica

It's me zei

Wat een gezelligheid in je tuin.....maar heb je nu nog tulpen staan....?....wat bijzonder liefs Ria...x!

Onder de rieten kap zei

Heerlijk he je eigen kruiden, 's avonds tijdens het koken even naar buiten lopen met de schaar en oogsten maar! Die tulpen zijn mooi zeg, had ik nog nooit gezien, echt prachtig!
Veel liefs, Yvonne

Fuchsiaantje zei

Hallo Linda, wat is het heerlijk om naar jou post te kijken. Je groentetuintje is leuk om te zien en als je er ook nog uit kan eten is dat helemaal geweldig. Die waterpomp is wel een luxe in je tuin heel mooi. En dan al die mooie bloemen, zo kleurrijk om te zien, in een woord gezegd geweldig allemaal. Nog fijne dagen met mooi weer, en groetjes van mij,

Jacqueline Sybesma zei

Leuk allemaal zeg, ik heb ook wel eens eigen sla enzo gehad maar dit jaar is het er niet van gekomen...wat ziet het er allemaal gezellig uit bij jou! Sfeervol hoor! Wat gaaf dat je een pomp in de tuin hebt! Ik wens je een fijn weekend!

Sylvia zei

Het ziet er heel mooi uit, Linda !
Zo fijn groenten en kruiden uit eigen tuin, daar geniet ik ook altijd van hier in onze tuin ...
Wat een prachtig stoeltje, ik hou ervan als iets roestig is, de pot met tulpen past er perfect bij !
Mooi ook de melkbusjes en de gieter !
Fijn weekend,
Sylvia