woensdag 28 oktober 2015

Eindelijk...




...plaats ik weer eens een post!

De herfst is inmiddels al ruim een maand
aan de gang en ik heb het toch echt niet over
een herfststop gehad...
Het fanatieke is er wel af wat bloggen
betreft, maar helemaal loslaten
kan ik het ook weer niet.



Ik begin met een kleine terugblik
van de afgelopen zomer:





Tot mijn grote verrassing kwamen er 
 uiteindelijk toch een paar bloemetjes tevoorschijn
van de geplante zaadjes van juffertje-in-het-groen!






Ik plukte wilde peen en
heb daar lang van kunnen genieten!






Ik kocht een oude naaikist en behandelde deze
 met zelfgemaakte loogbeits (link: Huisje Weltevree)
 met een succesvol resultaat. 
Het verschil is hieronder wel heel duidelijk te zien.






Ik vond hop langs de kant van de weg 
en drapeerde er van alles mee,
zoals de spiegel en de paspop!

















De achtertuin is klaar, de graszoden
gelegd en de appelboom geplant!









Aan de schutting zie je een gietijzeren rek
hangen, een van mijn laatste aanwinsten...



...net als deze gietijzeren jardinière,
die op de buitentafel staat te pronken.








In de zomer ben ik ermee begonnen,
maar in de herfst pas afgemaakt:
deze serveerplanken.



Ik maakte ze van grenen hout,
zomaar om eens te proberen.
De ronde serveerplank zaagde ik naar 
voorbeeld van een broodplank van 
H*K-living, al in mijn bezit.






Ik beitste de planken eenmaal in de kleur ebben.
Aangezien ik het wat vergrijsder wilde hebben,
verfde ik er met een witte beits overheen.
















Intussen heb ik een herfststuk gemaakt,
maar dat is voor een 
volgende post!


Lieve groeten,


Linda



16 opmerkingen:

Mirjam zei

Hoi Linda,
Fijn dat je er weer bent hoor, ik heb je mooie posten best gemist.
Wat leuk dat je even terugblikt naar de voorbije zomer. Jullie zijn lekker bezig geweest. Helemaal geweldig vind ik je planken. Wat een idee zeg. Ik denk er hard over om dat ook maar eens te proberen. Ze zijn echt super mooi.
En nu niet zo lang meer wachten hoor...
Fijne avond,
Liefs,
Mirjam

Home and Lifestyle zei

Wat gezellig dat je er weer bent, Linda!! Inderdaad toevallig dat ik het dan ook over een broodplank heb hihi. Deze exemplaren die jij zelf hebt gemaakt zijn erg mooi geworden. Met een beetje creativiteit kom je een heel eind, dat bewijzen je broodplankn ook maar weer eens.

Gelukkig heb je al een volgende post in gedachten, dan weet ik in ieder geval dat je vanaf nu niet meer zo lang wegblijft ;-).

Liefs, Ingrid

What's in a day zei

Wat fijn dat je er weer bent, ik liep pas aan je te denken, zou ze nog terugkomen...ha, ha.
Ik merk ook dat het in blogland wat stiller is, minder posten, minder mensen actief, ik ben zelf ook minder hier te vinden.
Je broodplanken zijn echt heel mooi, prachtig, ik ben er ook mee bezig, ik vind het zo leuk om zoiets zelf te maken.
Nu niet te lang meer wachten hoor:)

Liefs,
Eefie

lien zei

Fijn om nog even terug te blikken op je zomerfotos , zeker na een regenachtige dag als deze!

Thuis bij Tjits zei

Ha Linda, zo leuk en gezellig dat je er weer bent! Wat zijn je broodplanken leuk en je hebt ook leuk gedecoreerd met hop! Wij hebben al jaren hop in de tuin en eindelijk zag ik deze nazomer voor het eerst een paar bellen eraan, zo leuk!

Liefs, Tjits

Roelie Steinmann zei

Leuk om weer een berichtje van je te lezen. Mooie broodplanken heb je gemaakt zeg. En heerlijke foto's weer.

Groetjes Roelie

Sonja- Sezoentje zei

Fijn om weer een blogpost van je te lezen. Met deze mooie zomerterugblik is het ook meteen weer genieten.
Niet te lang wachten met de volgende he want ik ben benieuwd naar je herfststuk.
Lieve groetjes, Sonja

Atelier Valerie zei

Sfeervolle plaatjes om van te genieten ...
Fijne donderdag ... lieve groetjes Valerie ♥

Ger zei

Ook al nam je een verlengde zomerstop in blogland,je hebt in elk geval niet stil gezeten en ben je de tijd binnen en buiten goed doorgekomen met als resultaat een opgeknapte tuin en mooie set snijplanken.

Lieve groet,
Ger

Gerry zei

Ha Linda,
Zat pasgeleden nog te denken of je nog terug zou komen. Gelukkig wel!
Wat zijn je planken mooi geworden en ook de terugblik op de zomer: je hebt niet stil gezeten.
En ik ben benieuwd naar je herfststuk!

Liefs, Gerry

crochetcookingandmore zei

Heerlijk om weer even te lezen en mee te kijken. Wat een ontzettend leuke planken heb je gemaakt!!

Bonjade zei

Kan het bloggen ook niet loslaten.....ha.....dus herkenbaar.....
Heerlijke terugblik......juffertje in het gras....zo leuk!

Fijne avond

Liefs

Sonja- Sezoentje zei

Fijn om weer een blogpost van je te lezen. Met deze mooie zomerterugblik is het ook meteen weer genieten.
Niet te lang wachten met de volgende he want ik ben benieuwd naar je herfststuk.
Lieve groetjes, Sonja

Onder de rieten kap zei

Wat zijn je planken gaaf geworden! mooi met die beits er over heen, ik merk zelf dat ik op het moment ook even weinig tijd heb om te bloggen, druk met de tuin winterklaar te maken en dan schiet het bloggen er even bij in, leuk om weer een post van je te zien!
Liefs, Yvonne

Marjon zei

He Linda, ik zag je naam weer voorbij komen en dacht...even kijken of ze nog een nieuwe post heeft geplaatst en ja ...welkom terug...wat heb je toch een prachtige tuin. De juffertjes-in-'t-groen zijn prachtige bloemetjes, ik heb een paarse variant en ze komen vanzelf het volgend jaar weer terug. Het ijzeren rek is super mooi en ook de jardiniere. Ik heb er ook al eens naar gezocht maar de prijzen zijn me te hoog. Het zijn weer prachtige sfeerplaatjes bij jou en ik vind het fijn dat je er weer bent....lieve groet Marjon

Angélica D zei

Hi... Linda... I love your blog .. you have a new follower
angelica